Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en uke siden så jeg når 5 åringen snudde hodet en kul på halsen hans. Kjente at det var en lymfeknute. Men den er ganske stor størrelse på syns jeg. Kan tippe mellom 2-2,5 cm. Oval. 
Den er bare på ene siden, langt oppe. 
han har ikke vært syk på rundt 8 uker. 
og den er ikke øm i det hele tatt, han kjenner ingenting når man tar på den. 
Leser at man bør vente rundt 2 uker før man går til legen. Men kjenner jeg blir nervøs og tenker det værste :(

noen som har opplevd noe slikt også gikk det bare over eller var ingenting?

Anonymkode: 729a1...d54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen på mandag!

Anonymkode: 1cc18...3ed

AnonymBruker
Skrevet

Min tenåring hadde også en kul ved halsen. Tok røntgen men det var ingenting 

Anonymkode: e5aac...9bd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis du er bekymret tar du en sjekk. Ring legen fredag og be om en hastetime. Det kan være ingenting, men det kan også være noe. Be om at de tar en crp når du er hos legen. 

Anonymkode: e14e6...ce1

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har opplevd det med ett barn. Kom faktisk så langt som til å bli henvist til avdeling for blodsukdommer for utredning. Innen vi kom dit, var lymfene blitt vanlig igjen. De undersøkte knapt barnet, og ristet på hodet over fastleger som henviser for helt vanlig «hovne lymfekjertler». Var visst veldig normalt å ha uten noe som helst grunn.
i

Anonymkode: 6ef57...4eb

Skrevet

Min hadde hoven lymfeknute i lysken i ukesvis. Det gikk over av seg selv

Vi er svært sjelden hos legen

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine har ofte hatt store hovne lymfer på halsen.  Hos oss har det vært helt ufarlig, men om Du er bekymret så ringer du lege på fredag.

Anonymkode: 0b8f4...4cd

AnonymBruker
Skrevet

Det kan ta litt tid før lymfekjertlene går ned igjen etter sykdom. Datteren min hadde en på halsen som hun fikk da hun var syk. Vi var til legen etter en tid da den ikke vart mindre, og fikk da beskjed om at det kunne gå flere uker før de ble normale igjen. Men om du er bekymret bestiller du en legetime.

Anonymkode: 4e83b...6b8

AnonymBruker
Skrevet

Slikt skal alltid sjekkes, men som oftest er de helt ufarlig. Datteren min  har stadig store lymfeknuter på hals, lyske og under arm. Hun er selvsagt utredet, men hos henne er det bare overaktivt immunforsvar. 

Jeg selv hadde en stor og hoven knute på halsen som ikke var øm. Ikke hadde jeg symptomer på sykdom heller. Jeg ble sendt rett til sykehus fra legekontor i pakkeforløp. Jeg var innlagt en uke. Biopsi viste heldigvis ikke kreft, men jeg hadde en alvorlig infeksjon, uten symptomer, som holdt på å ta knekken på alle indre organer. 

Anonymkode: dfc84...4cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...