Gå til innhold

Vaskemaskin, tidsbruk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I helsike... Vaskemaskinen jeg har brukt siste året tok under en time og her snakker vi over tre og en halv time? Express 15 min er kanskje en dårlig idé 😐

IMG_20260513_105124064_HDR.jpg

Anonymkode: 0ec59...897

Videoannonse
Annonse
Skrevet

15 minutters vask er ikke en fullverdig vask, det er mer tilsvarende en rask håndvask. Du kan velge et annet program og gjøre manuelle endringer på temperatur og eventuelt omdreininger.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Tipper du kunne trykket på speedknappen også for å korte ned vasketiden. Nyere vaskemaskiner har også vekt og sensorer som måler hvor tung klesvasken er og hvor skittent det er, så det kan hende tiden blir justert underveis. Hurtigvask er kun beregnet for 2-3 kilo med tøy. Det vil ikke bli rent hvis du har en full maskin

Endret av Gogglebox
Skrevet

Bruker den faktisk så lang tid?

Min viser en tid når jeg stiller inn, men som regel går tiden ned når maskinen har "sjekket" innholdet.

Skrevet

Cotton-programmene pleier å være evig lange på de fleste vaskemaskiner. Sjekk tiden på synthetic isteden. Det pleier å være mye raskere, og fungerer helt utmerket hvis ikke klærne er totalt gjennomskitne. 

AnonymBruker
Skrevet

Lange programmer er mer skånsomt for klærne da de ligger mye i bløt istdenfor å tromle ekstra mye rundt. Det bruker da også ekstra tid på skylling for å sikre at alt av vaskemiddel er ute av klærne.

Hurtig 15/20 minutter bruker jeg kun hvis jeg skal skylle opp et og ett plagg.

Anonymkode: 6c2e9...c4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...