Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er godt gift og har tre barn, holdt sammen i 30år nå, selvom det skal sies at samlivet ikke er som det en gang var. Vi har ikke hatt sex på 5-6år (han som ikke vil lengre), men tonen oss i mellom er fortsatt varm og god.
Han har en krevende jobb og lange dager, men det siste året har han bare hatt flere og flere svært sene kvelder. Tror jeg legger meg uten at han er kommet hjem i gjennomsnitt 2 dager i uken og jeg legger meg i 23-tiden. 
Syntes også han er mer irritabel enn han har vært tidligere. Noen her som er i samme situasjon/har vært det? Bør jeg konfrontere han nå eller vente?

Anonymkode: 603c8...94d

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som beskrives er absolutt ikke å være "godt gift", nei. 

Hva slags avtale har dere? Kan dere ligge med andre? 

Det virker jo nærliggende å tenke at han har møtt noen andre.. 

Anonymkode: 004c8...c7a

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vi er godt gift og har tre barn, holdt sammen i 30år nå, selvom det skal sies at samlivet ikke er som det en gang var. Vi har ikke hatt sex på 5-6år (han som ikke vil lengre), men tonen oss i mellom er fortsatt varm og god.
Han har en krevende jobb og lange dager, men det siste året har han bare hatt flere og flere svært sene kvelder. Tror jeg legger meg uten at han er kommet hjem i gjennomsnitt 2 dager i uken og jeg legger meg i 23-tiden. 
Syntes også han er mer irritabel enn han har vært tidligere. Noen her som er i samme situasjon/har vært det? Bør jeg konfrontere han nå eller vente?

Dersom dere ikke har hatt sex på fem-seks år har du du svaret ditt der. 

Godt gift betyr ikke at man ikke skal ha sex.

Mannen har to valg i slike situasjoner, skru av sin egen seksualitet som jeg har gjort, eller finne en utenfor ekteskapet som kan gjøre sexlivet levende. 

Anonymkode: cb6d3...c3f

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du forresten ikke spurt han hvor han er når han er sent hjemme? Sier han at han er på jobb? 

Anonymkode: 004c8...c7a

• Liker 18
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Er du på vei ut i singellivet siden du postet på dette forumet? Eller var det litt ubevisst fordi du eeegentlig vil ut i singeltilværelsen? 

Anonymkode: 3cb76...d53

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Her ringer alle varsellamper: mye borte, sene kvelder, ingen sex på 5-6 år pga han, irritabel. Det høres ut som han er utro, så du bør konfrontere han direkte med det snarest mulig og ikke vente og se. 

Anonymkode: 2960d...196

• Liker 18
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

tviler på at jeg hadde brydd meg i din situasjon, høres ut som forholdet er dødt uansett

Anonymkode: 20298...54b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Virker som om mange med "godt gift" mener stabil økonomi, ingen store krangler, mannen er snill mot barna. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dersom dere ikke har hatt sex på fem-seks år har du du svaret ditt der. 

Godt gift betyr ikke at man ikke skal ha sex.

Mannen har to valg i slike situasjoner, skru av sin egen seksualitet som jeg har gjort, eller finne en utenfor ekteskapet som kan gjøre sexlivet levende. 

Her er det jo mannen som ikke vil ha sex

Anonymkode: 6965e...4ab

• Liker 21
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Her er det jo mannen som ikke vil ha sex

Anonymkode: 6965e...4ab

Etter hvor mange avvisninger tror du ? Det er det som skjer med oss menn da. Vi gidder ikke mer og finner alternativer. Jeg har forlengst gitt opp hun jeg er sammen med. Har bare skrudd av. Null poeng i å holde på med det der. 

Når vi en sjelden gang har sex så føles det bare kleint og rart. Å kysse henne er som å kysse en fremmed uten noe form for lidenskap. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det første som slår meg er at du vil "konfrontere". Da har du allerede fastsøått at han gjør noe galt.

Har du i det hele tatt spurt hva som gjør at må jobbe så mye? Går alt bra på jobben? Er bedriften i et økonomisk uføre? Føler han seg truet av unge og mer effektivr kolleger?

Anonymkode: 00029...f7e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi er godt gift

Bør jeg konfrontere han nå eller vente?

Er ikke godt gift hvis du ikke vet hva mannen holder på med.

Anonymkode: 58cea...72d

• Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Etter hvor mange avvisninger tror du ? Det er det som skjer med oss menn da. Vi gidder ikke mer og finner alternativer. Jeg har forlengst gitt opp hun jeg er sammen med. Har bare skrudd av. Null poeng i å holde på med det der. 

Når vi en sjelden gang har sex så føles det bare kleint og rart. Å kysse henne er som å kysse en fremmed uten noe form for lidenskap. 

Og dere er sammen fordi? 

Anonymkode: d96e0...527

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva er din definisjon på godt gift egentlig? Hvis du er komfortabel med to venner som bor sammen, deler det praktiske, men lever separate liv ellers. Ja, da har du sikkert et godt ekteskap. 

Men i og med du lurer på å konfrontere, hva er greia med det egentlig, har dere ikke pratet sammen de årene? Hva ønsker du da? Kanskje finne ut av det først. Du trenger ikke konfrontere? Det holder å ta en statussjekk kanskje, er dere egentlig på track her? Men da må dere prate sammen. 

Anonymkode: 67617...ee4

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Og dere er sammen fordi? 

Anonymkode: d96e0...527

Fordi noen av oss fremdeles tror på kjærligheten og vet at ting går opp og ned. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi noen av oss fremdeles tror på kjærligheten og vet at ting går opp og ned. 

Hvis man ikke har hatt sex på 5-6 år, er man laaaangt utenfor det som faller innenfor kategorien "ting går opp og ned"...

Anonymkode: 07eb1...cd5

• Liker 13
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Hjælp. Livet er for kort til å ha det kjærlighetsløst i 5-6 år. Gi slipp, for deres begges del.

Anonymkode: 08539...e3b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2026 den 11.46):

Du beskriver jo ditt forhold som et aksjeselskap. Jeg tror ikke et sekund på at mannen din synes det er okey å gå resten av sitt liv uten intimitet. (hvis det ikke er sykdom inne i bildet)

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis man ikke har hatt sex på 5-6 år, er man laaaangt utenfor det som faller innenfor kategorien "ting går opp og ned"...

Anonymkode: 07eb1...cd5

🤣

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...