Gå til innhold

Diabetes

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kjenner en seg om man har ubehandlet diabetes? 

Har i en ukes tid spist veldig bra og minimalt med godteri og annet med mye sukker. Har egentlig følt meg veldig bra. I går og i dag spiste jeg en del sukker igjen. Har kjent meg sliten, nå på ettermiddagen måtte jeg bare legge meg på sofaen og sovnet. Nå som jeg ble vekt føler jeg meg ekkel og rar i kroppen, fortsatt veldig sliten og kjempe sulten!

Kan dette være typisk ubehandlet diabetes?

Anonymkode: 4d819...115

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er nok heller en reaksjon på sukker. Jeg kan spise så mye at jeg føler meg syk. 

Anonymkode: eaf3a...047

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var helt utslitt. Dro til lege. Så høyt blodsukker at jeg måtte rett i ambulanse til sykehus. Fikk ikke dra hjem å pakke engang 

Var normalvektig. Kanskje litt tørstere enn man skal være, og veldig sliten. Tenkte ikke på at det kunne være diabetes 2.

Anonymkode: a9adf...1b5

AnonymBruker
Skrevet

Høres mer ut som en reaksjon på høyt inntak av sukker. Diabetes gir som oftest andre symptomer.

Anonymkode: 52d4e...408

AnonymBruker
Skrevet

Diabetes påvirkes minst like mye av karbohydrater som av sukker. En liten godtestop vil ikke påvirke ubehandlet diabetes.

Anonymkode: 88483...3e4

AnonymBruker
Skrevet

Ved ubehandla diabetes (type 1 vel å merke) er du syk uansett når du ikke lenger har insulin i kroppen, evt kun en liten restproduksjon som holder deg i live. Du vil ikke merke noe bedring av å droppe sukker. Du vil uansett matinntak bli dårligere og dårligere dag for dag. Dessuten vil du være så tørst at du drikker uten tanke om å slutte noen gang. Og tilsvarende turer på toalettet. Vannet skal jo ut igjen. 

Anonymkode: 711e6...a0f

AnonymBruker
Skrevet

Ved ubehandlet diabetes er man dårlig over lengre tid på grunn av manglende insulin. Man føler ekstrem tørste, utmattelse, hodepine, svimmelhet osv hele tiden, ikke bare etter høyt inntak av sukker. Man går ofte også mye ned i vekt på kort tid. 

Anonymkode: 96663...941

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...