AnonymBruker Skrevet 14. mai #1 Skrevet 14. mai Hadde vært artig å høre om det er noen som har vært utsatt for noen skikkelige fæle flyturer - korte eller lange. Selv har jeg flydd en del - både kort og langt, men har ikke selv vært utsatt for så mye forferdelig. Det verste var vel en tung tur langt bak i en Lufthansa jumbojet en gang - med gamle "tykke" seter og eksremt liten plass. Det var Frankrfurt-Bangkok tur/retur. På tur ut drakk jeg meget med rødvin og hadde en liten mann ved siden av meg. På vei hjem var det verre, men en tykk franskmann ved siden av. Han var en enda mer uheldig enn meg og havnet i mellom meg og kona - og en hensynsløs fyr som stappa i seg sovemedisin og la ned setet med en gang. Ekstremt trangt og ukomfortabelt! Så hadde jeg en tur med Air Baltic der jeg hadde skeia ut og betalt for et flott måltid på forhånd. Fyren foran hadde seteraden for seg selv og tok av seg sko og strømper - det stinka noe avsindig! Jeg brude selvsagt sagt fra, men gjorde ikke det. Ellers har jeg vært vitne til fulle gamle mannfolk som har plaget kvinner med prat. Og en gang reiste jeg med en kompis til Hellas som også ble irriterende etter at han drakk for mye og på den måten også plaget andre enn meg.. Anonymkode: 619ef...e02 1
test1e Skrevet 14. mai #2 Skrevet 14. mai (endret) Jeg skulle til Kanariøyene en gang. Det satt noen asiater foran med et barn med (sikkert) diare. De gadd ikke å skifte på han. Luktet dritt i hele kabinen. (Burde alle med små barn settes i samme del av flyet?) Fløy fra New York til Island med en fransk fjortis som satt å sparket i seteryggen min/Knærne inn i seteryggen. Moren satt der uten å si noen ting. Jeg startet en krig ved å kjøre seteryggen frem og hardt tilbake. gang på gang. Da spurte fjortisen om det var noe annet ledig. Hun flyttet seg. Moren satt å så surt p meg resten av turen 😄 Reiser en del, men det er det jeg kommer på i farta Endret 14. mai av test1e 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #3 Skrevet 15. mai Ikke veldig ille, men irriterende: Da jeg skulle til Sør-Afrika for noen år siden fløy jeg med Emirates via Dubai. Havnet bak en gjeng med damer fra en hudpleiesalong eller noe sånt som skulle på skjønnhetsmesse i Dubai. Det var jentetur med høylytt skråling, skåling i bobler og tydelig stor stas å være på tur. Skjønner at de gledet seg, men det ble en slitsom flytur for oss som satt i nærheten siden de holdt det gående mer eller mindre fra flyet tok av på Gardermoen til vi landet i Dubai. Anonymkode: eb0a3...fe0 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #4 Skrevet 15. mai Havnet midt i en gjeng "småbrisne" damer i sin "beste alder" (tipper rundt 50), de var godt i farta allerede når vi letta og de satt og drakk hele veien... Gi meg heller kabinen full av skrikerunger altså. Eldre mennesker på fylla er faktisk noe av det verste jeg kan tenke meg. Anonymkode: 8cfdd...d09 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #5 Skrevet 15. mai test1e skrev (21 timer siden): Jeg skulle til Kanariøyene en gang. Det satt noen asiater foran med et barn med (sikkert) diare. De gadd ikke å skifte på han. Luktet dritt i hele kabinen. (Burde alle med små barn settes i samme del av flyet?) Jeg har reist mye med mine 2 barn. Og jeg vil ikke sitte sammen med alle med barn. Mine har alltid oppført seg veldig bra, og må være litt flaks og, for jeg har reist med de fra de var babyer. Men da og var de fornøyde, og sov store deler av turen. Men ene turen vi skulle på, så var det en jente på 4 år, som skrek hysterisk i 4 timer, hun var livredd for å fly. Anonymkode: 0fb1b...4d5
AnonymBruker Skrevet 15. mai #6 Skrevet 15. mai Generelt er grupper av folk ganske irriterende - nesten uansett. På siste flytur havnet jeg i en slik gruppe av noen halvvoksne sportsutøvere og en flokk ledsagere. Disse satt å snakket "over" meg - altså de satt på raden foran og snakket høyt med noen på raden bakenfor meg - det var riktignok før vi tok av - men likevel irriterende når man er trøtt. Anonymkode: 619ef...e02 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #7 Skrevet 15. mai Mitt barn gråt omtrent non-stop på en 3 timers flytur. Det var helt jævlig for alle tror jeg😅 Da hadde vi mellomlanding og en ny flytur på 11 timer foran oss.. Den gikk heldigvis bra! Anonymkode: 46526...fb5 4
LilleMy_09 Skrevet 15. mai #8 Skrevet 15. mai Skulle ta nattfly til Hellas. Havna midt i ei klynge med noen halvfulle grekere som skulle ha nachspiel på flyet. Ble ikke så mye søvn da nei
AnonymBruker Skrevet 15. mai #9 Skrevet 15. mai Min verste flytur måtte ha vært en septemberdag i 1984 baki en Cessna Conquest fra Bardufoss til Honningsvåg. Snøen lavet ned sideveis i Honningsvåg, og ved første landingsforsøk kom et solid vindkast rett før hjulene skulle nedpå og sendte oss sideveis. Full gass og en ny landingsrunde. Piloten fikk oss nedpå en snødekt bane på andre forsøk og vi skrenset inn mot oppstillingsplass og terminalen da bremseeffekten var dårlig. Anonymkode: f7cbd...1ea 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #10 Skrevet 15. mai Under en klassetur til SørAmerika (før gratisprinsippet i skolen 😅), pådro 14 av 18 i klassen seg en mageinfeksjon. Hele flyturen over Atlanterhavet lå vi midtgangen/de bakerste setene i flyet, og så gikk på do på omgang. Idet man var ferdig la på do vi oss bare bakerst i køen igjen. Jeg tror det var en jævlig tur for både oss og de få andre som var i flyet. Anonymkode: 7e03f...305 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai #11 Skrevet 15. mai Skulle fly fra Bergen til Tyrkia for en del år siden. Det var veldig mange barn om bord og siden det stort sett var bergensere var det ganske høylytt...😉 På ett tidspunkt var det noen barn som fant ut at de skulle ha konkurranse om hvem som kunne komme seg raskest fra bakerst til fremst i flyet, ved å krype over alle seteryggene..... De kom omtrent halvveis i flyet før kabinpersonalet fikk stanset dem. Litt senere på samme tur kom det plutselig en radiostyrt bil kjørende nedover midtgangen. Det var heller ikke så populært blant de ansatte, for å si det mildt. Det mest fascinerende er jo at jeg ikke på noe tidspunkt i løpet av flyturen hørte noen voksne som irettesatte barna sine, det var rett og slett fullstendig frislipp. Anonymkode: d6e4e...1b3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #12 Skrevet 15. mai Kjipeste var i vinter da en passasjer i seteraden ved siden av døde. Anonymkode: b2af3...6d4 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #13 Skrevet 15. mai Hadde en horribel flyvning til Bangkok for noen år siden. Mannen min satt med våre to barn ved vinduet, jeg satt på andre siden av midtgangen med en eldre, norsk mann ved siden av meg. Han var veldig full og helt ufyselig. Var innpåsliten og slibrig. Drakk konstant av lommelerka. Etterhvert begynte han å stryke meg på låret, deretter klå. Så tisset han i setet (!). Da klaget jeg til flyvertinnene. Men flyet var fullt, så ingen steder å flytte ham. 🙈 Dessuten var de thailandske, så litt vanskelig å få dem til å skjønne problemet pga språkvansker. Han ga seg ikke, så mannen min byttet plass med meg. Da klådde han videre på mannen min i stedet! 😅 Da vi nærmet oss Thailand ville han gjerne ha hjelp av oss til visumsøknaden, ettersom han selv var for full til å gjøre noe som helst... Anonymkode: 25fd0...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #14 Skrevet 16. mai Fikk akutt diare rett før jeg skulle reise hjem interkontinentalt og det varte hele turen. Var vel ca. 20 timer reisetid. Setebeltelyset var på store deler av tiden. Er noen år til jeg kan le av den... Anonymkode: 605a9...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #15 Skrevet 16. mai To reiser jeg kommer på… 1) Skulle til USA. Voldsom turbulens pga tordenvær. Vi klarte akkurat ikke å lande, og det var ikke nok bensin igjen til å sirkle fordi vi hadde jo fløyet over Atlanteren, så vi måtte lande på en annen flyplass. Det var hyling (mye). Jeg spøy to ganger. På den andre flyplassen fikk vi ikke lov til å forlate flyet med mindre vi måtte på sykehus. Ingen mat igjen på flyet. En ambulanse kom. På vei tilbake til den riktige flyplassen var det fremdeles masse turbulens (jeg spøy igjen). Vi kom fram mange timer forsinket, og alle var enige om at det var «the worst flight ever». 2) 14 timer lang flytur. Jeg fløy alene med en førsteklassing. Han hadde vindussetet, jeg setet i midten. Ytterst satt det en to meter lang nederlender som STINKET. Jeg har aldri vært borte i maken til elendig kroppslukt. Dessuten måtte jeg vekke ham hver gang barnet måtte på do. Jeg foreslo at vi skulle bytte plass så han fikk sitte innerst, men det ville han ikke fordi han var så lang. Før lange flyreiser må man dusje, ta på deo, og ikke gå i syntetiske klær! Anonymkode: 382f5...858
AnonymBruker Skrevet 16. mai #16 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fikk akutt diare rett før jeg skulle reise hjem interkontinentalt og det varte hele turen. Var vel ca. 20 timer reisetid. Setebeltelyset var på store deler av tiden. Er noen år til jeg kan le av den... Anonymkode: 605a9...3aa Å fy f. Stakkars deg!!! Anonymkode: 382f5...858
AnonymBruker Skrevet 16. mai #17 Skrevet 16. mai For snart 10 år siden dro jeg å mannen til Gran Canaria, ved siden av oss så satt det en litt eldre dame, kanskje 75-80 år. Rett før vi landet på Gran Canaria så døde hun av hjerteinfarkt. Vi prøvde gjenoppliving, men det var for sent. Anonymkode: d33e8...bcd 2
Gekko Skrevet 16. mai #18 Skrevet 16. mai Ikke en fæl flytur for meg, men opplevde en gang en skikkelig fæl passasjer. Fløy jumbojet til Bangkok, rundt år 2000. Mener jeg satt i midtre 4-seter, mens hovedpersonen satt i 3-seter mot vinduet. Mann, sikkert minst 180 cm høy og 150 kg tung. Altså plasskrevende. 50-ish år og alene på tur til Thailand. Åpenbart beruset ved ombordstigning i København. Han startet turen med å fortelle alle som (ikke) ville høre på at han skulle kjøpe horer i Thailand og det skulle bli så bra. 🙄 Så kom de to andre passasjerene på samme seterad, 2 unge thailandske jenter… Flyet tok av og han var rask med å ta for seg av inkudert alkohol. Han var åpenbart ufin mot de to jentene og det varte ikke lenge før flypersonalet plukket opp situasjonen. De to unge jentene ble flyttet opp på første klasse for å slippe unna. Han drakk, pratet grovt og ble mer og mer støyende. Trakasserte flyvertinnene (som også var søte, thailandske damer) så mye at de til slutt måtte hente kapteinen. Etter mange timer sovnet han endelig, lent mot seteraden foran, så seteryggene klappet sammen og de som satt der fikk ikke plass. Så de ble også geleidet opp på første klasse. Da vi skulle lande hadde han sklidd ut av setet og satt på kne på gulvet, lent over den flatklemte stolen foran. Fremdeles sovende og uten setebelte. Flyvertinnene tok runden sin for å sjekke at alle hadde setebelte på og seteryggen oppreist. De kikket på mannen, ristet svakt på hodet til hverandre og lot ham ligge. Stikk i strid med alle instrukser, men det eneste fornuftige. Så snart vi kom inn på flyplassen i Bangkok (som var strengt røykfri) fyrte han opp en sigarett. Det siste jeg så av ham var at to politibetjenter satte håndjern på ham og geleidet ham bort. Håper de 5 som havnet på første klasse fikk en god flytur etterhvert, da! 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #19 Skrevet 16. mai Ble matforgiftet i utlandet, men ble litt bedre etter hvert og ville hjem. To lange flyturer med mellomlanding, det var grusomt. Jeg burde bare blitt noen dager lengre og latt reiseforsikringen betale for ny hjemreise. Og en gang da datteren vår slo seg helt vrang på flyet hjem. Hun er vanligvis enkel å fly med, men fikk skikkelig temper tantrum, kanskje pga. vondt i ørene. Jeg hadde aldri tenkt over før at man har kun ca. én kubikkmeter å holde den ungen innenfor, uten at hun skulle sparke i sidemannen, personen foran, dem i midtgangen osv. Helt grusomt. Har heldigvis aldri skjedd igjen (og hun er ti nå). Anonymkode: c552c...18b 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #20 Skrevet 16. mai Reise fra Hellas til Oslo, i 4 timer hørte vi på en unge som hylskreik. Ville ikke sitte i setet og foreldrene spankulerte i midtgangen enda personalet ga streng beskjed flere ganger at dette ikke var tillatt pga de skulle ut med servering og for sikkerheten skulle alle sitte og pga turbulens. Men det ga foreldrene blaffen i, purseren var ganske rød i fjeset tilslutt. Reist fra Tenerife til Stavanger i uvær. Flyet prøvde og lande men var umulig pga vind og kraftig snøvær, det rista godt og ble musestille i flyet. Sirkla i 30 min før klarte og lande, brukte hele rullebanen for det var så glatt, trodde jeg skulle dø. Anonymkode: 61077...d0f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå