AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Jeg tok ut disken til en laptop som døde. Kjøpte en overgang til USB. Når jeg kobler til min PC "dør" altså virker ikke både trådløs mus og tastatur. Jeg er sånn medium kompetent, men dette fatter jeg ikke. Andre som er glupere? Anonymkode: c1bb9...ba8
newman01 Skrevet 12. mai #2 Skrevet 12. mai Hovedantagelsen er at den nye eksterne disken din trekker ALT for mye strøm på USB-huben din. Finn en annen måte å hente strøm. Alternativt dreper du USB-porten pga. en feil i den defekte harddisken..? Om disken er død eller delvis defekt er det passe logisk at operativsystemet får hetta når du kobler en defekt enhet til USB-porten.
skeiv-ostepop Skrevet 12. mai #3 Skrevet 12. mai Jeg tenker @newman01 er inne på det med tanke på strømtrekk. Prøv en annen port på PCen (ofte kan de levere ulik strøm), eller se om det er mulig med ekstern strøm på overgangen du kjøpte. Men litt mer informasjon om hvilken disk det er du har, hvilken PC du kobler til og hvilken adapter du har kjøpt hadde vært greit.
newman01 Skrevet 12. mai #4 Skrevet 12. mai Portene på baksiden av maskinen kan som regel levere mest strøm. Prøv å se om du finner en blå USB-kontakt, de er som regel USB3, de har mest strøm tilgjengelig
AnonymBruker Skrevet 12. mai #5 Skrevet 12. mai newman01 skrev (10 timer siden): Portene på baksiden av maskinen kan som regel levere mest strøm. Prøv å se om du finner en blå USB-kontakt, de er som regel USB3, de har mest strøm tilgjengelig Fant en blå USB bak. Nå funker det. takk for hjelp. Anonymkode: c1bb9...ba8
newman01 Skrevet 12. mai #6 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Fant en blå USB bak. Nå funker det. takk for hjelp. Anonymkode: c1bb9...ba8 Så bra det fungerte
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå