AnonymBruker Skrevet 14. mai #1 Skrevet 14. mai Skal bli bonusbestemor i august. Kjenner det klør litt i shoppingfingrene Vil gjerne kjøpe ting som kan brukes og være "fornuftig". Ull koster jo litt, og jeg vil gjerne bidra til mitt bonusbarn og ektefellen. Men det er jo noen år siden jeg hadde barn selv Er det bortkastet med ullbodyer osv som passer fra august/september? Eller er det fornuftig? Fram til babyen blir født er det jo mye sommertøy i salg, så jeg prøver å tenke litt framover. Anonymkode: bf671...4ca 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #2 Skrevet 14. mai Nei ull i september er topp Anonymkode: ed423...572 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #3 Skrevet 14. mai Ull i september pleier å passe fint, men i august kan man aldri vite. Den sommeren sønnen min ble født, var det hetebølge i august, så da var det kun bomull som gjaldt, inkludert kortermede/ermeløse bodier. Det kommer også litt an på hvor i landet barnet skal bo. Anonymkode: 9f4ab...8fe
AnonymBruker Skrevet 14. mai #4 Skrevet 14. mai Ull er fint hele året det! 😊 Anonymkode: d6c58...d3e 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai #5 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ull er fint hele året det! 😊 Anonymkode: d6c58...d3e Dette! Babyer klarer ikke å regulere temperaturen så godt, så ull er gull året rundt for babyer! Anonymkode: cb07f...39a 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #6 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette! Babyer klarer ikke å regulere temperaturen så godt, så ull er gull året rundt for babyer! Anonymkode: cb07f...39a Vel min sommerbaby måtte ligge i bleia eller kortermet bomullsbody, kunne ikke bruke sommerull eller silke/ullblanding. TS, ull er ikke dumt, men ikke kjøp mye av det i tilfelle babyens hud reagerer på det. Greit å se an ☺️ Anonymkode: ee386...561 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #7 Skrevet 14. mai En grei huskeregel: Alle måneder med bokstaven "r" er ull-måneder. Anonymkode: a1c83...0a1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #8 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vel min sommerbaby måtte ligge i bleia eller kortermet bomullsbody, kunne ikke bruke sommerull eller silke/ullblanding. TS, ull er ikke dumt, men ikke kjøp mye av det i tilfelle babyens hud reagerer på det. Greit å se an ☺️ Anonymkode: ee386...561 Viktig poeng - barnet mitt hadde atopisk eksem fra det var seks uker gammelt og ble frarådet å bruke ull av allergibarnelegene fordi ull tørker ut huden. Så vi måtte ha bomull eller bambus innerst og ull utenpå. Anonymkode: 9f4ab...8fe
AnonymBruker Skrevet 14. mai #9 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette! Babyer klarer ikke å regulere temperaturen så godt, så ull er gull året rundt for babyer! Anonymkode: cb07f...39a En stor fordel med ull er at om de tisser gjennom bleien om natten, blir de ikke like fort våte og kalde med ull innerst. Anonymkode: 9f4ab...8fe
RaraA Skrevet 14. mai #10 Skrevet 14. mai Veldig fint med ull til baby, men kanskje ikke handle formye. Min svigermor handlet masse fine ullbodyer, men barnet mitt har atopisk eksem og kan derfor ikke bruke ull rett mot huden.
AnonymBruker Skrevet 14. mai #11 Skrevet 14. mai Klær i strl 68/74 varer uendelig mye lenger enn strl 56/62. Hvis du vil kjøpe noe fornuftig, kjøp ull som vil sitte perfekt på vinteren/utover den kalde våren☺️☺️ Hilsen mor til augustbarn. Anonymkode: ae177...4b8 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #12 Skrevet 14. mai Upopulær mening, men jeg unngår ull innerst på kroppen til baby. Det irriterer huden veldig. Har hatt baby med en eksem og viste seg at årsaken var ull. Har vært ganske mange leger som har uttalt seg om dette i det siste og fraråder ull helt. Bomull er det aller mykeste. Anonymkode: 29771...b9e 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #13 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Upopulær mening, men jeg unngår ull innerst på kroppen til baby. Det irriterer huden veldig. Har hatt baby med en eksem og viste seg at årsaken var ull. Har vært ganske mange leger som har uttalt seg om dette i det siste og fraråder ull helt. Bomull er det aller mykeste. Anonymkode: 29771...b9e Vel mulig bomull er det mykeste men det regulerer ikke temperaturen som ull gjør, ull er mykt det også forresten Anonymkode: ed423...572 2 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #14 Skrevet 15. mai Jeg har ikke brukt ull før i oktober/november på mine barn det første leveåret. Fordi de er varme typer, og når de er mye inne og sitter oppå foreldrene slik de ofte gjør det første halve leveåret, da ville ull blitt for varmt. Men hele vinteren går det i ull. Så dette her er veldig variabelt fra person til person. Ingen fasit at «ull er bra hele året». Anonymkode: bf67c...bc0 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #15 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Klær i strl 68/74 varer uendelig mye lenger enn strl 56/62. Hvis du vil kjøpe noe fornuftig, kjøp ull som vil sitte perfekt på vinteren/utover den kalde våren☺️☺️ Hilsen mor til augustbarn. Anonymkode: ae177...4b8 Det varierer jo veldig fra baby til baby. Min hoppet omtrent rett fra 62 til 80. Anonymkode: 204a4...239
AnonymBruker Skrevet 15. mai #16 Skrevet 15. mai Ullklærne til mitt augustbarn lå urørt halvveis ut i september pga varm baby og varmt vær, mens junibarnet begynte å bruke ullundertøy i starten av august (men stoppa til jul pga eksem). Er veldig avhengig av været. Mye av ullklærne er også ting som varer lenge, kan brukes litt store uten bar babyen drukner, babyen kan være stor for alderen osv., så ville satsa på størrelse som (i gjennomsnitt) vil passe i oktober, for da vil det garantert passe i løpet av ullsesongen. Og når babyen blir født og du vet hvor stor hen er kan du kjøpe en bomullsbody (med knapper så den kan åpnes og ikke må over hodet) som passer med en gang. Anonymkode: 1b173...840
AnonymBruker Skrevet 15. mai #17 Skrevet 15. mai Ville ikke gitt ull i de minste størrelsene. Jeg personlig syns ikke det er så fint med ull og babyen er mye inne første tida og klarer fint å regulere seg temperaturmessig med bomullsklær. I tillegg er det dyrt og de vokser fort ut av det. Anonymkode: 6bec0...771 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #18 Skrevet 15. mai Takk for svar, alle! Jeg tenker ikke å gå helt bananas før babyen er her altså, men en body i et par størrelser feks, og muligens en ulldress til å ha utenpå andre klær når det blir kaldere! Det kan jo komme flere plagg om det er suksess etter hvert TS Anonymkode: bf671...4ca
AnonymBruker Skrevet 15. mai #19 Skrevet 15. mai Min premature augustbaby brukte ull fra start av. Det finnes mye veldig fint i ull, ull/silke. Likte godt de tynne fra Hust and Claire. Heldress til bruk i vogn er og supert. Hadde Lillelam sin i flere størrelser. Unngå ting med fot så varer de litt lengre. Brukte og mye hjemmestrikk, bukser og jakker. Anonymkode: 32aaf...5fd
AnonymBruker Skrevet 15. mai #20 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville ikke gitt ull i de minste størrelsene. Jeg personlig syns ikke det er så fint med ull og babyen er mye inne første tida og klarer fint å regulere seg temperaturmessig med bomullsklær. I tillegg er det dyrt og de vokser fort ut av det. Anonymkode: 6bec0...771 Det er da veldig forskjellig, vi var ikke mye inne Anonymkode: ed423...572 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå