Linazer Skrevet 14. mai #1 Skrevet 14. mai Til neste år skal mor og datter (60 og 40 år) på ferie sammen. Vi har lyst til å reise til England en uke eller to. Vi har lyst å oppleve ulike steder. Har ikke lyst til å leie bil for å kjøre på feil side av veien 😉 Noen her som har vært på interrail I England? Er det enkelt, god standard etc? 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #2 Skrevet 14. mai Personlig ville jeg mye heller leid bil. Det går helt fint. Bare sørg for å ankomme på dagtid og velg automatgir. Togsystemet i England er ødelagt. Dyrt, mye forsinkelser og kanselleringer, mange forskjellige selskaper som driver de ulike toglinjene, man er ikke garantert sitteplass selv om man har betalt for sitteplass (ofte har flere passasjerer blitt tildelt samme sete), det er forvirrende hvilke tog man kan ta og ikke ta osv. osv. Anonymkode: 5bf99...31e 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #3 Skrevet 14. mai Hvis dere beregner god tid og er fleksible så går det helt sikkert bra å ta toget. jeg skjønner godt dere ikke vil kjøre i England. Jeg ville besøkt York, Manchester, Oxford, Windsor, Brighton og Torquay, og sikkert flere steder.. Og London! Anonymkode: e094a...14d 1 1
visp Skrevet 14. mai #4 Skrevet 14. mai Jeg mener å ha hørt at det er veldig dyrt med tog i England? Sjekk ut på forhånd ca-priser.
AnonymBruker Skrevet 14. mai #5 Skrevet 14. mai Enig med innlegget over. England er en helt herlig destinasjon for en slik tur, men anbefaler å leie en bil med automatgir. Det går faktisk forbausende bra. Dere vil få sett og opplevd så utrolig mye mer. Nå er jeg en som elsker å reise i England og det å reise med tog, men ulempen er jo at dere kommer dere fra sentrum til sentrum. Alt det fine imellom ser dere da kun fra togvinduet – og det er også mange steder det ikke går tog til. Kjenner ikke til mulighetene for Interrail, men av erfaring vet jeg at det ellers kan være forbausende dyre togbilletter der. O så er det mange ulike selskaper å forholde seg til. Når det er sagt: bedre med togtur i England enn ingen tur. 🙂 Anonymkode: e5abd...ae2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #6 Skrevet 14. mai Hva med buss, da? Hvordan er det tilbudet i UK? Er ikke Ts og vet at interrail er med tog. Ble bare nysgjerrig 🙂 Anonymkode: dcaff...989 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #7 Skrevet 14. mai Har ikke vært på interrail i uk, men har reist flere ganger med tog og det har gått knirkefritt. Har brukt appen Trainline og bestilt billetter gjennom den , der får man også oversikt over de ulike selskapene. Et år kjøpte vi også et Railcard (tror det het det) som ga oss en del rabatter. Jeg ville aldr kjørt bil på venstre side, det hadde jeg aldri turt. jeg synes det høres topp ut! Dere skal sikkert ha et par-tre dager på hvert sted, så da tåler man jo litt forsinkelser også. Prisene varierer, så det kan være lurt å følge med litt. Kan jo også hende at buss er bra på noen strekninger. Anonymkode: 6b6c9...453 1 1
Tvist Skrevet 15. mai #8 Skrevet 15. mai Synes det høres fint ut, jeg skal ta tog til og i Storbritannia i sommer. Hvis dere skal være noen dager ett sted, kan dere jo også ta litt buss i området, eller leie en sykkel/el-sykkel.
Tomas77 Skrevet 19. mai #9 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (På 15.5.2026 den 0.15): Har ikke vært på interrail i uk, men har reist flere ganger med tog og det har gått knirkefritt. Har brukt appen Trainline og bestilt billetter gjennom den , der får man også oversikt over de ulike selskapene. Et år kjøpte vi også et Railcard (tror det het det) som ga oss en del rabatter. Jeg ville aldr kjørt bil på venstre side, det hadde jeg aldri turt. jeg synes det høres topp ut! Dere skal sikkert ha et par-tre dager på hvert sted, så da tåler man jo litt forsinkelser også. Prisene varierer, så det kan være lurt å følge med litt. Kan jo også hende at buss er bra på noen strekninger. Anonymkode: 6b6c9...453 Kjøre bil på venstre side er verdens enkleste ting. Og et mye bedre valg enn interrail i UK. Har bodd der i over 12 år og toginfrastrukturen er i ruiner. Tog er svinedyrt og upålitelig og får Bane Nor ig Vy til å fortone seg som velfungerende. Noen nevner buss og busselskapet National Express kan være et alternativ om man ikke vil kjøre bil. Men bil er absolutt beste alternativ. Motorveinettverket er i motsetning til tognettverket i god stand.
