Gå til innhold

Betaling på prime video

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lastet ned prime video på TV-en og opprettet en konto. Men det jeg lurer på er hvordan man betaler elle elbil belastet? Det stod noe om Apple konto. Jeg har ikke peiling på alt dette her. Jeg har Netflix og da blir det bare trekt fra kortet mitt. Jeg har ikke lagt inn kortet mitt på Apple kontoen min. Er det trygt? 

Anonymkode: 63ee3...14f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg lastet ned prime video på TV-en og opprettet en konto. Men det jeg lurer på er hvordan man betaler elle elbil belastet? Det stod noe om Apple konto. Jeg har ikke peiling på alt dette her. Jeg har Netflix og da blir det bare trekt fra kortet mitt. Jeg har ikke lagt inn kortet mitt på Apple kontoen min. Er det trygt? 

Prime Video er Amazon, det har i utgangspunktet ingenting med Apple å gjøre. Mulig du kan betale med Apple Pay, men det letteste er vel bare å logge inn på Amazon/Prime-kontoen din på PC eller mobil, og legge inn kredittkortinformasjon der?

Anonymkode: 2f756...7f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke Apple da men har Prime, jeg betaler via bankkort, kan også betale via mobilregningen men jeg har bankkort. Jeg gjorde som ab ovenfor skrev med å logge meg inn på mobilen og tok det derifra (det synes jeg var det enkleste iallefall)

Anonymkode: c92a0...cce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har ikke Apple da men har Prime, jeg betaler via bankkort, kan også betale via mobilregningen men jeg har bankkort. Jeg gjorde som ab ovenfor skrev med å logge meg inn på mobilen og tok det derifra (det synes jeg var det enkleste iallefall)

TS her

Hvordan gjør du det via bankkort? Blir det bare automatisk trekt fra kortet uten at du har lagt inn info om kortet? Eller må du inn manuelt å skrive inn bankkonto og kid osv? Eller noe helt annet? 
føler meg ganske blonde på dette her🙈 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS her

Hvordan gjør du det via bankkort? Blir det bare automatisk trekt fra kortet uten at du har lagt inn info om kortet? Eller må du inn manuelt å skrive inn bankkonto og kid osv? Eller noe helt annet? 
føler meg ganske blonde på dette her🙈 

Neida, jeg har vært inne på siden deres og lagt inn kortnr, osv osv og undertegnet med bank ID. Nå har jeg hatt Prime i minst 4 år så er litt usikker, men de trekker deg ikke med mindre du faktisk gjør noe for at de skal kunne trekke deg. Det er samme greiene som netflix (og andre), at du blir trukket månedlig, til dess du sier opp.

Det finnes ingen dumme spm som det heter, bare dumme svar, så det er helt greit å være litt blond her. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør sånt på TV, det er ikke utrygt, bare veldig kronglete. Logg deg på Prime med PC, nettbrett eller mobil. Der kan du ordne betaling. Jeg tror de krever bankID nå for tiden.

Anonymkode: 1debb...c35

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2026 den 20.08):

Jeg blir trekt fra min cloudkonto.

Anonymkode: 94acc...ff6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...