Gå til innhold

Kutte/minimere kontakt med far?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Har fått vite i senere tid at faren min (godt voksen) har kjøpt seg sex av prostituerte for mange år siden via en felles bekjent som sa det, har også fått vite at han har sendt truende meldinger til en kompis som «stjal» dama hans. I tillegg er han utrolig selvsentrert og snakker bare om seg selv de få gangene vi har snakket på tlf. Etter at jeg har fått vite disse tingene, så har jeg fått litt avsmak på hele fyren, og kjenner at jeg ikke har noe særlig behov for å ha kontakt. Han har også gjort andre ting som også er ugreie, men ikke mot meg.

spørsmålet er hadde dere kuttet kontakten? Sagt ifra hvorfor og så kuttet? Eller sagt at kontakten blir minimal heretter? Eller at man tar kontakt når man føler for det?

Anonymkode: 5b9fb...066

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med å gå til prostituerte?
Menn trenger typisk jevnlig sex med en partner for å føle seg ok. De fleste menn utenfor forhold har vansker med å skaffe seg jevnlig, uforpliktende sex med en villig kvinne. Derfor prostituerte. 

Anonymkode: 461e3...1d6

AnonymBruker
Skrevet

Vet du i det hele tatt om noe av dette er sant? Er denne bekjente personen en troverdig kilde? Det finnes mange rare rykter om folk, de færreste av dem er sanne.

Anonymkode: cabed...b5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor legger du deg opp i sexlivet til din far? 

Han kan da være en god far selv om han er elendig med damer. 

Anonymkode: ae8cc...a26

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du i det hele tatt om noe av dette er sant? Er denne bekjente personen en troverdig kilde? Det finnes mange rare rykter om folk, de færreste av dem er sanne.

Jeg har ingen grunn til å tvile på kilden

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor legger du deg opp i sexlivet til din far? 

Han kan da være en god far selv om han er elendig med damer. 

Anonymkode: ae8cc...a26

Legger meg ikke opp i sexlivet hans, men er vel totalsummen av alle hendelser som gjør at jeg mister lysten på å ha kontakt 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Legger meg ikke opp i sexlivet hans, men er vel totalsummen av alle hendelser som gjør at jeg mister lysten på å ha kontakt 

Forstår deg. Gjør det som føles riktig. Er han selvsentrert kommer han ikke til å endre seg på noen måte.

Anonymkode: 33945...132

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med å gå til prostituerte?
Menn trenger typisk jevnlig sex med en partner for å føle seg ok. De fleste menn utenfor forhold har vansker med å skaffe seg jevnlig, uforpliktende sex med en villig kvinne. Derfor prostituerte. 

Anonymkode: 461e3...1d6

Trafficing.

Du har ikke sex med prostituerte. Du voldtar et trafficing-offer. Og du vet det. 100% av alle som velger å gå til prostituerte vet at det er en gigantisk, skitten handel med jenter, gutter, kvinner og menn, der en ok andel av ofrene ikke kommer levende fra det hele. Og resten ikke på noe vis har livskvalitet.

Anonymkode: 843eb...ac2

• Liker 5
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Trafficing.

Du har ikke sex med prostituerte. Du voldtar et trafficing-offer. Og du vet det. 100% av alle som velger å gå til prostituerte vet at det er en gigantisk, skitten handel med jenter, gutter, kvinner og menn, der en ok andel av ofrene ikke kommer levende fra det hele. Og resten ikke på noe vis har livskvalitet.

Anonymkode: 843eb...ac2

Kanskje du burde verifisere at de prostituerte det er snakk om her faktisk er utsatt for trafficking før du begynner å messe om "voldtekt" og menneskehandel?

Er nemlig noe som heter Onlyfans hvor damer som er oppvokst her i Norge selger slike tjenester. Dette er høyst frivillig og gjerne for å finansiere luksusforbruk uten å ha en vanlig jobb.

Endret av Nilsus
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

spørsmålet er hadde dere kuttet kontakten? Sagt ifra hvorfor og så kuttet? Eller sagt at kontakten blir minimal heretter? Eller at man tar kontakt når man føler for det?

Det er helt opp til deg selv å vurdere. Du trenger ikke å si så mye. Bare å ikke ringe han. Han er vel ikke av typen som tar så mye kontakt med deg uansett, er han vel? Og hvis han skulle ringe, trenger du ikke å svare. 

Anonymkode: 236e6...dbf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har ingen grunn til å tvile på kilden

Selv en domstol kan begå justismord. Du stoler på en tilfeldig bekjent?

AnonymBruker
Skrevet

Herregud dette er en absurd tråd. Hvorfor i ALLE dager setter dere ts slik opp mot en vegg? 

Faren har vært kjip over lang tid, kildene er troverdig, noen mennesker ER FAKTISK jævlige og kjipe! 

Anonymkode: bd036...cee

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Først av alt: så synes jeg fryktelig synd på deg og føler med deg. Det er lov å sørge over den faren du aldri har hatt og aldri vil få. Du sier ingenting om ditt eget kjønn, men uavhengig av det vil en slik far påvirke deg på en eller annen måte; som kvinne vil det påvirke synet ditt på menn, (hvilke menn du selv velger deg og grensesetting) - som mann vil det gjøre noe med egen identitet og hvordan du tenker du vil fungere som mulig far/partner. Det fremstår enkelt og greit som at du ikke har hatt noe god rollemodell, og jeg mener det er naturlig å sørge over dette.

Den sorgprosessen er din og ikke noe jeg synes du skal dele med din far. Det betyr at å gjennomføre et brudd med ham foregår først og fremst internt i deg selv, og da er det helt irrelevant og unødvendig å informere han om det. Det eneste du oppnår via å informere han om det er at du mest sannsynlig gir han mer plass i livet ditt, da det vil koste mer energi å skulle gå i en slags dialog med ham om at du velger å avslutte relasjonen med ham. Anbefaler å lese deg opp på grey rock kommunikasjon, det er en måte å forholde seg til slike familiemedlemmer hvis man ikke ønsker ett fullstendig brudd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...