Gå til innhold

Bremseklosser & Bremseskiver

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snakker med verksted hvor en kompis jobber, men får litt dårlig følelse på det...

Har en gammel Citroen Picasso med elektrisk håndbrekk.

Har ulende lyd fra ene siden bak, mekaniker tok en rask titt og sa at bremseklosser og skiver må byttes på begge sider.

Han mente at han gjør meg en mega tjeneste ved å ta 4500 kr, og sier han skal kjøpe deler fra Thansen for det er bedre kvalitet. Og at jobben tar 4 timer???

Jeg regner med at det er relativt billig? Men når jeg googler så står det ikke at det tar fire timer... Og han vil ha penger cash, selvom det er ett ordentlig verksted.

Hva menes?

Anonymkode: e215a...236

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er deler for mellom 2000 og 2500 kroner (skiver og klosser). Dette tar ikke fire timer å bytte for en bilmekaniker. MEN: Hvis en skal tippe vilt her, uten å ta hensyn til hva kompisen sier: Ulende lyd på en side bak leder tankene mot hjullager. Er det mer en gnissende lys tenker jeg bremser, og da først og fremst en treg kaliper (koster rundt 2500 siden det er elektronisk håndbrekk på disse. Kan selvsagt også være nødvendig med bytte av skiver/klosser, enten som følgeskade eller separat skade.

Kjør 5-6 km, legg hånden på felgen og deretter på bremseskiva der lyden kommer fra. Er den varmere enn på de øvrige hjulene? Brenner du fingrene?

Hvis det faktisk kun er skiver og klosser som må byttes er det ingen upris for ca 4000,-. 4500 synes jeg er litt mye for en slik RILUM-jobb. Men så er det følgene da: Kompisen driver butikk i butikken, og det er jo ikke noe OK. En kan få sparken av mindre...

Anonymkode: a8843...cf5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...