Gå til innhold

Til dere med hvitt kjøkken..

Anbefalte innlegg

Gjest -bygger`n-
Skrevet

Hei til dere med hvitt kjøkken!

Skal til å bygge hus til sommer`n, og lurer på om det er lurt å velge hvitt kjøkken.

Joda, klart det er lækkert, men er det prakstisk i grunn? Med tanke på barn osv?

Ville dere som nå har hvitt kjøkken, og har fått prøvt det ut- valt det igjen om dere hadde fått en ny sjanse??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke problemet med at man ser flekkene på hvitt kjøkken. Man vil jo helst ha et renest mulig kjøkken, og da er det jo bare bra. Vi bygger hvitt kjøkken nå, og har hatt hvitt kjøkken før.

Skrevet

Jeg har hvitt kjøkken, og ville absolutt valgt det igjen. Synes det er pent, og man ser ikke flekker noe tydeligere på hvite dører enn på andre lakkerte dører, men man ser det bedre enn på dører i tre. Hvitt vil dessuten alltid være klassisk, noe jeg synes er viktig for et kjøkken man skal ha i mange år.

Skrevet

Jeg har bestandig ordnet meg hvitt kjøkken uansett hvor kort tid jeg har bodd i leilighten/huset.

Skrevet

Vi har hvitt kjøkken og ville uten tvil valgt det igjen. Det er egentlig minimalt med flekker på skapene, så det er ikke noe problem. I tillegg synes jeg det ser rent og stilig ut, kan ikke fordra slike fæle eikekjøkken eller annet i sterke farger. Hvitt går aldri av moten.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har hvitt kjøkken, trumfet det gjennom faktisk. Hadde jeg kunnet velge igjen hadde det blitt krem eller vaniljefarget.

Skrevet

jeg leier og her er det hvitt kjøkken.

hadde jeg fått bestemt mitt eget kjøkken ville jeg hatt en annen farge, greit nok lys farge, men ikke hvitt. foreldrene mine fikk nytt kjøkken for et par år siden, mørk brunt italiensk kjøkken med glassdører her og der og kobbervifte. kjempefint, men litt for mørkt igjen for min smak.

jeg liker gamle bondekjøkken i lyse farger, men det er vel ikke særlig in for tiden...

Skrevet

Hadde hvitt kjøkken her, men malte det. Det ble for trist og kaldt for meg. Skal ha bjørk når vi flytter. Hvis du er veldig glad i hvitt, kan du ha det, men jeg ville alltid ha valgt noe lyst, men ikke hvitt.

Skrevet
Vi har hvitt kjøkken og ville uten tvil valgt det igjen. Det er egentlig minimalt med flekker på skapene, så det er ikke noe problem. I tillegg synes jeg det ser rent og stilig ut, kan ikke fordra slike fæle eikekjøkken eller annet i sterke farger. Hvitt går aldri av moten.

Jeg kan ikke forstå at du i mange av trådene du svarer i må komme med noe negativt om det som ikke stemmer med din smak.
Skrevet

I tillegg er det lett og greit å vaske av malte kjøkken av god kvalitet. Har byttet ut to kjøkken og valgte hvitt begge gangene. Fint, rent, klassisk (går aldri av moten som noen sier her) og slett ikke upraktisk, selv med to små barn. Med hvitt kjøkken ser til og med mannen kaffiflekkene og tar dem bort :ler:

Skrevet
I tillegg er det lett og greit å vaske av malte kjøkken av god kvalitet. Har byttet ut to kjøkken og valgte hvitt begge gangene. Fint, rent, klassisk (går aldri av moten som noen sier her) og slett ikke upraktisk, selv med to små barn. Med hvitt kjøkken ser til og med mannen kaffiflekkene og tar dem bort :ler:

For en som husker 80-tallet, så går så absolutt hvite kjøkken av moten. :ler:

Hvitt kjøkken og hvite seksjoner var nærmest bannlyst i mange år etterpå. :ler:

Skrevet

Skal til å bygge hus til sommer`n, og lurer på om det er lurt å velge hvitt kjøkken.

Joda, klart det er lækkert, men er det prakstisk i grunn? Med tanke på barn osv?

Ville dere som nå har hvitt kjøkken, og har fått prøvt det ut- valt det igjen om dere hadde fått en ny sjanse??

Et hvitt kjøkken krever til enhver tid å være plettfritt, iforhold til et med litt farge i. For noen er det ikke noe problem, men for andre kan det bli litt pes. Men det kommer også an på hva slags materiale det er ol.

Glatte flater er lette å vaske, men alle fingeravtrykk synes. Hvitmalt treverk er gjerne profilert med flere kriker og kroker, litt mer pes å vaske, men fingeravtrykkene skriker ikke mot deg.

Hvis man liker f.eks eikekjøkken, så skal det være tidløst, og da har man litt større frihet iforhold til vasking. personlig synes jeg ikke det er noe fint, men vet det er mange som elsker det.

Ellers vil jeg anbefale deg å velge et kjøkken som ikke er kritthvitt, men i en litt varmere hvitfarge, hvis du først velger et hvitt kjøkken. Det "tåler" litt mer skitt enn kritthvitt. husk at hvite hvitevarer er litt blåhvite(kalde), og det kan kræsje litt mot en varm hvitfarge. Da bør man ha innebygde hvitevarer eller stål/ annen farge.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg har kremhvitt kjøkken og hadde gjerne valgt det om igjen. Syns ikke det blir mange flekker i det hele tatt.

Skrevet

Min erfaring med kjøkken er at det er benkeplata som blir oftest møkkete og misfarget etter lengre tids bruk, mens skapfronter o.l stort sett bare blir flekkete rundt håndtak og evt etter sprut. Vil ikke tro det er noe stort problem å vaske over disse etter behov.

Ville nok ikke hatt helhvitt kjøkken selv, men ville trolig valgt lyse farger.

Gjest -eline-
Skrevet

Synes hvitt kjøkken er penest, spesielt om man ikke har stort kjøkken, og vil definitivt velge det når jeg skal pusse opp kåk neste gang. De siste stedene jeg har bodd har det vært hvitt kjøkken og jeg synes ikke det har vært noe problem med renhold, må vaske av bjørkedørene hos kjæresten like ofte som der jeg bor.

Skrevet

Det er ikke praktisk, hverken for barn eller voksne. hvitt kjøkken er noe som irriterer meg hver dag. Aldri mere. får jeg råd, så skal det ut.

Skrevet

Vi har bare hatt hvitt kjøkken vi.

Nå har vi antikk hvitt kjøkken med svarte innebygde hvitevarer og svart benkplate, jeg synes det er utrolig stilig. Er jo jeg som har bestemt alt og.

Vi har en jente på snart 5 som er mye på kjøkkenet, synes ikke det blir mye flekker jeg. Er ikke så ofte vi vasker over med klut, og det er jo gjort på 5 min og.

Skulle jeg ha valgt nytt kjøkken nå, så ville jeg valgt det i en eller annen hvitfarge ja.

Skrevet

Jeg har hatt hvitt kjøkken tre ganger, av ulik kvalitet, jeg ønsker ikke hvitt kjøkken igjen!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har egghvitt kjøkken nå og er faktisk veldig fornøyd. Kjøkkenet er lite, så både begger og skapfronter er hvite. Benkeplatener svart stenmønstret og gulvet svart-hvitt i sjakkmønster. Kjøkkenet ser lyst, rent og stilig ut!

Gjest Ingrid78
Skrevet

nei, nei og atter nei. Skal male det om til sommeren. Jeg finner de hvite dørene helt fullstendig håpløse. ALT og da mener jeg ALT kan sees på de. Til og med bare når sola står på legger det seg et ekkelt lag med støv der. Gleder meg virkelig til å male de. Det er greit med lyse dører, men ikke hvite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...