AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:34 #1 Skrevet mandag kl. 23:34 Altså, ut i fra kommentarene på denne videoen så blir jeg bekymret over hvor dumme enkelte kan bli. Kommentarer som nå blir flat earthers stille når de ser dette, fantastisk å se, spektakulært osv... For det første så er det ikke sånn det er, at kameraet blir stående i samme posisjon mens man ser jordoverflaten rotere rundt, og for det andre så er det AI. Er mange så enkle og lite kritiske at de tror på det her? Anonymkode: 9f56a...18a 1
piggrokken Skrevet tirsdag kl. 00:12 #2 Skrevet tirsdag kl. 00:12 Tror menneskene som kom før oss ikke hadde forstått det som foregår i konspirasjonssirkler idag. Å hevde at jorda er flat, ja hva skal man si til det... Det vitner ikke bare om ignoranse, det vitner om at de ikke vil forstå ting som er vedtatte sannheter. Gudene veit hva de får ut av det bortsett av å klappe seg selv på ryggen blandt hverandre og å le at vi, altså de som ikke har denne "informasjonen" ikke er de opplyste. Hva kan man gjøre med folka, vel i fare for å virke humoristisk, tviler jeg på at vi har fengsler om 200 år, istedenfor har vi timesats fra Internett som den store straffen, og det er det vi burde gjøre med de folka her. Skru av Internett, kom ut og lukt på blomstene. Det er vår i Norge, den aller, aller beste tida. 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:55 #3 Skrevet tirsdag kl. 06:55 piggrokken skrev (6 timer siden): Tror menneskene som kom før oss ikke hadde forstått det som foregår i konspirasjonssirkler idag. Å hevde at jorda er flat, ja hva skal man si til det... Det vitner ikke bare om ignoranse, det vitner om at de ikke vil forstå ting som er vedtatte sannheter. Gudene veit hva de får ut av det bortsett av å klappe seg selv på ryggen blandt hverandre og å le at vi, altså de som ikke har denne "informasjonen" ikke er de opplyste. Hva kan man gjøre med folka, vel i fare for å virke humoristisk, tviler jeg på at vi har fengsler om 200 år, istedenfor har vi timesats fra Internett som den store straffen, og det er det vi burde gjøre med de folka her. Skru av Internett, kom ut og lukt på blomstene. Det er vår i Norge, den aller, aller beste tida. Jeg synes det er mest skremmende at folk snart ikke klarer å forstå virkeligheten og ikke av det man ser. Tror de det er sånn perspektivet er på en roterende jord, at man ser horisonten og selve jorda går rundt? Og i tillegg kommentere at nå har ikke de som mener at jorda er flat noe å si og at dette var et stort bevis på en roterende jord. Anonymkode: 9f56a...18a
piggrokken Skrevet tirsdag kl. 07:47 #4 Skrevet tirsdag kl. 07:47 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg synes det er mest skremmende at folk snart ikke klarer å forstå virkeligheten og ikke av det man ser. Tror de det er sånn perspektivet er på en roterende jord, at man ser horisonten og selve jorda går rundt? Og i tillegg kommentere at nå har ikke de som mener at jorda er flat noe å si og at dette var et stort bevis på en roterende jord. Anonymkode: 9f56a...18a Forstår ikke helt, tror du at jorda er flat, eller misforsto jeg her? Om du tror på en flat jord, fortell meg hvorfor stjernebildene på den nordlige halvkule er helt annerledes enn i sør. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:53 #5 Skrevet tirsdag kl. 07:53 piggrokken skrev (1 minutt siden): Forstår ikke helt, tror du at jorda er flat, eller misforsto jeg her? Om du tror på en flat jord, fortell meg hvorfor stjernebildene på den nordlige halvkule er helt annerledes enn i sør. Hvorfor svarer du ikke på det jeg spør om? Anonymkode: 9f56a...18a
skeiv-ostepop Skrevet tirsdag kl. 08:15 #6 Skrevet tirsdag kl. 08:15 piggrokken skrev (8 timer siden): Gudene veit hva de får ut av det bortsett av å klappe seg selv på ryggen blandt hverandre og å le at vi, altså de som ikke har denne "informasjonen" ikke er de opplyste. Selvtillitsboost. Mange flatjordere tror at de vet noe mange andre ikke vet, og forstår noe andre ikke forstår. Dette gir de en egoboost og noe de gjerne villig deler med andre for å hevde seg selv enda mer. Og jo mer de deler av dette og hevder seg selv, jo større blir avstanden til virkeligheten og det blir nærmest umulig å akseptere at man er den største idioten tross alt. 1
piggrokken Skrevet tirsdag kl. 08:16 #7 Skrevet tirsdag kl. 08:16 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor svarer du ikke på det jeg spør om? Anonymkode: 9f56a...18a Kanskje du er lysår foran meg i intelligens, men jeg forsto ikke spørsmålet ditt.
piggrokken Skrevet tirsdag kl. 08:22 #8 Skrevet tirsdag kl. 08:22 skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden): Selvtillitsboost. Mange flatjordere tror at de vet noe mange andre ikke vet, og forstår noe andre ikke forstår. Dette gir de en egoboost og noe de gjerne villig deler med andre for å hevde seg selv enda mer. Og jo mer de deler av dette og hevder seg selv, jo større blir avstanden til virkeligheten og det blir nærmest umulig å akseptere at man er den største idioten tross alt. Og man konkurrerer om å tro på mest bullshit teorier 😀 Som jeg skrev i et av mine tidligere innlegg, tenk på hva de som kom før oss måtte tenke om oss idag, tror de hadde blitt sjokkerte, men verden blir mer og mer likt som i filmen ideocracy. Og ja, foliehattene kommer til å granske hver jævla frame av de nye ufovideoene fra USA. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:29 #9 Skrevet tirsdag kl. 08:29 piggrokken skrev (10 minutter siden): Kanskje du er lysår foran meg i intelligens, men jeg forsto ikke spørsmålet ditt. Med tanke på videoen i HI så kopierer jeg spørsmålet i mitt forrige innlegg: Tror de det er sånn perspektivet er på en roterende jord, at man ser horisonten og selve jorda går rundt? Og i tillegg kommentere at nå har ikke de som mener at jorda er flat noe å si og at dette var et stort bevis på en roterende jord Anonymkode: 9f56a...18a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:31 #10 Skrevet tirsdag kl. 08:31 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Altså, ut i fra kommentarene på denne videoen så blir jeg bekymret over hvor dumme enkelte kan bli. Kommentarer som nå blir flat earthers stille når de ser dette, fantastisk å se, spektakulært osv... For det første så er det ikke sånn det er, at kameraet blir stående i samme posisjon mens man ser jordoverflaten rotere rundt, og for det andre så er det AI. Er mange så enkle og lite kritiske at de tror på det her? Anonymkode: 9f56a...18a Du må huske på at de fleste er vaksinert mot et såpass dødlig virus at de måtte teste seg selv for å sjekk om de var syke.Du kunne være dødssyk uten å vite det selv. Anonymkode: 742cb...78e 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:43 #11 Skrevet tirsdag kl. 08:43 piggrokken skrev (24 minutter siden): Kanskje du er lysår foran meg i intelligens, men jeg forsto ikke spørsmålet ditt. Denne videoen viser hvordan rotasjonen oppleves. Ser du forskjellen på denne og videoen i HI? Anonymkode: 9f56a...18a
skeiv-ostepop Skrevet tirsdag kl. 08:49 #12 Skrevet tirsdag kl. 08:49 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Denne videoen viser hvordan rotasjonen oppleves. Ser du forskjellen på denne og videoen i HI? Anonymkode: 9f56a...18a Det ene kameraet kan rotere på flere akser mens det andre kameraet står låst? 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:21 #13 Skrevet onsdag kl. 08:21 AnonymBruker skrev (På 12.5.2026 den 1.34): Altså, ut i fra kommentarene på denne videoen så blir jeg bekymret over hvor dumme enkelte kan bli. Kommentarer som nå blir flat earthers stille når de ser dette, fantastisk å se, spektakulært osv... For det første så er det ikke sånn det er, at kameraet blir stående i samme posisjon mens man ser jordoverflaten rotere rundt, og for det andre så er det AI. Er mange så enkle og lite kritiske at de tror på det her? Anonymkode: 9f56a...18a Tror på hva? Hva man ser, kommer an på perspektivet. Jo, låser man kameraet på et himmellegeme, så er det slik det ser ut (men kommer an på hvor på kloden det er, selvsagt, på nordpolen ser det jo helt annerledes ut enn dette). Det betyr jo ikke at det er slik det ville ha sett ut hvis du stod på samme plass og kikket på himmelen. Fordi du er ikke "låst" på himmellegemet slik som kameraet her er, du er "låst" på horisonten. Ingen i videoen hevder at dette er slik det ville ha sett ut for et menneske. Dette tror jeg alle forstår? At flat-earthers blir omvendt pga denne videoen er jeg derimot tvilende til. Anonymkode: 55785...dc1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 13.5.2026 den 10.21): Tror på hva? Hva man ser, kommer an på perspektivet. Jo, låser man kameraet på et himmellegeme, så er det slik det ser ut (men kommer an på hvor på kloden det er, selvsagt, på nordpolen ser det jo helt annerledes ut enn dette). Det betyr jo ikke at det er slik det ville ha sett ut hvis du stod på samme plass og kikket på himmelen. Fordi du er ikke "låst" på himmellegemet slik som kameraet her er, du er "låst" på horisonten. Ingen i videoen hevder at dette er slik det ville ha sett ut for et menneske. Dette tror jeg alle forstår? At flat-earthers blir omvendt pga denne videoen er jeg derimot tvilende til. Anonymkode: 55785...dc1 Ja, det man ser kommer an på perspektivet, men vi ser ikke at selve jorden roterer. I slike tilfeller så er det selve kameraet som roterer for å holde stjernene stille. Denne bevegelsen er den direkte og umiddelbare årsaken til det vi ser. Kameraet er programmert til å rotere I motsatt retning av stjernenes tilsynelatende bevegelse, med nøyaktig samme hastighet. Fordi kameraet beveger seg i perfekt opposisjon til stjernene blir de frosset fast i bildet. De blir det kunstige, stille referansepunktet, og siden stjernene holdes stille av kameraets bevegelse så konkluderer hjernen med at det må være alt annet - altså landskapet- som beveger seg. Så den direkte, visuelle årsaken til at landskapet ser ut til å rotere, er ikke jorden selv, men det kunstige valget om å la kameraet rotere for å holde stjernene stille. Det er en illusjon skapt av teknisk motbevegelse. Anonymkode: 9f56a...18a
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.5.2026 den 9.53): Hvorfor svarer du ikke på det jeg spør om? Anonymkode: 9f56a...18a Hva spør du egentlig om? Om jorda er flat? Anonymkode: 29346...3a2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva spør du egentlig om? Om jorda er flat? Anonymkode: 29346...3a2 Nei, spør om hvordan folk kan tro at det er selve jordas rotasjon man ser i videoen som jeg la ut i HI Anonymkode: 9f56a...18a
AnonymBruker Skrevet 36 minutter siden #17 Skrevet 36 minutter siden skeiv-ostepop skrev (På 12.5.2026 den 10.49): Det ene kameraet kan rotere på flere akser mens det andre kameraet står låst? Det man ser er allikevel ikke en fysisk jordklode som spinner i bildet, men en optisk effekt fra et kamera som følger stjernene. Anonymkode: 9f56a...18a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå