Gå til innhold

Lurer på om det er soppinfeksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene begynt å klø veldig i underlivet. Det svir litt og. Jeg har en ganske tykk utflod. Er dette soppinfeksjon? Jeg leste at man burde gå til legen første gang man hadde soppinfeksjon, stemmer det? Jeg har aldri hatt det før, så er litt usikker på hva det er.

Er det noe som haster å få sjekket av legen? Nå er det jo påske og stengt...

Har noen tips for å roe ned kløen??

Videoannonse
Annonse
Gjest Jersey i.i.
Skrevet

Det høres litt sånn ut...Jeg var hos lege første gangen jeg hadde det, og da fikk jeg beskjed om å prøve canesten...Dette kan du jo kjøpe på apoteket og prøve. Om det blir veldig plagsomt kan det kanskje være lurt å gå på legevakta.

God bedring :)

Skrevet

Er det dumt å teste ut produkter før jeg har fått bekreftet av lege hva det kan være?

Kan det være farlig å gå med uten behandling? Det blir jo noen dager til jeg får kjøpt produkter eller gått til lege...

Hvor fort blir man kvitt det hvis man bruker canesten?

Er det farlig?

Skrevet
Er det dumt å teste ut produkter før jeg har fått bekreftet av lege hva det kan være?

Kan det være farlig å gå med uten behandling? Det blir jo noen dager til jeg får kjøpt produkter eller gått til lege...

Hvor fort blir man kvitt det hvis man bruker canesten?

Er det farlig?

Det er nok ikke farlig å kjøpe en pakke Canesten, men om det ikke hjelper ville jeg ha oppsøkt lege. Det høres veldig ut som sopp da.

Det finnes vel et vaktapotek der du bor? De har ofte åpent mellom 17.00-19.00 på helligdager.

Jeg merker bedring raskt når jeg bruker Canesten ved soppinfeksjoner.

Skrevet

Kan en soppinfeksjon forsvinne av seg selv? Nå har kløen roet seg,klør ikke lenger og jeg har ikke sett noe mer til den tykke utfloden. Kan det ha ordnet seg selv da? Eller bør jeg få sjekket det ut?

Skrevet

En soppinfeksjon går nok ikke over av seg selv... Eller kanskje hvis det er en veldig mild infeksjon..

Men det kan jo være en annen grunn til at du har klødd, bare litt irritasjon for eksempel...

Men det er jo supert om det gikk over da!

Jo mindre medisin man trenger jo bedre er det!

Skrevet (endret)

hørest ut som sopp.det er ikke farlig,men en stor plage,legen kan gi deg resept ,eller du kan kjøpe canesten,men hold deg unna tamponger,barbering,sukker,nye sexpartnere kan utløse det. legemiddelindustrien tjener så mye penger på soppen,derfor gidder de ikke å forske på en medesin som virker for godt.

Reklame for eget foretak (ta gjerne kontakt for annonsemuligheter). Linker i signatur og innlegg er greit så lenge det ikke er til ditt eget registrerte foreta.

Remyline Moderator

Endret av Remyline
Skrevet (endret)

hørest ut som sopp.det er ikke farlig,men en stor plage,legen kan gi deg resept ,eller du kan kjøpe canesten,men hold deg unna tamponger,barbering,sukker,nye sexpartnere kan utløse det. legemiddelindustrien tjener så mye penger på soppen,derfor gidder de ikke å forske på en medesin som virker for godt.

Reklame for eget foretak (ta gjerne kontakt for annonsemuligheter). Linker i signatur og innlegg er greit så lenge det ikke er til ditt eget registrerte foreta.

Remyline Moderator

Endret av Remyline
Gjest trådstarteren
Skrevet

Kløen har helt forsvunnet og jeg har ikke sett noe mer til den tykke utfloden. (jeg hadde bare bittelitt den første dagen jeg klødde.) Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Kan det ha vært noe helt annet? Bør jeg kontakte legen uansett? Selvom alt føles ok. Kunne det gått over selv hvis det var soppinfeksjon?

Hva hadde dere gjort nå? Er det dumt å ha sex når jeg ikke vet? (har fast partner)

Skrevet

Ingen som vet svaren på disse spørsmålene?

Skrevet
Kan det ha vært noe helt annet? Bør jeg kontakte legen uansett? Selvom alt føles ok. Kunne det gått over selv hvis det var soppinfeksjon?

Hva hadde dere gjort nå? Er det dumt å ha sex når jeg ikke vet? (har fast partner)

Jeg har hatt soppinfeksjoner som har gått over av seg selv så hvis jeg var deg ville jeg ikke kontaktet lege.

Dessverre vil du sannsynligvis få dette flere ganger når det først har startet. Da kan det lønne seg å oppsøke lege. Dersom det er sopp vil lege be deg kjøpe Canesten e.l. eller skrive ut en resept på et sterkere middel. For min del virker ikke Canesten lenger. Tror man kan bli immun etterhvert.

Skrevet

Hvordan var det når soppinfeksjonen ga seg hos deg? Sluttet det å klø?

Kan man ha sex, eller er dette noe jeg kan overføre til min samboer (hvis det ikke er helt borte)?

Skrevet
Hvordan var det når soppinfeksjonen ga seg hos deg? Sluttet det å klø?

Kan man ha sex, eller er dette noe jeg kan overføre til min samboer (hvis det ikke er helt borte)?

Ja det sluttet å klø og alt ble normalt igjen. Ingen luktende utflod og rød tørr hud.

Hvis det er borte kan man ha sex. Det er vel en viss fare for å overføre sopp uansett. Hvis din partner får det kan han smøre seg med Canesten. Det er ingen stor krise å bli smittet.

Skrevet
Ja det sluttet å klø og alt ble normalt igjen. Ingen luktende utflod og rød tørr hud.

Hvis det er borte kan man ha sex. Det er vel en viss fare for å overføre sopp uansett. Hvis din partner får det kan han smøre seg med Canesten. Det er ingen stor krise å bli smittet.

Sopp kan roe seg og slå ut i full blomst igjen, så det er nok lurt å ta en Canestenkur (både vaginalpille og krem). Alle er forskjellig, så denne gangen kan du prøve å se om det er helt borte eller om det kommer tilbake.

Jeg har samboer og har funnet ut at jeg blir fortere bra av å ha sex mens jeg har sopp. Sambo har ikke blitt smittet, men skulle han bli det er det bare å bruke litt salve. Er ikke spesielt smittsomt og ikke farlig.

Blir du ofte plaget og Canesten ikke fungerer, så må du kontakte lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...