Milo Minderbinder Skrevet 27. november 2002 #1 Del Skrevet 27. november 2002 Gitt det faktum at det er et dyr som heter Antilope....innebærer det at det finnes et dyr et sted som heter lope, som har de stikk motsatte egenskapene av en antilope? Når jeg sier de stikk motsatte egenskapene, så tar jeg med i betraktning at hvis lyden en antilope lager hadde vært "møøø!". så ville lyden en lope lager vært "øøøm!" Men dette er altså bare lydaspektet med mitt spørsmål... det jeg lurer på..... Hvordan i all verden vil en lope se ut??? "og detta var utdrag i frå dagens idiotarkiv, no over til nyheitene" milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chimp Skrevet 27. november 2002 #2 Del Skrevet 27. november 2002 Artig skrue, du, Milo! Litt uskyldig idiot-humor er det altfor lite av i dette forumet. Innlegg som jeg får meg en skikkelig gapskratt av, nettopp fordi det er det jeg tar dem som, fri- el. ufrivillig komikk, blir fort nok forlangt slettet.....Man er ikke SERIØØØØØS nok, må vite!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 27. november 2002 #3 Del Skrevet 27. november 2002 Hehehe ja du er god du Milo , fint med litt humor også på forumet Så for å svare på spørsmålet ditt ...hvordan kan en Lope se ut ......den er kanskje rund med korte bein - altså stikk motsatt av en antilope.... vralter sakte avgårde ........lilla med grønne prikker ? Lille Meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pulverheksa Skrevet 27. november 2002 #4 Del Skrevet 27. november 2002 Ja man kan begynne å lure. Ta f.eks et annet dyr som vi kjenner godt. Panteren. Finnes det en Antipanter. Er det i såfall et miljøsvin....... Ordspill burde vi ha mer av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2002 #5 Del Skrevet 27. november 2002 Når jeg sier de stikk motsatte egenskapene, så tar jeg med i betraktning at hvis lyden en antilope lager hadde vært "møøø!". "Roper høyt" LITAGOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!! Er du det motsatte av antilope??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 27. november 2002 #6 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg har aldri tidligere vært beskylt for å være en antilope. Eller en lope. Men gazelle derimot! Det har jeg hørt ja. Spesielt når jeg spretter over blomsterengen i flotte, høye luftige svev! Ehhhh, kanskje jeg overdriver litt? Kanskje kuer ikke har spesielt mye spenst??? :oops: Men jeg føler meg som en gazelle. Så det så!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chimp Skrevet 1. desember 2002 #7 Del Skrevet 1. desember 2002 I kveld har pinnekjøtt-laget hatt en aldri så liten diskusjon på hva en lope eg. er. D kokte ned til at ordet 'lope' er en forvanskning av ordet 'løve', fordi livretten til løven er antiloper, ergo 'ANTI-lope'; løven vil spise ANTI-lope Lope-løve ---- løve-lope----- Yeah right...! Dette var jo saklig, for ikke å snakke om SERRIøøøøøst.....!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 1. desember 2002 #8 Del Skrevet 1. desember 2002 Nå må dere slutte med dette tøvet. Løver, antipantere og miljøsvin.....og stakkars snille Litago da, som helt ufrivillig blir dratt inn i diskusjonen. Det er jo heeeelt innlysende hva lope og anti-lope er Antilopene lever som kjent i Afrika, og der nede bruker man ikke æ,ø,å i alfabetet sitt. Ordet "lope" er rett og slett det samme som "løpe". (Dog, i enkelte buskmannsområder dypt inne i jungelen så er dialekten og uttalen litt annerledes og kanhende derfor noen lenger oppe i tråden har misforstått dette som "løve"....) Uansett, "lope" = "løpe". Antilope = anti-løpe, altså "ikke-løpe". Bare se på TV-programmene fra savannene i Afrika. Hva er det som skjer i hver eneste episode? Jo, geparden løper i 120 km/t og antilopen blir helt stillestående i forhold. Bare litt lunting over gresstustene, liksom. Et annet interessant dyr sånn språkmessig er gnuen. Her er også alt opplagt: Den ser jo ut som om noen rett og slett har "gnudd" for tettsittende øyer, et par horn og noen værhår rett inn i trynet på den. Ikke pent, nei... Derfor navnet "gnu". Hilsen språkbesserwisser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 1. desember 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 1. desember 2002 Det er meg en sann glede å observere at Bertha med flere på en måte har greid å kombinere de semantiske kvaliteter ved denne diskusjonen med en slags "om dyrene i Afrika og alt de har å gjøre"-overtone. Dog deler jeg Berthas syn om det litt tragiske aspekt det er å dra den uskyldige Litago inn som et vikarierende definisjonsalternativ på hva en lope er. Jeg ser at panteren er dratt inn i argumentasjonen, og sågar blir det via språklig sett nokså kuriøse omveier antydet at den er et miljøsvin. Jeg føler at dette blir direkte feil, og må således inn for å forsvare panterens rykte. Hør...... hvem tror dere det er som går rundt i Afrika og samler opp alle tomflaskene, og panter dem??? Panteren, selvfølgelig!! Den tenker i de store linjer....den tenker på resirkulering!! La den stakkars panteren være i fred! Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 1. desember 2002 #10 Del Skrevet 1. desember 2002 Hmmmm... ikke for å ødelegge tomflaske-teorien din, Milo... men lever det virkelig pantere i Afrika? Tror du er en liten luring jeg, Hadde du snakket om søppelsanking og flaskepant på det amerikanske kontinentet derimot, ja da hadde jeg trodd deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 1. desember 2002 #11 Del Skrevet 1. desember 2002 Men Bertha, det er jo derfor det er langt færre flasker som ligger og slenger i Afrika enn i Amerika: I Afrika er det flere pantere enn i Amerika! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 1. desember 2002 #12 Del Skrevet 1. desember 2002 :evil: Makan til avsporing..... nå er det like før jeg kaller inn Dyrebeskyttelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 1. desember 2002 #13 Del Skrevet 1. desember 2002 koker d når vannet bobler??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 1. desember 2002 Forfatter #14 Del Skrevet 1. desember 2002 I utgangspunktet var det ikke pantere i Afrika. Men i første halvdel av 1950-årene bega den sveitsiske zoologen og greven Aleksander von Hergensheimer seg til å aktivt utforske muligheten til å innføre pantere til Afrika. Den største utfordringen besto jo naturligvis i å finne et sted som var egnet; du vet.....det å innføre en helt ny art, og attpåtil en art som er såpass høyt oppe i næringskjeden, er ikke ganske uten komplikasjoner. Dette kommer av de ringvirkningene det vil kunne ha på andre arter i det lokale biotop. Hergensheimer fant, som et resultat av en hel rekke hver for seg relativt meningsløse tilfeldigheter, et egnet sted i Kenyas frodige skoger. Jeg garanterer deg at hvis du reiser til Kenya, og oppsøker en tilfeldig landsby i nærheten av Kenyas frodige skoger, og stiller spørsmålet "Har dere tomflasker?", så vil du møte hoderisting. Dette kan betraktes som en ren bekreftelse på min teori. 8) Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 1. desember 2002 #15 Del Skrevet 1. desember 2002 Var det den samme greven som innførte boligpantere til Norge, eller var det senere? Boligpanteren fikk jo særlig stor utbredelse på 80-tallet. Man måtte den gang sette iverk krisetiltak for å bevare utrydningstruede arter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 1. desember 2002 #16 Del Skrevet 1. desember 2002 .....nå må vi ikke glemme at det er antiloper som denne tråden egentlig handler om :-? Forøvrig en ganske god greve-teori fra deg, Milo. Meeeget interessant *tenke, tenke* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 1. desember 2002 #17 Del Skrevet 1. desember 2002 Hehe, og de som ikke hadde plass til boligpanter , eller lov å holde kjæledyr i boligbyggelaget - de kjøpte Oboshund isteden for (Oboshund=marsvin for de som ikke visste det ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 1. desember 2002 #18 Del Skrevet 1. desember 2002 ... eller hybelkaniner - de har jeg maaange av, de formerer seg villt!!! Tror jeg snart må ringe skadedyrkontrollen.... Tilbake til antiloper. Hvis det finnes antiloper og loper må det vel også være proloper? Hva er forskjellen på disse tre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 1. desember 2002 #19 Del Skrevet 1. desember 2002 Geparden er en typisk prolope. Jamfør min utledning lenger oppe i tråden hvor jeg forklarer den språkmessige sammenhengen mellom lope og løpe. Altså - en kort oppsummering: 1) lope = løpe 2) antilope = ikke løpe 3) prolope = løpe masse/fort Logisk, ikke sant? 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 1. desember 2002 #20 Del Skrevet 1. desember 2002 *klapper* Ja Bertha ---jeg tror du er inne på noe der !!! hihihih Hørtes i allefall logisk ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå