AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Skrevet 15 timer siden Jeg er allergisk mot en del dyr, men vet jo ikke nøyaktig alle dyr jeg tåler eller ei. Tåler ikke katt , hund og hest hvertfall. Så har jeg et barn som sååå ønsker seg et dyr. Jeg også, strengt tatt. Noen som har erfaring med marsvin og allergi? Jeg er inneforstått med at jeg kan være allergisk, men kan det være til å leve med så lenge jeg ikke håndterer dyret direkte, og vi bare holder av ett til to rom for dyret? Eller sprer allergenene seg mye? Mulig jeg reagerer på høy også, det vet jeg ikke. Skal ikke ha marsvin ennå men må formulere meg litt fornuftig overfor datteren min, om det er en mulig drøm vi kan ha eller om jeg bare må avfeie det fullstendig. Anonymkode: a4523...475 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er allergisk mot en del dyr, men vet jo ikke nøyaktig alle dyr jeg tåler eller ei. Tåler ikke katt , hund og hest hvertfall. Så har jeg et barn som sååå ønsker seg et dyr. Jeg også, strengt tatt. Noen som har erfaring med marsvin og allergi? Jeg er inneforstått med at jeg kan være allergisk, men kan det være til å leve med så lenge jeg ikke håndterer dyret direkte, og vi bare holder av ett til to rom for dyret? Eller sprer allergenene seg mye? Mulig jeg reagerer på høy også, det vet jeg ikke. Skal ikke ha marsvin ennå men må formulere meg litt fornuftig overfor datteren min, om det er en mulig drøm vi kan ha eller om jeg bare må avfeie det fullstendig. Anonymkode: a4523...475 Om du er allergisk mot de overnevnte er du det for marsvin også. Hovet dietten for marsvin er høy, så det er noe de må ha fri tilgang til. Hva med å titte på reptiler? Anonymkode: 49780...735 1 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden Jeg hadde marsvin som barn, men oppdaget dessverre en lett allergi. Jeg reagerer også på katt og hund (da jeg ble voksen). (Vokste opp på landet og tålte ikke da vi lekte på låven, med høy i nærheten. Fikk pustevansker.) Anonymkode: 053ee...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden Kan du ikke sjekke dette ved å gå i en zoobutikk og kose med et marvin en stund? Se om du reagerer? Anonymkode: ebc1a...809
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden Marsvin er ikke allergivennlig Anonymkode: 21306...040 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden Evt kan du annonsere (i nabolaget) og spørre om noen har marsvin hjemme, og om du kan få komme og klappe det litt og teste om du er allergisk? Anonymkode: ebc1a...809
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden Høyet er muligens et større problem enn dyret. Vi fikk marsvin av samme grunn som du sier (allergi mot hest, hund og katt). Vi testet for marsvin og fikk bekreftet at det ikke var allergi. Reagerte likevel pga høyet.. og det må de ha. Anonymkode: e7a3d...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan du ikke sjekke dette ved å gå i en zoobutikk og kose med et marvin en stund? Se om du reagerer? Anonymkode: ebc1a...809 Det er ikke tilstrekkelig. Jeg tåler fint å besøke folk med katt og klappe katt for eksempel, men blir dårlig hvis jeg overnatter. Katter er jo også mer overalt i huset enn et marsvin. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Marsvin er ikke allergivennlig Anonymkode: 21306...040 Nei det vet jeg, spørsmålet mitt er først og fremst om man greier å begrense spredningen av allergener i den grad at andre i hjemmet likevel kan ha marsvin? Derfor jeg gjerne vil høre andres erfaringer. Anonymkode: a4523...475
Beerbellygirl Skrevet 14 timer siden #9 Skrevet 14 timer siden Jeg fikk problemer med øynene av marsvin. Måtte bruke svømmebriller ved stell🤣 Fikk Zaditen og Softacort øyedråper som jeg brukte mer eller mindre konstant de 4 siste leveårene. Etter dem døde så ble problemene borte. Proteinene i pelsen deres var mye værre for øynene mine enn både katter og pollen,det er bare kos i forhold. 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden Jeg er også allergisk mot mange dyr, men vi har hatt både marsvin og hamster. Jeg reagerte ikke veldig på å ha dem i hus, men ved kos og stell. Det gikk greit hvis jeg vasket hendene etterpå og ikke håndterte dyrene så mye. Men jeg merket da de var borte at det føltes lettere å puste hjemme, luften føltes ikke så tung. Anonymkode: fa07d...0bb
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal ikke ha marsvin ennå men må formulere meg litt fornuftig overfor datteren min, om det er en mulig drøm vi kan ha eller om jeg bare må avfeie det fullstendig. Ikke kjøp marsvin om du ikke skal kjøpe to og skal ha et stort nok bur. Du må også være forberedt på å rydde ca 2 x 100 bæsj pr dag, konstant tilgang til friskt høy og grønnsaker og kanskje de ikke engang vil bli klappet. Vent i hver fall ikke at de skal holdes, lekes med, bæres osv. De er svært skjøre og er egentlig for spesielt interesserte. Jeg som ikke er allergisk mot noe jeg vet, reagerer både i hals og nese når jeg flere ganger daglig legger inn høy og rydder i buret. Anonymkode: ff2c1...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden Min sønn er allergisk mot hund, katt og hest som deg. De to sistnevnte blir han skikkelig tett og dårlig av. Men marsvin gikk fint! Høyet også. Vi hadde faktisk mange marsvin i stua en periode og det var ekstremt sjeldent at han merket noe. Kanskje siste dagen før burskift. Så det kan faktisk gå fint 😊 Anonymkode: 1265c...695
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke kjøp marsvin om du ikke skal kjøpe to og skal ha et stort nok bur. Du må også være forberedt på å rydde ca 2 x 100 bæsj pr dag, konstant tilgang til friskt høy og grønnsaker og kanskje de ikke engang vil bli klappet. Vent i hver fall ikke at de skal holdes, lekes med, bæres osv. De er svært skjøre og er egentlig for spesielt interesserte. Jeg som ikke er allergisk mot noe jeg vet, reagerer både i hals og nese når jeg flere ganger daglig legger inn høy og rydder i buret. Anonymkode: ff2c1...6e7 Dette!! Sjekk Marsvinhjelpen på instagram og lær om marsvin før du I det hele tatt vurderer å skaffe deg dem. De må være minst 2 sammen, ha god plass, krever MYE rengjøring, og er IKKE LEKETØY. https://www.instagram.com/marsvinhjelpen?igsh=MXMwMGZ5dHM4Y3Q3Yg== Anonymkode: 04c99...fd6 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Skrevet 8 timer siden Og for guds skyld ikke kjøp fra dyrebutikker, det er så mange dyr der ute på Finn.no som trenger nye hjem. Adopt don't shop! Anonymkode: 04c99...fd6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå