Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har i mange år vurdert å begynne med golf, har fulgt med PGA av og på i mange år.
Har et gammelt sett jeg har fått fra en bekjent, og har lyst å begynne nå.
Eier egen leil midt i oslo sentrum, men har ikke parkering eller mulighet for å ha bil, så kjøring rundt utgår. Har begynt å researche litt om 
å starte i Oslo, men det virker jo helt håpløst? Alt er så sykt dyrt, og jeg har ikke tenkt å bruke titusenvis på medlemskap.
Noen tips fra noen som begynte med golf i en lignende situasjon, kanskje i Oslo? Hører veldig mye positivt om miljøet og menneskene i hvert fall.
Er fra en annen del av landet, og der er det kjempecasual og veldig enkelt å begynne.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Golf er kjempegøy, og ikke minst sosialt!! De fleste klubber er veldig inkluderende og har aktive damegrupper, treninger ect  

Er nok litt klønete å ikke ha bil, men absolutt løsbart. Grorud golfklubb er vel kanskje den det er lettest å komme til kollektivt og i absolutt lavere prisskisse av klubbene i Oslo. Ballerud i Bærum er også lett å komme seg til (men er kort par-3 hulls bane, så litt kjedelig synes jeg.) Nordhaug er heller ikke så dyr, og vil tro det er buss forbi på Griniveien.)

Min klubb (Haga) tilbyr medlemmene å leie skap til utstyret i klubbhuset, noe som gjør livet i leilighet mye enklere. Sikkert mange andre som også har denne muligheten. 
Man får absolutt mest glede og sosialt utbytte av å være medlem i en fysisk klubb kontra en «postkasse-klubb». Koster jo mer, men spiller gratis så bare å spille masse + at man da får tilgang til damegruppene

Lykke til, golf er en fantastisk sport!!

Anonymkode: 6824e...cad

• 2 uker senere...
Skrevet

Anbefaler varmt Groruddalen Golfklubb på Stovner. Du tar t-bane til Rommen, og går rett på banen🏌️‍♀️🏌️‍♂️ 🏌️‍♀️🏌️‍♂️ 

Banen er åpne fra kl. 10.00 - 18.00

image.thumb.png.8da60a50b54e108177083ddfb7c8e1b8.png

Golfbanen er Norges eneste slopet 9 – hulls par 3 bane og faktisk nord-Europas lengste par 3 hull.  Dere finner golfbanen lengst nord i Groruddalen, nærmere bestemt på Rommen.  Her kan du utfordre dine ferdigheter på hull som varierer mellom 100 mtr og 230 mtr.

De kan i tillegg friste med en drivingrange og en treningsgreen, samt golfkro, proshop og klubblokaler.

Golfkroen heter Groruddalen Kro, og er en hyggelig møteplass og spisested (med skjenkebevilling). De serverer blant annet hjemmelaget italiensk og norsk mat med ferske råvarer.

• Åpent alle dager fra kl.10.00 til 21.00 hele året.

Fredag er meget bra for da spiller damene gratis.

forsteutslagpaturnering.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...