Gå til innhold

Søknad, ettersending av kar. og attester...

Fremhevede innlegg

Gjest jente 17år
Skrevet

Jeg skal sende søknad til en folkehøgskole i dag.

Må legge ved bekrefta kopi av siste karaktertermin. Må den være "bekrefta" av skolen, eller? Hvor ellers kan man få det?

Uansett så får jeg ikke kopiert noe før etter påske. Er redd for at det er for sent å søke da. Kan jeg sende søknad nå, og ettersende karakterer og attester (som også må kopieres først)?

Jeg fikk veldig bra karakterer i fjor og hadde veldig lite fravær. Men første termin i år gikk ikke så bra og jeg hadde endel fravær. MÅ man legge ved de aller siste karakterene? :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En bekrefta kopi, er vel ikke nødvendigvis bekrefta av skolen, nei. De attesterer (bekrefter) kopier på biblioteket, tror jeg, og kan kanskje gjøre det på posten også, eller et kopisenter. Jeg har fått gjort det i en bank en gang.

Om de godtar ettersendte karakterer, må du nesten spørre folkehøgskolen om. Jeg hadde ikke turt å stole på svar fra KG i allefall. Du kan ikke akkurat komme etterpå og si til skolen at "jammen de sa det på KG, så da trodde jeg det var tidsnok!"

Dersom det står at du skal sende inn karakterer fra siste termin, skal du gjøre det. Ikke noe unnasluntring.

Skrevet

Politiet kan også kopiere for deg, de er vel kanskje åpne i påsken også, eller?

Skrevet
Politiet kan også kopiere for deg, de er vel kanskje åpne i påsken også, eller?

Så fint at du sa ifra! Skal stikke ned på politikontoret i morgen.. :)

Skrevet

Tror du kan slippe unna å levere den aller siste utskriften, men du må nok forklare hvorfor. Ikke vær redd for å ikke rekke søknadsfristen, de fleste sklene tar i mot elever så lenge det er plass. Jeg søkte 2 uker før oppstart, ikke noe problem. Gled deg, det kommer til å bli et konge-år!!!

Skrevet
Ikke vær redd for å ikke rekke søknadsfristen, de fleste sklene tar i mot elever så lenge det er plass. Jeg søkte 2 uker før oppstart, ikke noe problem.

Så lenge det er plass ja. Jo lenger man venter med å søke, jo mindre sjangs er det for å få plass.

Hvis du vil gå på en fhs hvor som helst, så trenger du ikke stresse. Men de mest ettertrakta skolene er sikkert fulle allerede.

Tror forresten at poliskontorene rundt omkring bare tar seg av anmeldelser og slikt i påska, ikke kopier av karakterer og atester.

Men du bør ihvertfall ha selve søknaden og arket hvor du skriver litt om deg selv helt klart, og sende alt så fort du har fått kopiert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...