Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber du med og frykter du å bli erstattet av KI. 

Anonymkode: 752a9...b16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Erfaringskonsulent (leder for et lavterskel tilbud innenfor rus/psykisk helse)

Overhodet ikke 

Anonymkode: b5b45...e6e

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg håper det vil skje. Så kan vi mennesker slappe av mens maskinene jobber for oss. Men skjer nok ikke i min levetid. Så langt er ikke KI mye å skryte av. 

Anonymkode: e276d...d05

AnonymBruker
Skrevet

Kulturskolelærer, så nei. Føler meg mer truet av Youtube og internett generelt, siden barn og unge i stor grad kan lære seg en del ting derfra. De som har ambisjoner om å bli veldig god til noe eller ønsker tilbakemeldinger og råd fra en faglærer, får nok ikke nok ut av internett, men veldig mange vil bare leke seg litt på egenhånd og lære litt, og da gidder de ikke gå på kulturskole. Da er det lettere og billigere å sitte hjemme på rommet og lære via internett.

Anonymkode: 1b9c9...177

Skrevet

Jobber som leder for ansatte som lett kan erstattes av KI, da ryker jeg også om de ryker. Min jobb går først og fremst ut på å organisere de ansatte, hvem som skal gjøre hva, være tilgjengelig ved tekniske problemer, svare på e-poster og telefoner, lønnsregistrering, oppfølging. Mesteparten av dette er bare å glemme om vi går i gang med KI.

Skrevet

Nja, jobber mye med ki nå. Men jobben min endres kjapt nå, og henger man ikke på så kommer man til å miste jobben om 2-4 år i min bransje.

AnonymBruker
Skrevet

Blir nok erstattet av kunstig intelligens en gang i fremtiden. Men vi er langt unna enda. Kanskje flere generasjoner unna fortsatt. 

Frykter ikke dagens språkmodeller. 

Anonymkode: 71580...878

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Når jeg ser hvor mye rart den finner på, tenker jeg vi er et stykke igjen fremdeles. 

Anonymkode: 3af6b...dfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...