Gjest Gjest_Tonemor_* Skrevet 12. april 2006 #1 Skrevet 12. april 2006 Hei. Jeg har et skikkelig stort dilemma. Jeg har lyst til å søke jobb i utlandet, og bo der et år eller to. Det finnes jobber som er midt i blinken for meg, og som jeg har sjanse til å få. Problemet er at jeg har en samboer som er veldig knyttet til familien sin her hvor vi bor, og han vil ikke flytte. Vi har ikke vært sammen så veldig lenge, uten at det egentlig har noen betydning. Dette med jobb i utlandet har vært en stor drøm for meg lenge, og jeg ble veldig gira når jeg så stillingsannonsen utlyst. Nå vet jeg ikke om jeg skal søke eller ikke. Jeg tenker sånn at hvis jeg søker, men ender opp med å ikke få stillingen, så trenger jeg ikke ta noen avgjørelse selv. Hvis jeg lar vær å søke, er jeg redd jeg kommer til å angre, og alltid tenke "hva om", "tenk om". Men hvis jeg søker og får jobben, så har jeg et kjempeproblem. Samboeren sier at han ikke vil vente på meg et år, og at hvis jeg drar så er det slutt for godt. Hva skal jeg gjøre?
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 12. april 2006 #2 Skrevet 12. april 2006 Du drar, og fölger hjertet ditt! Jeg, personlig, synes det ligger mye i det at han ikke vil stötte deg i dine drömmer! Du skal leve DITT liv. Om han ikke vil leve det med deg, må du leve hans liv. Vil du det?
Belit Skrevet 12. april 2006 #3 Skrevet 12. april 2006 Hvis samboeren din ikke gidder å vedlikeholde et avstandsforhold i ett år engang, så bør du kanskje se i øynene at han ikke er så veldig seriøs i forholdet når alt kommer til alt. Jeg synes du bør prøve. Det er mer ergelig å angre på det du IKKE gjorde, enn på det du gjorde.
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2006 #4 Skrevet 13. april 2006 Gjør det du har lyst til selv. Ikke la et annet menneske stoppe deg, hvis du virkelig ønsker å reise. Et forhold som er liv laga, skal tåle litt avstand for en periode. Og du kommer til å angre hvis du ikke gjør det av hensyn til han. Og kanskje det vil skade forholdet også?
Gjest Gjest_Karina_* Skrevet 13. april 2006 #5 Skrevet 13. april 2006 Du skal søke stillingen. Hvis du får den, skal du ta den.
Gjest -eline- Skrevet 13. april 2006 #6 Skrevet 13. april 2006 Som andre sier; det er bedre å angre på noe man har gjort enn noe man ikke har gjort! Og er forholdet liv laga så overlever det et år med avstand, og er det ikke det så er det jo kanskje greit å bli ferdig med det... Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå