AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Jeg bruker briller og hvis jeg dropper og ta dem på når jeg lager mat har det vært mange nestenulykker ved bruk av krydder. Eks karri i stedets for kanel på rømmegrøt. 😂 Har du noen morsomme historier der feil krydder har blitt krise ? Anonymkode: 46898...070
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Jeg laget meg en gang en svær skål med popcorn. Skulle salte og tok feil så jeg endte med å helle over sukker i stedet. Jeg ville jo ikke kaste en stor skål med popcorn så jeg forsøkte å redde det med å ha i masse salt, mer salt enn sukker. Det ble ikke vellykket, for å si det sånn... Anonymkode: a8939...59e
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Salt i stedet for sukker, på risgrøten. Den ene biten jeg tok, var så salt og fæl at jeg nesten kastet opp. Og har ellers tatt MSG i stedet for salt.. Det ble bare fryktelig ekkelt. Anonymkode: df2d0...e94
Perelandra Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden Jeg tok feil en gang jeg skulle bake kanelboller, så de ble kardemommeboller i stedet for. Det ble godt likevel. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Jeg brukte ganske mye tid på å finne oppskrift og lage en litt avansert eplekake. Det var en hel del jobb. Jeg ble kanskje litt sliten. I krydderskapet stod det to store glass merket med K. Jeg tok den ene og brukte rikelig av krydderet på K. I det jeg smakte på kaka - synes jeg det var en umiskjennelig smak av Kajennepepper av den kaka - ikke Kanel. Dessverre måtten den fine og ganske dyre kaka kastes. Kajennepepperet hadde stått så lenge i hylla at fargen var omtrent som kanel... Anonymkode: 7706e...19c 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Min mor tok salt i stedet for sukker i bolledeigen, de var ikke gode 🤣 Hun hadde slike krydderskuffer med løst salt i en, sukker i en annen osv, populære i gamle dager. Jeg var liten dengang, er nok over 40 år siden 🤪 Anonymkode: f66f4...429
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg brukte ganske mye tid på å finne oppskrift og lage en litt avansert eplekake. Det var en hel del jobb. Jeg ble kanskje litt sliten. I krydderskapet stod det to store glass merket med K. Jeg tok den ene og brukte rikelig av krydderet på K. I det jeg smakte på kaka - synes jeg det var en umiskjennelig smak av Kajennepepper av den kaka - ikke Kanel. Dessverre måtten den fine og ganske dyre kaka kastes. Kajennepepperet hadde stått så lenge i hylla at fargen var omtrent som kanel... Anonymkode: 7706e...19c Haha. Føler med deg. En gang jeg var avhengig av hjemmetjenesten, tok de kajennepepper istedenfor kanel på havregrøten min. De unnskyldte seg veldig selvfølgelig, men de hadde ikke tid til å lage ny - de måtte bare gjøre så godt de kunne fot å skrape av det øverste laget med grøt. Jeg måtte pent forsøke å få i meg resten (pepperet var ikke borte). Da tenkte jeg: «nåååå peaker ikke livet!» Glad den tida er over. Anonymkode: 2504b...32a
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden Ikke feil krydder, men leste feil mengde på krydder i lasagne. Tror det stod 1/4 teskje kanel eller noe, og jeg tok en god teskje. Den lasagnen ble ikke god. Har aldri prøvd kanel i lasagne etterpå 🤪 Anonymkode: a568f...dce
Myrmica Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden Jeg hadde koriander i bakverket i stedet for kardemomme… Helt like krydderglass! Det ble ikke vellykka 😂
Grønnsaksvaffel Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden Jeg brukte karri i stedet for kanel i rabrabrasuppa. Oppdaget det heldigvis med en gang og fikk tatt av det meste igjen.
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg bruker briller og hvis jeg dropper og ta dem på når jeg lager mat har det vært mange nestenulykker ved bruk av krydder. Eks karri i stedets for kanel på rømmegrøt. 😂 Har du noen morsomme historier der feil krydder har blitt krise ? Anonymkode: 46898...070 Moren min klarte å ta chili i kanelbollene og bakepulver i stede for vaniljesukker i ostekake. Jeg har klart å ta chili på havregrøt , og kardemomme i gryterett. Anonymkode: f90d1...568
Ullvott Skrevet 20 timer siden #12 Skrevet 20 timer siden Jeg tok en gang grillkrydder istedenfor kanel på risgrøt. Anbefales ikke 🤣
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå