AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Hallois. Var sykemeldt en god stund,2 måneder. Arbeidsgiver skulle vel iløpet av den perioden ha sykeoppfølging, men det skjedde ikke. Er tilbake i full arbeid, dem siste 2 ukene. Men ble nå kaldt inn på sykeoppfølging om 2 uker. Altså, da har jeg jobbet nesten fulltid i 1 måned etter sykdom. Hva er da poenget med en oppfølging til dette? Er det innenfor at arbeidsgiver krever dette? Jeg kan uansett ikke den dagen, og det er en lang reisevei. Dette burde ha kommet da jeg var sykemeldt, ikke når jeg er friskmeldt. Anonymkode: 319bc...2da
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Det kan jo tenkes situasjoner hvor en slik oppfølging kan avdekke mulige årsker til at du ble sykemeldt, og kanskje er det noe arbeidsgiver kan gjøre for å unngå at det skjer igjen? Dette er i hvert fall en viktig årsak til regelverket rundt oppfølging av sykemeldte. Ikke sikkert det er noe å hente på det i ditt tilfelle, men det er jo ikke til å komme bort i fra at mange blir sykemeldt på grunn av arbeidsoppgaver, arbeidsbelastning eller arbeidsiljø som ikke fungerer. Anonymkode: bbe9e...a7e
stan Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Usikker på om arbeidsgiver kan kreve, men det er jo i begges interesse å avklare om det er noe arbeidsgiver kan gjøre for å unngå fremtidig sykdom. Bedre seint enn aldri? Angående tidspunktet, det kan sikkert endres.
Baff Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Sikkert innkalt pga arbeidsgiverplikt- de er pålagt kalle inn innen for en viss periode. Burde vært gjort før ja, men hos noen tar ting tid…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden stan skrev (46 minutter siden): Usikker på om arbeidsgiver kan kreve, Selvsagt kan arbeidsgiver kreve møte med ansatte. Men her burde de jo strengt tatt fulgt opp da hun var sykmeldt. 2 mnd er lenge og da kreves det oppfølging. Så samtale nå er nok for å forebygge mer fravær. Anonymkode: e18dc...068
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Men da blir mitt spørsmål videre. Jeg forstår om man er sykmeldt så kan arbeidsgiver si at man må ha en samtale, arbeidstaker har vel da plikt til å møte opp. Men nå er jo dette etter ferdig sykmelding. Om arbeidsgiver da krever en samtale, så skal vel da arbeidstaker ha betalt for oppmøte? Anonymkode: 319bc...2da
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Det er jo null poeng i å ha denne samtalen etter at du er tilbake i jobb for om du ikke har hatt hyppige sykemeldinger. Tviler på at arbeidsgiver kan kreve det. Anonymkode: ee88a...c3f
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Nå vet ikke jeg din situasjon, men hos oss er det slik at hvis man over tid har en del fravær så vil det være en slags kontinuerlig sykefraværsoppfølging med jevnlige samtaler, gjerne med rep. fra HR og Nav tilstede, kanskje bedriftshelsetjenesten. Man snakker om hvordan det går på jobb, om man trives med arbeidsoppgavene, om man har fått den opplæringen man trenger, om det er annet arbeidsgiver trenger å vite som arbeidstaker ønsker å fortelle. Da kan man man avdekke mulige årsaker til fravær, samt forsøke å redusere sjansen for fravær. (Snakker ikke her om de som har en ukes fravær i året). Anonymkode: 81a7f...791
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå vet ikke jeg din situasjon, men hos oss er det slik at hvis man over tid har en del fravær så vil det være en slags kontinuerlig sykefraværsoppfølging med jevnlige samtaler, gjerne med rep. fra HR og Nav tilstede, kanskje bedriftshelsetjenesten. Man snakker om hvordan det går på jobb, om man trives med arbeidsoppgavene, om man har fått den opplæringen man trenger, om det er annet arbeidsgiver trenger å vite som arbeidstaker ønsker å fortelle. Da kan man man avdekke mulige årsaker til fravær, samt forsøke å redusere sjansen for fravær. (Snakker ikke her om de som har en ukes fravær i året). Anonymkode: 81a7f...791 Arbeidsgiver vet hvorfor jeg var sykemeldt. Arbeidsgiver er klar over at det ikke har noe med arbeidet å gjøre, eller arbeidstid. Dermed synes jeg det er merkelig å skrive på innkalling at man skal tenke over tilrettelegging, og andre arbeidstider. Anonymkode: 319bc...2da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå