Gå til innhold

Brio flora - til gutt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte to sånne figurer fra Brio flora til sønnen min(3 år)  da jeg syntes de var så søte. Han elsker dem! ❤️ Nå sier han at han vil ha fler og den blomsterbyen etc. Han har snart bursdag og jeg vurderer om han skal få fler figurer i serien.

Men, jeg skjønner jo at disse lekene egentlig er ment for jenter. Er det teit å kjøpe de til han da?

Anonymkode: bdc02...ed6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La barnet få de lekene de liker.Da jeg var barn likte jeg ingen typiske jenteleker. Jeg likte biler, traktorer, anleggsmaskiner og lekevåpen (det var vanlig på 80-tallet). Har det ødelagt meg? I den grad at jeg nekter å innrette meg etter tradisjonelle kjønnsroller, så ja😁

Anonymkode: ab8e7...80f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er det teit å kjøpe de til han da?

Anonymkode: bdc02...ed6

Det blir teit hvis du syns det er teit.

Anonymkode: 30775...225

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal kjøpe det han viser interesse for :)

Har to jenter, og de har jeg kjøpt endel typiske "gutteleker" til.  Nå er eldste 8 år, men kommer det gutter på besøk er det ikke uvanlig at de fatter interesse for "jentelekene" som finnes her i huset. 

Anonymkode: 0cc00...c98

• Liker 3
Skrevet

Det er leke... ikke noe gutte ting og jente ting 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At alt på død og liv skal kjønnes fra barna er nyfødt, alt fra klær og utstyr og leker og bruksting, gir meg helt makk.

Begge gutta her har hver sin Flora-figur, fordi de hadde lyst på dem da vi var innom lekebutikken. Minste fikk nettopp en dukke i 3-årsgave fordi han lenge har lekt med en av gammel dukke etter sin tante når han har vært hjemme hos farmoren og farfaren sin. 
Ellers går det mye i dinosaurer, gravemaskiner og Paw Patrol. Tipp topp alt sammen! 

Anonymkode: a2961...647

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det greit! Dette er for øvrig noe sønnen min på 4 år ville ha lekt med også :) datteren min hadde lekt med det i 5 minutter før hun hadde gått ut for å sykle eller finne seg et tre å klatre i😅 jeg kjøper både «jenteleker» og «gutteleker» til alle tre barna mine, så velger de selv🫶🏼

Anonymkode: 5e43c...1ed

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn kan leke med alle leker. Hvis de krever et spesifikt kjønnsorgan for å leke med er de ikke for barn. 

Anonymkode: afbae...d95

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...