Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I helsike... Vaskemaskinen jeg har brukt siste året tok under en time og her snakker vi over tre og en halv time? Express 15 min er kanskje en dårlig idé 😐

IMG_20260513_105124064_HDR.jpg

Anonymkode: 0ec59...897

Videoannonse
Annonse
Skrevet

15 minutters vask er ikke en fullverdig vask, det er mer tilsvarende en rask håndvask. Du kan velge et annet program og gjøre manuelle endringer på temperatur og eventuelt omdreininger.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Tipper du kunne trykket på speedknappen også for å korte ned vasketiden. Nyere vaskemaskiner har også vekt og sensorer som måler hvor tung klesvasken er og hvor skittent det er, så det kan hende tiden blir justert underveis. Hurtigvask er kun beregnet for 2-3 kilo med tøy. Det vil ikke bli rent hvis du har en full maskin

Endret av Gogglebox
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruker den faktisk så lang tid?

Min viser en tid når jeg stiller inn, men som regel går tiden ned når maskinen har "sjekket" innholdet.

Skrevet

Cotton-programmene pleier å være evig lange på de fleste vaskemaskiner. Sjekk tiden på synthetic isteden. Det pleier å være mye raskere, og fungerer helt utmerket hvis ikke klærne er totalt gjennomskitne. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lange programmer er mer skånsomt for klærne da de ligger mye i bløt istdenfor å tromle ekstra mye rundt. Det bruker da også ekstra tid på skylling for å sikre at alt av vaskemiddel er ute av klærne.

Hurtig 15/20 minutter bruker jeg kun hvis jeg skal skylle opp et og ett plagg.

Anonymkode: 6c2e9...c4d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det symbolet med en "firkant" utenpå temperaturtallet et symbol for eco-program? Mener jeg har sett det i en bruksanvisning en gang. Eco-program tar jo veldig lang tid. Hvis du ikke har bruksanvisninga for maskinen, søk det opp på nett. 

Anonymkode: f2369...a54

AnonymBruker
Skrevet

min er 12 år og har sensor som leser hvor mye tøy som ligger inni. Kjører nesten alltid cotton. Og ift mengde tøy er tiden mellom 1.40 og 2.15. Kanskje du har fyllt den for mye? Da blir jo ikke det skikkelig rent heller..

Anonymkode: abdfa...905

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte alltid favoritt eller mixed da jeg hadde det som valg. De tok en times tid. 

Har mixed nå som tar 69 minutter, det er det jeg bruker mest. Har aldri hatt maskiner som bruker under en time på annet enn hurtigprogrammene. 

Anonymkode: 8379a...0b7

AnonymBruker
Skrevet

Sett på speed knappen. Bruker litt mer strøm, men den tar kortere tid.

Anonymkode: 0fb5f...89f

AnonymBruker
Skrevet

Gamle maskina mi hadde 60 grader som tok 45 min. Nye maskina kortes tid på 60 grader er 2t og 45 min.

Kort program er 30 min men på 20 grader. 

Kjenner det irriterer meg

Anonymkode: 02a55...6bb

Skrevet

Ser du også har programmet Mixed. Jeg bruker som oftest det programmet til enkel vask som ikke er fryktelig skittent. Det tar bare en times tid. Syntetisk kan også brukes, men det tar ca 2,5 timer på min maskin. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

min er 12 år og har sensor som leser hvor mye tøy som ligger inni. Kjører nesten alltid cotton. Og ift mengde tøy er tiden mellom 1.40 og 2.15. Kanskje du har fyllt den for mye? Da blir jo ikke det skikkelig rent heller..

Føler ikke at jeg har overfylt maskinen, skvist inn mest mulig, ville vært mulig å få inn mer.

AnonymBruker
Skrevet

har du skvist inn mest mulig..har du sannsynlig fyllt den for mye😆

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Føler ikke at jeg har overfylt maskinen, skvist inn mest mulig, ville vært mulig å få inn mer.

Maskinen bryr seg mer om vekten enn hvor mye fysisk plass klærne tar. Jo tyngre klær, jo mindre skal det fylles i maskinen. Det skal også være god nok plass til at klærne beveger seg mye, ellers vil såperester og møkk samle seg uten å få rom til å komme seg ut mot selve trommelen. 

Anonymkode: 8379a...0b7

Skrevet

Min maskin tar også mye tid. Det er litt irriterende. Men bruker ofte knappen for å korte ned tida - ulempen er at den da tar mindre mengde tøy. Bruker også mix-vask en del, også til bomull. Den bruker kortere tid (og tar litt mindre kilo per vask). Min maskin tar 9 kg og det er sjelden jeg vasker så mye på en gang, så sånn sett kan jeg trykke på redusert tid-knappen hver gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Valgte synthetic nå. 1:33.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...