AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:18 #1 Skrevet tirsdag kl. 09:18 Jeg har Sony a7 IV og har to objektiv jeg ser på: 1. https://www.scandinavianphoto.no/sigma/70-200mm-f28-dg-dn-os-sport-sony-e-1061068?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=DD | NO | S | PMax | Rest&gad_source=1&gad_campaignid=18345134565&gbraid=0AAAAAD7wLDBPTbbyRYLOZ4vA6PkLPvZuO&gclid=Cj0KCQjwyr3OBhD0ARIsALlo-OkNgg1r-TNlv7wr0bWwWMvCp2z2gmlIi0rGKCAlUKAXJVe2ROUnmaUaAsxOEALw_wcB 2. https://www.scandinavianphoto.no/sony/fe-100-400mm-f4.5-5.6-gm-oss-1033833?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=DD | NO | S | PMax | Rest&gad_source=1&gad_campaignid=18345134565&gbraid=0AAAAAD7wLDBISD_ybN9r609JVWm7HHJLI&gclid=CjwKCAjwn4vQBhBsEiwAq3hhN1rKA73oLFw46wKzDX6KziuxtO0obcrgDIxInZw_WRKNy1x5rBTRkhoCpgIQAvD_BwE Fordeler med nr.1: Billigere, veldig bra kvalitet har jeg forstått, lyssterkt. Fordeler med nr.2: Større rekkevidde. Kan ta bilder selv om mennesket/dyret er langt unna. Men dyrere og mindre lyssterkt. Ønsker å ta bilder av hovedsakelig dyr langt unna, f.eks hjort, røyskatt eller fugl. Har egentlig lyst på safari også, men det blir mange år frem i tid. Har noen disse objektivene? Hva anbefaler dere? Anonymkode: 1bf06...444
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Jeg ville valgt den med lengst rekkevidde. Du får ikke så lang rekkevidde med f.eks. 2.8 for «vanlige folk». Da blir de enorme og veldig dyre. Og 200 er veldig kort hvis du vil ta bilder av dyr langt unna. Til og med 400 kan være litt kort til det hvis du vil ha noe som ligner nærbilde av dyra. Jeg er ikke veldig flink jeg altså, men har testa litt og lest en del / sett en del YT. Hvis du er glad i å ta bilder av dyr anbefaler jeg å se på Ole Tobias Gjerde på YT og IG. Han har fantastiske bilder. 🙂 Anonymkode: 81901...7d2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville valgt den med lengst rekkevidde. Du får ikke så lang rekkevidde med f.eks. 2.8 for «vanlige folk». Da blir de enorme og veldig dyre. Og 200 er veldig kort hvis du vil ta bilder av dyr langt unna. Til og med 400 kan være litt kort til det hvis du vil ha noe som ligner nærbilde av dyra. Jeg er ikke veldig flink jeg altså, men har testa litt og lest en del / sett en del YT. Hvis du er glad i å ta bilder av dyr anbefaler jeg å se på Ole Tobias Gjerde på YT og IG. Han har fantastiske bilder. 🙂 Anonymkode: 81901...7d2 Bare Tobias, ikke Ole. 😂 Anonymkode: 81901...7d2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå