Gå til innhold

Hvorfor spiller de ikke som Roma?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor kan ikke hovedstaden hvor jeg bor, være kjent for sin skjønnhet og dramatiske historie?

Hvorfor har vi ikke kystlandsbyer som får turistene til å forelske seg i hverandre om igjen og om igjen?

Hvorfor kan ikke de politiske valgene våre også bli sett på som stor underholdning i alle verdenshjørner?

Hvorfor er det bare mørkenetter, snowjoggers, sludd og langpasninger?

Hvorfor kan ikke mitt lag også spille en-touch fortball og brilliere teknisk?

Hvorfor kan jeg ikke bo i et land som ligner en støvel istedenfor en vott?

Og hvorfor kan ikke stjernespilleren på mitt lag bli friskmeldt akkurat til VM, slik at landslaget sklir helt frem til semifinale bare på rutine og sjarm istedenfor ikke en gang få lov å være med i det hele tatt?

Hvorfor har vi ikke Chianti på Narvesen?

Eller har en by i nord som produserer verdens lekreste sportsbiler?

Hvorfor kan ikke damene her gå i miniskjørt i februar og løpe småfrekt bortover tørr brostein?

Hvorfor spiller ikke Vålerenga som Roma?

Ja, ja.. En lang vinter har satt sine spor.

Det er en grunn til at vi, på en flate nesten dobbelt så stor, har bare 1/15 del så mange mennesker boende.

Når folkeutvandringen skjedde rett etter siste istid, var det vel bare noen få ikke så vel bevarte galninger, som aldri stoppet.

De stoppet ikke en gang når de kom til Rhinen og været begynte å bli skikkelig rufsete. De fortsatte. Kanskje de var jaktet. Landsforvist?

De er iallefall våre forfedre. De bosatte seg her!

Men: vi har langt større plass da! Det skal vi ha.

Vi kan kjøre traktor i en time flere steder uten at vi treffer på noen og derfor kan slippe morgenstellet f.eks..

Vi kan også boltre oss på eiendommer så store at vi ikke kan inngjerde de og derfor heller ikke stå ansvarlige hvis dyrene våre blir tatt av bjørn.

Det er mye bra.

Som sagt, en vinter har satt sine spor. Men snart byttes snowjobggers og boblejakker ut med med ballerinas, topper og smil.. Jeg kan selv gå i Boss-dress midt på en tirsdag hvis jeg har lyst, mens jeg myser i en avis gjennom solskinnet og drikker min doble espresso.

Hvis det er viktig.

For snart kommer også våren hit!

Og hvem kommer hit da..?

Jo, dem! "Scuzi,scuzi, signore- Ake Brugge..?"

Ha en fabelaktig vår! Når den måtte komme!

NÅ! Kom nå da! Kom nå da for f..

Endret av SniperCat!
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg venter også på vår! Håper den kommer snart! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...