Molekyl Skrevet 19. mai #10 Skrevet 19. mai Jeg skal på interrail for 4. gang nå til sommeren. Har aldri vært i England, men jeg vet det går tog fra Belgia og via Frankrike til London. Skal dere kun reise i 1 uke ville jeg ha tatt fly til England. Det går bort litt tid om dere skal ta tog hele veien. Flere over her som sier togbillettene er dyre der, men med interrail billett så kan man kjøre så mye tog man bare vil for samme pris (litt avhengig av hvilken billett du velger). Skal du ta nattog eller hurtigtog (noe du ikke trenger) må du betale litt for plassbillett, men det er som regel bare 3-8 euro. Jeg kan virkelig anbefale interrail
AnonymBruker Skrevet 19. mai #11 Skrevet 19. mai Jeg har vært på interrail i England. Det gikk helt fint. Vi var i Cornwall og en liten tur innom Wales. Som noen sier kan det være forsinkelser, men da jeg var der var det ikke verre enn at det gikk helt fint. Vær oppmerksom på at hvis du skal reise med Eurostar er det et ganske stort tillegg og prisen går opp fram mot avreise, så det er lurt å bestille så tidlig som mulig. Anonymkode: f319d...308
Blikket Skrevet 19. mai #12 Skrevet 19. mai Tomas77 skrev (1 time siden): Kjøre bil på venstre side er verdens enkleste ting. Og et mye bedre valg enn interrail i UK. Har bodd der i over 12 år og toginfrastrukturen er i ruiner. Tog er svinedyrt og upålitelig og får Bane Nor ig Vy til å fortone seg som velfungerende. Noen nevner buss og busselskapet National Express kan være et alternativ om man ikke vil kjøre bil. Men bil er absolutt beste alternativ. Motorveinettverket er i motsetning til tognettverket i god stand. Har du IR så er jo ikke tog dyrt, det man betaler er jo IR passet. Og med unntak av nattog og Eurostar så er det heller ikke obligatorisk med plassreservering
Tomas77 Skrevet 19. mai #13 Skrevet 19. mai Blikket skrev (1 time siden): Har du IR så er jo ikke tog dyrt, det man betaler er jo IR passet. Og med unntak av nattog og Eurostar så er det heller ikke obligatorisk med plassreservering Sjekket interrailkortet nå og du har helt rett i at det gjør det mye billigere. Det er absolutt en faktor, men nettverket gjør det likevel til en opplevelse jeg ikke unner folk. 1
Jadaomatte Skrevet 19. mai #14 Skrevet 19. mai Jeg tok endel FlixBus, de har mange ruter, billig og pålitelige.
Blikket Skrevet 19. mai #15 Skrevet 19. mai Tomas77 skrev (2 timer siden): Sjekket interrailkortet nå og du har helt rett i at det gjør det mye billigere. Det er absolutt en faktor, men nettverket gjør det likevel til en opplevelse jeg ikke unner folk. Det er godt mulig, har ikke så mye togerfaring fra England, mest London og nærområdene. Og noen år siden sist så kan ikke si noe om det.
AnonymBruker Skrevet 19. mai #16 Skrevet 19. mai Reiste med Interail i England for 4 år siden om høsten. Fantastisk tur, opplevde ingen problem med togene. Anonymkode: 06b16...285
SPOCA Skrevet 19. mai #17 Skrevet 19. mai Jeg har reist mye med tog i England, ferierte mange år i Sør-England, men har også reist med tog i Nord-England. Har opplevd få eller ingen problemer med tog. Bestiller man i god tid, kan man også få svært gode priser på togavganger. Har pleid å reise ned til Torquay, ha hovedbase der og reise rundt, både med tog og buss. Har også reist en del til Cornwall, som er helt fantastisk nydelig. Flotte strender, god shopping, mye god mat, rimeligere enn mange andre steder i England, vakker utsikt. Jeg elsket det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå