Murmelmy Skrevet 10. august 2006 #1121 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg tror TT er på ferie! Men alt står bra til såvidt jeg vet! :-D ← Godt å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 12. august 2006 #1122 Del Skrevet 12. august 2006 Lenge siden jeg har vært her nå! Håper dere har det bra på ferie! Tilbake nå i helga, kanskje? til deg og til Jacob. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. august 2006 #1123 Del Skrevet 13. august 2006 Nå må du snart komme hjem da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 13. august 2006 #1124 Del Skrevet 13. august 2006 Åh,glad for at du har vært innom meg! Det var kjempekoselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seterjenta Skrevet 14. august 2006 #1125 Del Skrevet 14. august 2006 Bare innom for å si hei igjen - altfor lenge siden sist... Hvordan gikk det med J og legesjekken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 15. august 2006 #1126 Del Skrevet 15. august 2006 Nå vet jeg du er hjemme . Kanskje på tide med en liten rapport??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullet26 Skrevet 15. august 2006 #1127 Del Skrevet 15. august 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola Skrevet 15. august 2006 #1128 Del Skrevet 15. august 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 16. august 2006 #1129 Del Skrevet 16. august 2006 Håper dere har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 16. august 2006 #1130 Del Skrevet 16. august 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 19. august 2006 #1131 Del Skrevet 19. august 2006 Gratulerer med ett års bryllupsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 235 Skrevet 20. august 2006 #1132 Del Skrevet 20. august 2006 Lenge siden sist! Ja, nå er det ett år siden ditt bryllup og mamma og pappas sølvbryllup - husker du at du laget monogram? Håper dere koser dere alle tre. Er stadig innom Js hjemmeside - du er så flink! fra Pulver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. august 2006 #1133 Del Skrevet 20. august 2006 Saaaaaaaaaaaaaaaknar deg!!!! Du? Mens eg hugsar det... Syns hugse du brukte ein slags jordnøtt-olje, eller eit eller anna, til å smøre inn dåsa med i mnd-ane før fødselen, stemmer det? Kva slags olje var det, og kor kjøpte du den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullet26 Skrevet 22. august 2006 #1134 Del Skrevet 22. august 2006 hjemmeside???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. august 2006 #1135 Del Skrevet 22. august 2006 Innom med en klem! Ang. oljen Veslo, så kan man få kjøpt den på apoteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 22. august 2006 #1136 Del Skrevet 22. august 2006 Heia vennen!! Det er ikke det at jeg ikke savner deg,men det er litt fint å vite at det ikke bare er meg som ikke får vært innom kg så mye for tiden... Håper dere har det bare bra og koser dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 25. august 2006 #1137 Del Skrevet 25. august 2006 Usj, jeg har glemt linken til den hjemmesida... Håper alt er bra med dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 26. august 2006 Forfatter #1138 Del Skrevet 26. august 2006 Nå vet jeg du er hjemme . Kanskje på tide med en liten rapport??? ← Rapport kommer...i allefall en "minirapport" - orker ikke skrive innviklet om alt som er skjedd den siste tiden, for det er MYE. Men alt er vel med oss og vi er hjemme igjen...tiden strekker bare ikke til helt. Lenge siden sist! Ja, nå er det ett år siden ditt bryllup og mamma og pappas sølvbryllup - husker du at du laget monogram? Håper dere koser dere alle tre. Er stadig innom Js hjemmeside - du er så flink! fra Pulver ← Ja, guri land. Det stemmer! Det var jo bare koselig det; synes det var morsomt at de ville bruke monogrammet jeg laget Tiden flyyyyr og jeg skjønner ikke helt at jeg allerede har vært gift et år. Men livet er topp og alt er vel! Håper mammaen og pappaen din har det bra de også - ikke minst at det går godt med deg! Saaaaaaaaaaaaaaaknar deg!!!! Du? Mens eg hugsar det... Syns hugse du brukte ein slags jordnøtt-olje, eller eit eller anna, til å smøre inn dåsa med i mnd-ane før fødselen, stemmer det? Kva slags olje var det, og kor kjøpte du den? ← Så søt du er! Joda, stemmer det - brukte først jordnøttolje; det får du kjøpt på apotek. Men så kom jeg over Weleda fødselsforberedende olje også, og kjøpte det i tillegg; det får du på helsekost Om det hjalp vet jeg jo ikke, men jeg revnet ikke...fikk bare en liten rift som trengte et pyntesting. Så jeg velger å tro at oljen hadde litt å si jeg altså! GRATULERER SÅÅÅÅ MYE MED LITEN SPIRE I MAGEN! Heia vennen!! Det er ikke det at jeg ikke savner deg,men det er litt fint å vite at det ikke bare er meg som ikke får vært innom kg så mye for tiden... Håper dere har det bare bra og koser dere! ← Kjæreste Skytte - du er gullende god altså! Savner deg jeg, og KG...tiden strekker bare ikke helt til, dessverre. Dagene flyr avsted, og i sommer har jeg hatt dårlig med nettilgang i tillegg, og da har det bare blitt en "vane" og IKKE være her inne. Synd, men sant. Godt å lese at det ikke bare er MEG som ikke får vært her så mye :grine2: Håper du og ditt lille gull, samt samboer har det strålende godt og nyter dagene sammen Stor klem fra meg og lilleprinsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 26. august 2006 Forfatter #1139 Del Skrevet 26. august 2006 Ja, så er jeg endelig en tur innom... Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, for sommeren har vært enormt innholdsrik - på godt og vondt - så jeg har ikke sjangs til å skrive om alt! Men jeg kan ramse opp noe da, i stikkord...så dere er litt med! Aller først må jeg bare beklage at jeg har forsømt KG sånn disse ukene...ja, månedene Men etter at mannen gikk ut i permisjon 10. juli så har jeg slett ikke fått mer tid til overs slik en kanskje skulle tro, tvert imot. Men det bunner jo mye i at vi veldig gjerne ville tilbringe så mye tid sammen som vi kunne når vi først hadde mulighet til det; det blir jo tidsnok (les: har blitt) hverdag igjen og det var viktig for oss å nyyyte livet, dagene og sommeren sammen som den lille familien vi har vært siden lilleprinsen kom til verden i april. Vi har bare ikke hatt tid til å virkelig kjenne etter og være mor, far og barn "på ordentlig" før nå i sommer. 31. juli reiste vi til DK og duret innom Aalborg og Århus før vi endte opp i Bov like ved grensen, der vi overnattet. Dagen etter durte vi videre til Tyskland; Flensburg og Hamburg, før vi kjørte opp i DK igjen og overnattet i Odense. Ingen sak å kjøre mil etter min når det er fri ferdsel nei Går jo på 1-2-3 da vet dere, i allefall med mannen bak rattet - og en engel av en unge som stort sett sov eller lekte strålende blid i baksetet Etter å ha sovet i Odense kjørte vi til København der vi koste oss med shopping, før vi kjørte over til Sverige og helt hjem til Oslo i mest et strekk. Hadde et lite stopp i Gøteborg, men vi kom så seint at alt var stengt...og når vi først var kommet så langt dro vi like godt hjem til mine foreldre i Oslo, fremfor å bruke enda mer penger på hotell. Fra Køben til Oslo er det 80 mil, og vi gjorde de unna på 8 timer - fullt overkommelig altså. Tror vi må kjøre til Køben igjen snart :grine2:...utrolig flott by!!! Det var mini-turbo-bilferien vår kort oppsummert! Etter to dager i Oslo dro vi på hytta, der vi skulle være i 3 uker. Men det ble bare to, ettersom mannen ble kalt tilbake på jobb. Uansett, de 2 ukene vi hadde var herlige - vi bare koste oss, gikk turer, cruiset rundt i skjærgården, spilte kort om kveldene og bare slappet av. Ekstra mye betød disse ukene for meg på Hvaler, da det kanskje er siste sommeren vår der. Mamma og pappa har jo kjøpt (ferie)leilighet i Kr.sand, og de har ikke råd til å holde begge deler. De vil gjerne komme nærmere oss og junior, og det skjønner jeg jo...men det stikker dypt og vondt i hjerte ved tanken på at mitt elskede ferieparadis skal forsvinne ut av livet mitt. Ikke bare blir jeg dårlig av å tenke på at noen andre, fremmede, skal overta og ligge i sengen min, lukte på den friske sjøluften, ligge rett ut på svabergene osv osv. Enda værre; tenk om de forandrer på hytta vår!?? Det gjør jo evt. noen nye eiere helt sikkert, og jeg blir bare kvalm... Og sist, men ikke minst - jeg vokste opp på Hvaler, jeg lærte å gå på Hvaler...stabbet meg avsted over fjellknausene, skrubbet opp knærne, plukket blomster og snasket markjordbær. Det er så sårt at den lille sønnen min ikke skal få oppleve alt dette, ikke huske det nydelige landstedet vårt... Mitt paradis, mitt paradis!! Nei, jeg skal ikke grine over det mer akkurat nå. Midt oppi alt dette, faktisk rett før vi reiste, viste det seg at junior hadde streptokokker. Fant blod i urinen hans (i bleia) ved to anledninger ila. 3 uker, og dro derfor til legen. Prøvene viste oppblomstring av streptokokker, og han måtte ta antibiotika. Dette kom omtrent samtidig med alt oppstyret i media, ang. flere spebarn som hadde dødd under eller rett etter fødsel pga. streptokokk-infeksjon. Så vi var veldig redde en stund, selv om legen sa at dette kom til å gå helt fint. Junior hadde hverken dårlig allmenntilstand eller feber, så han er visst en robust liten kar, som legen så fint sa Skummelt uansett. Spesielt fordi han nok er født med dette, dvs. at han mest sannsynlig har blitt smittet av meg. At JEG er en av disse få prosentene med kvinner som er bærer av streptokokker i mye større grad enn andre kvinner, og at jeg dermed må være ekstra oppmerksom på dette dersom jeg blir gravid igjen. Må jo bare takke oven for at det gikk bra med lilleprinsen da , og prise seg lykkelig over at vi fant det ut slik at vi kan forebygge en eventuell neste gang! Siden sist har junior fått smake både sviskesaft, fruktpuré, ris- og maisgrøt. Jeg hadde et skikkelig innhugg i melkeproduksjonen min rett etter at vi kom hjem fra bilferien, og måtte altså ty til noe mer. J er bare så snill og spiser alt han får, men han får ikke fast enda - heldigvis har melkeproduksjonen min tatt seg opp igjen, så enn så lenge fullammer jeg så godt jeg kan. Men det er dager da han trenger mer, og da får han det. Begynner jo å bli stor gutt nå, snaaart 5 mnd :grine2: Og; han har fått tenner! Jada, den første tanna tittet frem 10. august den, og tre dager senere kom tann nr 2!!! Ingen av dem er helt fremme enda, men nå har han to små gryn å glise stolt over *s* Jeg er dog ikke like begeistret. Han har gnagd og bitt i puppene mine nå en del ganger, og det gjør så vondt at jeg tror øya skal sprette ut snart. Så jeg vet ikke hvor søtt jeg synes det er lenger... Her i går skreik jeg så høyt at til og med mannen skvatt til i stolen! Nei, ikke noe å le av - det er helt G R U S O M T!!! Fortsetter han sånn blir det ikke mye pupp på han mer assa. Det klarer jeg ikke! Føles jo som om vorta slites av!!! Er det noe mer da tro? Ikke som jeg kan komme på; dvs. det er helt sikkert noe...men det har skjedd så mye og over såpass mange uker at noe går i "glemmeboken". Ammetåke vet dere... J skal forresten vaksineres 14. september - gruer litt for det, men ikke på kontroll igjen før 4. oktober. Synes det er heftig lenge å gå fra 20. juni til 4. oktober uten kontroll hos HS, men vi veide han i juli da og skal veie når vi vaksinenerer, så det hjelper litt. Får jo snakket med HS også og kan spørre om det jeg evt. måtte lure på. Det er bare så synd at fastlegen vår har gått ut i permisjon (han skal skrive bok) for et år, så han ikke kan følge opp J nå etter infeksjonen han hadde. Hadde vært greit å konferere med SAMME lege. Men, men... Og ja, må jo ikke glemme... Tiden går rasende fort og veldig snart reiser vi til Kreta! PUH! Da tror jeg at jeg skal slutte av for nå. Dette ble veldig mye, sikkert litt rotete og uforståelig, men så var det litt å fortelle også. Skal komme inn en dag igjen og ta en runde, men nå skal jeg sy på en vognpose til ei i barselsklubben min på Nybakt Mamma. Store koser til alle dere som har vært innom og holdt liv i dagboken min - det er beundringsverdig så utrolig sløv og inaktiv som jeg har vært... TT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 26. august 2006 Forfatter #1140 Del Skrevet 26. august 2006 P.S. Tirsdag begynner vi på babysvømming; skal bli spennende å se hvordan det går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå