Gjest -gjest- Skrevet 12. april 2006 #1 Skrevet 12. april 2006 Jeg er ferdig utdannet allmennlærer i år, og skal begynne som assistent i grunnskolen til høsten. Vil jeg da få assistentlønn eller fagarbeiderlønn? Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #2 Skrevet 12. april 2006 Du vil hvertfall få mer i lønn enn en som "bare" er assistent, fordi du har lærerutdanning.
Gjest Zenta Skrevet 13. april 2006 #3 Skrevet 13. april 2006 Du vil nok garantert minimun få fagarbeiderlønn siden du er lærerutdannet. Lykke til
Gjest Hippopotamus Skrevet 13. april 2006 #4 Skrevet 13. april 2006 Du vil trolig få bare assistentlønn. Jeg har jobbet i grunnskolen som assistent i to ulike kommuner, og har fått bare assistentlønn. Og jada, jeg har virkelig undersøkt siden jeg syntes det var litt rart...
Gjest Hilde K S Skrevet 13. april 2006 #5 Skrevet 13. april 2006 Dersom du skal ha høyere lønn enn asssitent, tror jeg du må kreve det. Om ikke går man vel automatisk inn på assistentlønn. I barnehager er det i alle fall slik at de førskoleærerene som går i assistentstillinger får assistentlønn. Noen har individuelle avtaler som har gitt dem fagarbeiderlønn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå