Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er i dag 3+5 og har hatt svake streker de siste 3 dagene. Den nederste testen er fra i går, det viser tydelig økning i hcg. Men i dag fikk jeg en blødning, lyserødt på 2-3 tørk🥲

Er det vanlig tidlig i graviditeten, eller er det et tegn på tidlig SA? Venter egentlig mensen imorgen. Del gjerne din erfaring💛

IMG_1022.jpeg

Anonymkode: 204a2...b30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hatt tre SA og alle starta sånn 💔
Har to barn - og de graviditetene blødde jeg aldri i. 

Anonymkode: 84eda...e2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hatt tre SA og alle starta sånn 💔
Har to barn - og de graviditetene blødde jeg aldri i. 

Anonymkode: 84eda...e2c

Takk for svar! Jeg har også to barn fra før, og har aldri opplevd blødning i de svangerskapene. Så er redd for at dette er starten på SA🥲

Flere som har opplevd noe lignende?

Skrevet

Det er bedre du forbereder deg mentalt på at det ikke går veien enn at du hører på de som sier: "blødning er helt normalt!". 

Det kan bli barn også om man blør, men stort sett så er det et dårlig tegn. 

Anonymkode: f298a...906

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er bedre du forbereder deg mentalt på at det ikke går veien enn at du hører på de som sier: "blødning er helt normalt!". 

Det kan bli barn også om man blør, men stort sett så er det et dårlig tegn. 

Anonymkode: f298a...906

Takk for ærlig svar! Og ja, det er det jeg også tenker. Mannen min og jeg har vært så mye frem og tilbake om vi skal ha nr. 3 eller ikke. Vi prøvde, og var både glade og spente da strekene dukket opp på testen🫣🥰 Men prøver nå å omstille oss, så får vi se hva det blir til.

Skrevet

Jeg har hatt småblødninger nesten hver gang jeg har vært gravid. Den graviditeten som førte til datteren min også. Men forskjellen var at det var bare litt, det var friskt blod og det kom og gikk litt. De gangene det var kjemisk så tok det seg mer og mer opp og startet ofte med spotting av litt mørkt blod/brunt blod . 

Men for å oppsummere, ja det er vanlig og kan gå helt fint. Og du har fin stigning på testen. Kan være lurt å måle hcg stigning hos legen så ser du om det går riktig vei ☺️ så slipper du den lange ventetiden før du kan bestille privat ultralyd. 

Anonymkode: 15b02...4ab

Skrevet

Det er også fullt mulig det er implantasjonsblødninger. Jeg fikk det ca. rundt den tiden jeg skulle ha mensen, men er nå 30 uker på vei. Dersom blødningene ikke blir kraftigere utover dagen er det mulig det er dette. 

Krysser fingrene for deg ❤️ 

Anonymkode: 6d0ca...aa1

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er også fullt mulig det er implantasjonsblødninger. Jeg fikk det ca. rundt den tiden jeg skulle ha mensen, men er nå 30 uker på vei. Dersom blødningene ikke blir kraftigere utover dagen er det mulig det er dette. 

Krysser fingrene for deg ❤️ 

Anonymkode: 6d0ca...aa1

Takk❤️

Ja, jeg har også lurt på om det er det. Men da hadde jeg vel ikke fått positiv test før implantasjonsblødning?🤔

Skrevet

Det er dessverre slik med de aller fleste symptomer, inkludert blødning, at det kan bety spontanabort, eller ingenting. Kun tiden som vil vise.

Jeg har fire barn. Ingen blødning i de to første. Med tredje hadde jeg lyserosa slim på papiret en dag, og litt brunt påfølgende dag, men var ds rundt uke 8. Med fjerdemann hadde jeg starten på en skikkelig blødning i uke 5 som gjorde at jeg trodde mensen var begynt (visste ikke at jeg var gravid da). 

Jeg har også hatt 3 SA og de startet også med sparsom blødning. Men med tiden så økte blødningen istedet for å forsvinne.

Anonymkode: d2fdf...a3b

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...