Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. april 2006 #1 Skrevet 12. april 2006 jeg går nå mitt siste år på skole (vgs) å er gravid (4,5 måned på vei.)skal gå ferdig året her.lurer på om jeg har krav på fødselspenger?eller har jeg bare krav på nedkoms stønaden?har ikke opparbeidet meg noe penger heller ikke jobbet. veldig viktig at jeg får fort svar
Gjest gjest 0 Skrevet 12. april 2006 #2 Skrevet 12. april 2006 Hvis du tenker på ekstra skolestønad pga graviditet? Hvis graviditeten forhindrer deg fra å fullføre utdanningen får du ekstra støtte. Jeg tror ikke du får noe annet enn vanlige støtte hvis du klarer å gjennomføre utdanningen.
Leanne Skrevet 12. april 2006 #3 Skrevet 12. april 2006 Hvis du ikke har noen inntekt fra jobb får du utbetalt et engangs beløp fra trygdekontoret etter fødselen. Hvis du har lån fra lånekassen tror jeg noe av / hele lånet blir omgjort til stipend.. Dette kan du sjekke på lanekassen.no Hvis du har muligheten for det vil jeg anbefalle deg å finne en deltidsjobb slik at du tjener opp nok penger til svangerskapspermisjon. Kontakt trygdekontoret for å vite hvor mye du må tjene osv...
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #4 Skrevet 12. april 2006 Jeg har ikke oversikten over slikt, men hva med å kontakte http://www.amathea.no/ ? Lykke til, og gratulerer med barnet
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #5 Skrevet 13. april 2006 Hvis du melder deg opp til et studie på høyskole nå, vil du ta permisjon fra studiet og motta fødselstipend fra lånekassa, vet ikke helt hvor mye det er men tror noe rundt 7000-9000 i måneden. Du trenger ikke begynne, bare takke ja til plassen. Sjekk på lånekassen eller spør inne på barnimagen.com, underforum student og gravid. Der vil du nok få mer svar. Lykke til med den lille.
83` Skrevet 14. april 2006 #6 Skrevet 14. april 2006 Det er ikke helt riktig at man bare kan søke seg til høyskole, få studielån og få dette omgjort til fødselsstipend. Dette fordi man må ha gått minst 6 mnd (tror jeg det var) på høyskolen før man har rett på fødselsstipend fra lånekassen! Er jo også for sent å begynne å jobbe nå siden det bare er 4 mnd. til permisjonsstart. Men du får engangsbeløpet på 33000,-ca. Noe annet tror jeg ikke du kan belage deg på å få.. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #7 Skrevet 16. april 2006 Det er ikke helt riktig at man bare kan søke seg til høyskole, få studielån og få dette omgjort til fødselsstipend. Dette fordi man må ha gått minst 6 mnd (tror jeg det var) på høyskolen før man har rett på fødselsstipend fra lånekassen! ← Nei, det er også feil. Du må ha mottatt penger fra Lånekassen i minst 6 måneder når permisjonen inntreffer for å få omgjort lån til stipend ("fødselspenger").
Felicity Skrevet 16. april 2006 #8 Skrevet 16. april 2006 Du må ha mottatt penger fra Lånekassen i minst 6 måneder når permisjonen inntreffer for å få omgjort lån til stipend ("fødselspenger"). ← også kan du nå da søke på høyskole og takke ja til plassen og ta ut permisjon og alikevel få fødselstipend og engangstødnad. Du takker da ja til plassen, og tar permisjon, men trenger ikke å fullføre utdanningen etter at permisjonen er over. Håper at du har studielån nå da... Ellers kan du skrive en mail til lånekassen så svarer de deg. du kan være annonym om du ønsker det når du skriver til dem. Lykke til....
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #9 Skrevet 17. april 2006 Nei, det er også feil. Du må ha mottatt penger fra Lånekassen i minst 6 måneder når permisjonen inntreffer for å få omgjort lån til stipend ("fødselspenger"). ← Niks. du må ha HATT RETT TIL penger fra lånekassa i minst 6 mnd før permisjonen begynner! Du trenger ikke å ha mottatt pengene, men du må ha studert/gått på vgs OG bodd hjemmefra i minst 6 mnd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå