Linazer Skrevet 12 timer siden #1 Skrevet 12 timer siden Til neste år skal mor og datter (60 og 40 år) på ferie sammen. Vi har lyst til å reise til England en uke eller to. Vi har lyst å oppleve ulike steder. Har ikke lyst til å leie bil for å kjøre på feil side av veien 😉 Noen her som har vært på interrail I England? Er det enkelt, god standard etc?
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden Personlig ville jeg mye heller leid bil. Det går helt fint. Bare sørg for å ankomme på dagtid og velg automatgir. Togsystemet i England er ødelagt. Dyrt, mye forsinkelser og kanselleringer, mange forskjellige selskaper som driver de ulike toglinjene, man er ikke garantert sitteplass selv om man har betalt for sitteplass (ofte har flere passasjerer blitt tildelt samme sete), det er forvirrende hvilke tog man kan ta og ikke ta osv. osv. Anonymkode: 5bf99...31e 1 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden Hvis dere beregner god tid og er fleksible så går det helt sikkert bra å ta toget. jeg skjønner godt dere ikke vil kjøre i England. Jeg ville besøkt York, Manchester, Oxford, Windsor, Brighton og Torquay, og sikkert flere steder.. Og London! Anonymkode: e094a...14d
visp Skrevet 11 timer siden #4 Skrevet 11 timer siden Jeg mener å ha hørt at det er veldig dyrt med tog i England? Sjekk ut på forhånd ca-priser.
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Skrevet 11 timer siden Enig med innlegget over. England er en helt herlig destinasjon for en slik tur, men anbefaler å leie en bil med automatgir. Det går faktisk forbausende bra. Dere vil få sett og opplevd så utrolig mye mer. Nå er jeg en som elsker å reise i England og det å reise med tog, men ulempen er jo at dere kommer dere fra sentrum til sentrum. Alt det fine imellom ser dere da kun fra togvinduet – og det er også mange steder det ikke går tog til. Kjenner ikke til mulighetene for Interrail, men av erfaring vet jeg at det ellers kan være forbausende dyre togbilletter der. O så er det mange ulike selskaper å forholde seg til. Når det er sagt: bedre med togtur i England enn ingen tur. 🙂 Anonymkode: e5abd...ae2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden Hva med buss, da? Hvordan er det tilbudet i UK? Er ikke Ts og vet at interrail er med tog. Ble bare nysgjerrig 🙂 Anonymkode: dcaff...989
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden Har ikke vært på interrail i uk, men har reist flere ganger med tog og det har gått knirkefritt. Har brukt appen Trainline og bestilt billetter gjennom den , der får man også oversikt over de ulike selskapene. Et år kjøpte vi også et Railcard (tror det het det) som ga oss en del rabatter. Jeg ville aldr kjørt bil på venstre side, det hadde jeg aldri turt. jeg synes det høres topp ut! Dere skal sikkert ha et par-tre dager på hvert sted, så da tåler man jo litt forsinkelser også. Prisene varierer, så det kan være lurt å følge med litt. Kan jo også hende at buss er bra på noen strekninger. Anonymkode: 6b6c9...453
Tvist Skrevet 43 minutter siden #8 Skrevet 43 minutter siden Synes det høres fint ut, jeg skal ta tog til og i Storbritannia i sommer. Hvis dere skal være noen dager ett sted, kan dere jo også ta litt buss i området, eller leie en sykkel/el-sykkel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå