AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:28 #1 Skrevet tirsdag kl. 19:28 Hvor ofte bruker du tanntråd? Før eller etter puss? Morgen eller kveld hvis ikke begge deler? Pusser du 2 ganger eller oftere? Myk eller hard tannbørste? Fluor munnskyll? Hvor ofte? Annet? 😊 Anonymkode: c325d...899
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:35 #2 Skrevet tirsdag kl. 19:35 Pusser 2-3 ganger om dagen. Bruker tanntråd hver gang, før jeg pusser tennene. Skyller med Flux. Nesten hver gang, men noen ganger glemmer jeg det og det går fint Anonymkode: c6ee3...a06
megda Skrevet tirsdag kl. 19:37 #3 Skrevet tirsdag kl. 19:37 (endret) tanntråd bruker jeg etter mat er spist og optimalt så gjør jeg dette etter hvert måltid før tannpuss. tannpussen skjer 30 minutter etter et måltid optimalt sett og da inntar jeg ikke mat eller drikke 30 minutter etter det. jeg pusser etter at jeg spiser så det blir 1-2 ganger hver dag. myk tannbørste er best siden jeg har en tendens til å være litt for hard med pussen. jeg bruker ikke munnskyld eller tannkrem med fluor da jeg tolker fluor til å være skadelig for helsen min. det er ikke nødvendig for god tannhelse. jeg har kjøpt en vannflosser som jeg liker svært godt. kjører den rett etter måltid når jeg er hjemme. skånsomt og fjerner mye matrester raskt. Det viktigste for tannhelsen som alt annet er faste rutiner og det slår optimale rutiner gjennom et helt liv. Endret tirsdag kl. 19:37 av megda
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:38 #4 Skrevet tirsdag kl. 19:38 Tanntråd? Nesten aldri. Bare når noe sitter fast og tannpirker ikke fungerer. Tannbørste? Sjelden. Pusser tennene i snitt en til to ganger i måneden. Har hatt en medium tannbørste i mange år. Slites jo nesten ikke fordi jeg bruker den så sjelden. Fluor munnskyll? Aldri. Er hos tannlegen årlig for kontroll. Pusser tenner før jeg drar dit, selvsagt, men aldri noen kommentar på dårlig tannstell fra ekspertisen. Sjelden hull, men har hatt dårlige tenner siden melketennene kom på 70-tallet(det var jo før man fant ut at fluor var bra for tennene), så en del fyllinger har det blitt opp i gjennom. Dårlig ånde? Tror ikke det. Kysser og klemmer kona daglig, og hun klager ikke. Anonymkode: 97ca7...372
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:40 #5 Skrevet tirsdag kl. 19:40 Tanntråd hver kveld, før puss, og av og til etter måltider. Tar tråden dypt ned i tannkjøttet, og bruker mellomromsbørste der den får plass (har litt mellomrom mellom et par tenner). Pusser etterpå med elektrisk tannbørste. Skraper tunga også. Bruker av og til munnskyll, men oftest heller ila dagen om jeg føler jeg har dårlig ånde. Kan også pusse over tennene ei gang ekstra, om jeg føler jeg har dårlig ånde. Pusser hver morgen og kveld, før frokost og etter kveldsmat. Børstehodet på tannbørsten er medium. Årlig kontroll hos tannlege viser at tannhygienen er på topp. Anonymkode: 734f0...f05
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:41 #6 Skrevet tirsdag kl. 19:41 Først skyller jeg munnen med bare vann, så bruker jeg tanntråd og mellomromsbørster i ulike størrelser. Pusser til slutt med sonisk tannbørste. 2-3 ganger om dagen. Ikke hatt hull på nærmere 20 år. Anonymkode: 319be...69f
Millimani Skrevet onsdag kl. 09:07 #7 Skrevet onsdag kl. 09:07 Elektrisk tannbørste. Pusser hver kveld, og som regel hver morgen. Kan være litt slurvete på morgenen, men den er i det minste inne i munnen. Tanntråd bruker jeg for sjelden, men er av tannpleier anbefalt å bruke det ca. annenhver dag.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:35 #8 Skrevet onsdag kl. 16:35 Tanntråd, tannbørster (ikke tannbørste, men tannpirker som er som en børste), elektrisk tannbørste, tannkrem med fluor 2 x daglig. Tannpirker etter måltid. Anonymkode: b2584...0d4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:52 #9 Skrevet onsdag kl. 16:52 Elektrisk tannbørste morgen og kveld, sjeldent tanntråd, aldri munnskyll, tannkrem uten fluor. Aldri hatt hull i voksen alder, lite tannstein. Tannpleier sier tennene ser bra ut. Burde brukt tanntråd litt oftere, har en plass der er litt betent. Det startet under graviditeten, vet ikke om amming også kan påvirke tannhelse. Går det ikke over etter amming skal jeg gire opp tanntrådbruken😄 Spiser lavkarbo, vet ikke om det kan påvirke tannhelse Anonymkode: 263bf...e2f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå