AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:00 #1 Skrevet onsdag kl. 05:00 Jeg er Autistisk kvinne, av den typen det er ganske vanskelig å se det på. En del av å bevege meg rundt i verden er for meg å studere folks adferd, slik at jeg lettere skal kunne både forstå sosiale situasjoner, og navigere de. For tiden interesserer jeg meg for Flørting. Både fordi at jeg igjennom livet aldri har knekt helt koden på det, og fordi at jeg er litt på utkikk for tiden. Jeg har aldri vært flink til å plukke opp når andre flørter med meg. Er liksom alltid ei greie jeg ser når det har blitt litt for seint. Så jeg har liksom aldri helt hatt øyne for å catche når noen er interessert . Så er jeg heller ikke flink på å flørte med folk. Handler mye om att jeg ikke vet hvordan å se om noen er interessert, og ikke vil "presse meg på" noen som ikke er keen, men også rent teknisk om hvordan jeg går frem. Så jeg spør dere her inne.. Kan dere gi meg tips ? Hva pleier folk å gjøre når de flørter? Og hvordan setter dere pris på å bli flørtet med? Er interessert i både menn og kvinners svar, for jeg er bi. Anonymkode: 31b0e...a5e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:04 #2 Skrevet onsdag kl. 05:04 Smil ekstra mye, ta forsiktig på den du er interessert i (på passende steder, som armen eller skulder). Eller bare si rett ut at du liker noen, det er faktisk ganske fint det også Anonymkode: b225c...521
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:06 #3 Skrevet onsdag kl. 05:06 Blikk. Du merker det på noens blikk når de er interessert på «den» måten. Han/hun holder blikket noen mikrosekunder lenger enn vanlig, uten at det er ubehagelig. Så svarer man tilbake med samme mynt hvis man er interessert, men ser bort/ned hvis ikke. På den måten innledes ofte første flørt slik jeg ser det. Etter det er det å vise interesse for personen som gjelder. Stille spørsmål og være nysgjerrig på den andre. Å skryte/snakke mye om seg selv er «turn-off». Lykke til! Det er ingen som synes dette er lett, men når det funker er det som er morsomt spill der reglene blir til mens man går. 😄 Anonymkode: f5e66...880
AnitaTrans Skrevet onsdag kl. 05:35 #4 Skrevet onsdag kl. 05:35 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Smil ekstra mye, ta forsiktig på den du er interessert i (på passende steder, som armen eller skulder). Eller bare si rett ut at du liker noen, det er faktisk ganske fint det også Anonymkode: b225c...521 Tusen takk for tipset. 😊 De gangene jeg har etablert noe tidligere, har det gjerne vært når noen har vært så direkte med meg, eller at jeg selv har vært det. Så var det liksom litt på tide å lære den dansen den greia gjerne blir også.. Men uskyldig ikkeseksuell berøring kan være en vei inn altså. Burde den være fulgt av noe i det man sier? Er det noe i samtale jeg kan se etter, som sier noe om det er ett naturlig tidspunkt for slik berøring?
AnitaTrans Skrevet onsdag kl. 05:42 #5 Skrevet onsdag kl. 05:42 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Blikk. Du merker det på noens blikk når de er interessert på «den» måten. Han/hun holder blikket noen mikrosekunder lenger enn vanlig, uten at det er ubehagelig. Så svarer man tilbake med samme mynt hvis man er interessert, men ser bort/ned hvis ikke. På den måten innledes ofte første flørt slik jeg ser det. Etter det er det å vise interesse for personen som gjelder. Stille spørsmål og være nysgjerrig på den andre. Å skryte/snakke mye om seg selv er «turn-off». Lykke til! Det er ingen som synes dette er lett, men når det funker er det som er morsomt spill der reglene blir til mens man går. 😄 Anonymkode: f5e66...880 Tusen takk.. Blikk, ja.. Det er ett språk jeg som autist sliter litt med. Men jeg kan se etter litt lange gjentatte blikk fra noen da, og prøve å holde litt blikket til noen for å signalisere tilgjengelighet.. Er det noe jeg kan se etter for å bedømme en slags terskelverdi for når det er greit å innlede en samtale da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå