Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg må bytte bremseklosser og bremseskiver. Mekaniker satt opp prisen fordi han mente at siden skivene skal bytter MÅ også hjullagre byttes. Det er ikke lenge siden jeg fikset akkurat hjullager....

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Antagelig vil de bytte begge fordi de står ansvarlig for det kjøretøyets bremser etter å ha vært inne på verkstedet deres, og de to tingene henger sammen. Bytter du begge, kan du klage til det verkstedet i etterkant om noe ikke er som det skal, for de står ansvarlige for hele bremseopplegget da.

Anonymkode: 74c81...e8f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Svaret er i utgangspunktet nei, det er absolutt ikke normalt å bytte hjullager selv om en bytter skiver (og klosser). Her må det være  en misforståelse ute og går.

Men bytter du skiver må du også bytte bytte klosser. Bytter du klosser trenger du ikke å bytte skiver, så lenge det ikke er noe direkte galt med dem. Men hjullager samtidig: da skal det være en spesielt god grunn til det (ut over at det er slik på mange biler at halve jobben likevel er gjort når en først har av skivene).

Insisterer verkstedet på skifte av hjullager kun fordi det er en naturlig del av det å skifte skiver: bytt verksted!

Anonymkode: 8d308...26a

AnonymBruker
Skrevet

Så vidt jeg vet må man i blant bare bytte en, men i blant bytte begge. Best å la de gjøre en vurdering, og stole på det tenker jeg 

Anonymkode: adea6...643

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mente riktig nok både bremseskiver og bremseklosser**

Anonymkode: adea6...643

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er den typen bremseskiver der hjullageret er presset inn i skiven så bør absolutt begge deler byttes samtidig, uansett så er det lurt å bytte hjullager når man først skal bytte bremseskiver.

Anonymkode: e9d4b...d87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...