Gå til innhold

antiloper


Milo Minderbinder

Anbefalte innlegg

Gjest pulverheksa

Ble visst misforstått. Det er ikke Panteren som er miljøsvin, men antipanteren.

Lopen er ikke den på tivoli...... Og antilopen på savannen fordi den er redd for berg og dalbaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom noen er i stand til å finne ut hvilken lyd en antilope lager, så er mulighetene store til å finne ut hva en lope er. Som noen kanskje vet, så finnes det i enkelte større kontorlandskap anretninger som bedøver støy, ved å ta utgangspunkt at lyder består av bølger som svinger. Antistøyanretningen går mekanisk inn på selve bølgeverdien av støyen, og produserer lynrakst den stikk motsatte bølgeverdi med det resultat at støyen og antistøyen nøytraliserer hverandre. Hvis en finner en slik antistøyanretning, og ber den sette seg ned med en kopp god sterk te for å dernest introdusere den for antilopelyd, vil den umiddelbart skape en antiantilopelyd. På forhånd har en klokelig alliert seg med en IT-ekspert, hvis oppgave blir å få sitt utstyr til å isolere antiantilopelyden... eller lopelyden, hvis vi skal være korrekte. Denne lyden kan så avspilles i skjermede omgivelser, og det man hører da, vil faktisk være autentisk lopelyd. Neste steg blir å få fatt i et knippe med ivrige zoologer, samt også zoologistudenter for å få dem til å se om de greier å finne dyret som lager slike lyder. Det er, når jeg tenker meg om, ikke uten videre gitt at en lope faktisk er et dyr, og således kan det kanskje være en tanke og også spille av lyden for en torgkone, eller for den saks skyld en finansanalytiker....fortrinnsvis en senioranalytiker.

milo :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho:

Milo, jeg bøyer meg i støvet. Du vant!

Glimrende utledning!! Gleder meg til å høre resultatet av lydtesten.

Si meg, jobber du i konsulentbransjen? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP! Er du sosionom? Går ut fra at du da skriver særoppgave om mistilpassede individer som søker tilflukt i cyberspace pga. at de ikke lenger takler tilværelsen i den virkelige verden?

Definisjon på sosionom:

Oppteken av dei som slit i samfunnet, dei som er i livskrise? Ein sosionom kan jobbe på ei rad frontar: På sosialkontoret, i psykiatrien, med familierådgjeving, på ppt-kontor, i kriminalomsorga. Som student hjå oss lærer du meir om korleis samfunnet skaper taparar og vinnarar, og får trena deg i å ta vanskelege avgjerder. Rett og gale er ikkje alltid like opplagt i verda rundt oss...

Sikkert derfor du innledet denne debatten om antiloper - du ville teste ut om vi selv forsto og kom frem til definisjonen av proloper: Sosialt mistilpassede individer som på grunn av livet og verdens ubehageligheter ikke lenger takler livets lop og søker seg inn til en ekstensiell parallell virkelighet som de lager bedre enn realiteten i en ikke-eksisterende verden på web - en prolop hvor de kan leve ut sitt virkelige jeg uten fare, fordi de hele tiden kan skape en eller flere nye identiteter som bare de selv kjenner.

- proloper (eller prolopar på nynorsk) er de som lever i den parallelle verden

- antiloper (antilopar) de som lever i virkeligheten uten å like den, men holder ut likevel (eller som ikke har data og ADSL enda og derfor ikke kan flykte selv om de gjerne vil)

- loper (lopar) de som lever i den virkelige verden og kun den, og som (enda) er lykkelig uvitende om hvor horribelt det virkelige livet egentlig kan være

Hah, busted Milo Minderbinder! (og det blir sikkert jeg også av Moderator, men jeg syns det er en sabla fin teori :briller: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

wow Bridget - ser ut som om du har "sosionomtendenser" du også ! Greide jo å nesten skrive et like innfløkt inlegg som Milo :hoho:

Dere er gode :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.

Ja, jeg er sosionom. Det vil si at jeg kunne ha blitt betalt for å si ting som "....og sosialetaten legger videre til grunn at innvilget hjelp vil kunne bidra til at søker kan oppebære en forsvarlig levestandard" all den tid jeg hadde arbeidet på et sosialkontor, hvilket jeg er glad for at jeg ikke gjør.

Det som er, er at når jeg etter en lang dags sosionomi kommer hjem til meg selv, da kaster jeg sosionomen i femte vegg. Du vil ikke finne meg i dype eksistensialistiske tanker over et glass rødvin på de steder i byen som kan finne på å spille Kari Bremnes eller Anne Grete Preus på høytalerne, og i langt mindre grad vil du finne at jeg sitter på privat tid og skriver særoppgaver som jeg ikke får betalt for å skrive.

Med dette antyder jeg heller ikke at jeg får betalt for å offentlig lure på hvordan en lope ser ut, og i forlengelsen av dette undres jeg jo litt på om det er et marked som er villig til å betale for det. :ler:

Dog er jeg mektig stolt over å faktisk, rent teoretisk altså, ha greid å isolere et trekk ved lopen....nemlig lyden den lager.

:)

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Milo!

Jeg har veldig stor respekt for folk som jobber med å hjelpe mennesker! Det jeg syns er mest imponerende er at man kan klare å legge igjen jobben på jobb og ha en normal fritid. Jeg tror aldri jeg kunne klart det, kan bli liggende søvnløs om jeg ser en hund som halter...

Men det er faktisk masse penger å tjene på studier av antiloper, loper og proloper på nett: Teleselskapene, bredbåndsleverandørene m. fl samt ikke å forglemme PC produsenter og leverandører, og vår alles kjære Bill som er søkkrik på programvaren vi bruker!

Jeg tror lyden du så genialt har greid å isolere, ville vært nøyaktig lik lyden som er i telefonen hvis noen prøver å sende en fax :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har forsåvidt rett i at Bill Gates tjener penger, samt at telenor med flere også koster inn godt med gryn. Men min innvending mot din påstand om at det er masse penger å tjene på teoretisering som denne tråden har vist, kan jeg dramatisere på følgende måte.

-Hei. Det er fra aetat her. Taler jeg med Bill Gates?

-Ja. Hva kan jeg hjelpe deg med.

-Vel. du ser, jeg har en knakende fin kar her, som har lyst å jobbe for deg.

I normale omstendigheter, ville nok Bill Gates ha sagt jaha, og så hadde han satt aetat ned til sin personalavdeling, og ønsket lykke til.

Bill Gates`første spørsmål hadde således ikke vært:

-sier du det, ja? kan han teoretisere langs de mer mystiske aspekter i dyreverdenen, som for eksempel hvorvidt det finnes en lope gitt det faktum at det finnes antiloper?

Jeg stiller meg i forlengelsen av dette også noe tvilende til at personalavdelingslederen i et hvilket som helst regionskontor som telenor mått ha, ville ha stillt det samme spørsmål.

Disse kommentarer er noe på sidelinjen av det denne tråden omhandler, og jeg benytter således anledningen til å forsøke å hanke den inn igjen med å si at jeg lengre oppe her så at en....var det en faksmaskin som ble nevnt, som en mulig "lope"???

interessant........

milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei og atter nei. Dere kan ikke sitte å diskutere om loper. Vi i den Internasjonale Forbundet Antiloper, har jobbet i over tusenvis av år for å hviske ut lopenes eksistens. Ikke prøv å finne ut hva en lope er, ikke prøv å kartlegge en, eller prøv å finne ut hva de er, eller hve en lope lyder for den slags del. Dette strider alt mot det som gikk hundredevis av år før vi fikk bukt med lopene. Vi i IFA reagerer sterkt mot at noen skal snakke, diskutere eller prøve å finne ut noe om loper, og dette er vårt nye hovedmål i organisasjonen vår, og som vi satser seriøst på. Vi vil ha et lopefri samfunn!

Selvfølgelig vil vi benekte all kjennskap til dette temaet, siden det ikke finnes noen loper og det er ikke noen vits i å spekulere i dette. Dermed skal vi sende klage til moderatorer om å slette hele tråden, siden dere altså diskuterer et ikke-eksisterende dyr.

*må finne ut om moderator kan det hemmelige antilopehåndtrykket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet ut en del nytt om Loper til tross for at IFAs iherdige forsøk på å viske ut dens eksistens. IFA er imidlertid ikke særlig kreative og oppfinnsomme (det ser man jo allerede på navnet til organisasjonen - å oppkalle en internasjonal organsisasjon etter en vond pastill tyder ikke på de helt store kreative høyder... :wink:).

Men, IFA (altså ikke pastillen, men organisasjonen) har "kamuflert" lopen ved å gi arten nytt navn - Jack-a-lope. Om det dårlige kamuflerte navnet er nok et eksempel på organisasjonens manglende kreative tenking, eller er et utslag av IFAs stifter Jack-a-tope´s trang til selvhevdelse, vites ikke.

Historien forteller at Jack-a-Tope sannsynligvis ble forlatt på savannen av sin mor som spebarn (uvisst av hvilken grunn i og med at ingen vet hvem hans foreldre var). Hans første kontakt med mennesker var rundt 12 års alderen da noen engelske lorder var på jaktsafari og fant guttungen beitende blant antilopene. Lordene tok med gutten hjem og lærte han å snakke og å oppføre seg som menneske. Det de imidlertid aldri hverken forsto eller kunne "plukke" av han var hans intense hat mot loper som man antar med rimelig stor sikkerhet er inprentet i ham av antilopene. Allerede ett år etter at han lærte å snakke satte han igang den første anti lope-bevegelsen som etterhvert vokste til det Internasjonale Forbundet AntiLoper.

Organisasjonen og driften av denne kostet imidlertid så mye at Jack-a-Tope måtte finne nye inntektskilder. Han startet derfor et samarbeid med Navajo-indianerene om salg av Jack-a-lope produkter.

Du kan se bildet av og bestille en utstoppet Jack-a-lope på denne linken:

http://www.pikes-peak.com/Navajo/jack-a-lope.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kommet over materiale som i betraktelig monn bygger opp om, og støtter meget av Bridgets siste innlegg. Er enda i en fase der jeg er nødt til å pløye dypt i semantiske irrganger i gamle skriftruller. Jeg har enda ikke fått rede på hvem som har tatt det hele i penn, og må således foreløpig holde opplysningene noe tilbake, med tanke på å kunne opprettholde en viss objektivitet i min gjengivelse av det tilgjengelige materiale. En opplysning jeg antar kan tillegges tilstrekkelig objektivitet i forløpet så langt, er at en ganske bemerkelsesverdig hoffintrige i det eldgamle Hellas nok har hatt en god del uante følger, med tanke på tidlige fraksjonsdannelser innen IFA.

Dersom andre besitter opplysninger som kan hjelpe på i min tolkning, bes de gi med umiddelbar tilbakemelding. Jeg ser ved dette punkt at dette nok muligens er et dokumentasjonsmessig lass jeg kan trenge bistand til å dra.

arbødigst,

Milo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter spent på fortsettelsen jeg, Milo, men den kommer liksom ikke... Står du fast?

Det eneste jeg kan finne om hoff i Hellas i øyeblikket er at Ivar Hoff var på plass i Athen for å kommentere en EM-kamp mellom Hellas og Norge - har ikke fått datert dette, men tviler på at det var så lenge siden som i det eldgamle Hellas... Og html-dokumentet sier heller ingenting om Antiloper, Loper eller Proloper....

Har du kommet noe videre i din søken? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmmmmmmm - Det finnes ikke loper - mmmmmmmm - Det finnes ikke loper - mmmmmmmm

mmmmmmmm - Det finnes ikke loper - mmmmmmmm - Det finnes ikke loper - mmmmmmmm

mmmmmmmm - Det finnes ikke loper - mmmmmmmm - Det finnes ikke loper - mmmmmmmm

Bridget: bra vi ser dekkoperasjonen virker... hehe *gni hender* at du tror vi henter navnet fra en pastill som er like gammel som de nybarberte leggene mine.. *wohahahaha*

mmmmmmm - IFA har ikke dekkpoerasjoner - mmmm- IFA har ikke dekkoperasjoner - mmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel......jeg er grundig i mine undersøkelser...

( og hvis jeg i parantes kan få komme med en liten sidebemerkning om debattens fremdrift.. det vil si...det rent kreative aspekt ved den, så skrev jeg altså mitt siste innlegg i sene nattetimer. Med dette sier jeg ikke at jeg har tatt meg vann over hodet, men at de føringer jeg har lagt i innlegget innebærer litt mer detaljert oppfinnsomhet enn det jeg vanligvis kan ta helt på strak arm. ha tålmodighet,.....nytt innlegg kommer) :wink:

milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dessverre ikke hvordan lopen ser ut, men jeg har funnet ut hvor den bor!

lope.gif

En w-lope, som jeg tror må være en nær slektning:

w-lope.jpg

Noen vil ha det til at dette er en lope, men jeg har en mistanke om at det bare er et helt vanlig menneske:

lope.gif

Her har lopen gjemt seg i buskene, men se godt, så ser du den:

studysites_files%5CLope%5Clope2.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm......*kikker nøye på bildene*.....masse blader der gitt ......skal vi se .....der ....der ja ...jeg ser den !!! hehe ...så det er sliiiik de ser ut! Ja ja ...greit å vite det da *ler*

Og så har de eget reservat også ...slett ikke verst ...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende kitchenwitch! :hoho:

Jeg tror dette er et av IFAs hemmelige reservater hvor de plasserer lopene for at ingen skal finne dem! På kartet er det til og med avmerket hvor lopene kan fotograferes!

Hva sier du til det Melian? Er det du kanskje, som er IFAs forrædrer som har gjort kartet tilgjengelig for offentligheten for en fin slump penger? :sjokk:

Og, Milo, jeg venter i spenning! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...