Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke per måned eller år, men høyere timelønn når det utføres et bestemt arbeid. "Alle" har timelønn, også lederne som det sammenlignes med. 13 kr mer enn meg, 23 kr mer enn lederen som tjener dårligst. Det er trolig snakk om få timer, men likevel.

Det er enkelt arbeid, jeg gjorde det selv før jeg ble leder. Man får en kolonne med tekst, så skal man kategorisere dette, for eksempel:

Jakke

Bukse

T-skjorte

Bukse

Bukse 

Genser

Man markerer alle buksene og trykker på bukse i en meny, da havner alle buksene der og forsvinner fra den opprinnelige kolonnen. Så tar man fatt på jakkene osv.

Dette er så enkelt at en ungdomsskoleelev kunne gjort jobben. Av og til kan man bli usikker på hvor ting hører hjemme pga skrivefeil, noe av innholdet hører kanskje ikke hjemme i en kategori osv, men som sagt enkelt. Ikke teknisk krevende mtp dataferdigheter.

Arbeideren jobber deltid, sekstimersdager. Vet ikke om dette inngår i de vanlige timene eller om det blir noen ekstra timer i løpet av en uke.

Virker rimelig ugreit å lønne bedre enn lederne? Særlig mtp hva arbeidet går ut på, ingen krav til kompetanse, ferdigheter osv utover sunn fornuft.

Anonymkode: 31806...908

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Unner du ikke andre ok betaling?

Anonymkode: cc8dc...611

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Unner du ikke andre ok betaling?

Anonymkode: cc8dc...611

Jeg tenker at vedkommende fint kunne fått dette lønnsnivået om mitt ble oppjustert til minimum 30 kr mer enn det denne personen får for dette arbeidet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

men høyere timelønn når det utføres et bestemt arbeid.

Vi har også enkelte oppgaver som må tas med ujevne mellomrom. Det lønnes betydelig mer enn hva leder har per time.

Du får prøve å endre at oppgaven lønnes så høyt. Spørs om det blir populært.

Anonymkode: 14e22...4a7

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også enkelte oppgaver som må tas med ujevne mellomrom. Det lønnes betydelig mer enn hva leder har per time.

Du får prøve å endre at oppgaven lønnes så høyt. Spørs om det blir populært.

Arbeid som en ungdomsskoleelev kunne utført?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel søke på stillingen?

Anonymkode: 763c8...713

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Arbeid som en ungdomsskoleelev kunne utført?

Ja, med opplæring kan alle klare det. Det er utrolig kjedelig så ikke noe folk vil gjøre for ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel søke på stillingen?

Anonymkode: 763c8...713

Jeg ble spurt og takket nei. Personen som spurte meg visste kanskje ikke at jeg har blitt leder. Det blir for dumt om jeg skal gjøre dette som leder, ingen av de andre lederne ville giddet dette.

Skrevet

Det er ikke automatikk i at leder tjener mer enn de man er leder for. Jeg er leder i en avdeling der halvparten tjener betydelig mer enn meg.... (fagspesialister)

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (1 minutt siden):

Det er ikke automatikk i at leder tjener mer enn de man er leder for. Jeg er leder i en avdeling der halvparten tjener betydelig mer enn meg.... (fagspesialister)

Ikke det tråden handler om.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

.....

Virker rimelig ugreit å lønne bedre enn lederne? Særlig mtp hva arbeidet går ut på, ingen krav til kompetanse, ferdigheter osv utover sunn fornuft.

Ikke det tråden handler om.

Tja?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er ansatte som bidrar bra og gjør arbeidet for deg som leder enklere - så hadde jeg absolutt ikke hatt noe i mot dette.

Hvilket ansvar har du som leder da? 

Anonymkode: 18dec...c31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ble spurt og takket nei. 

Det var altså ikke en oppgave du var villig til å ta på deg. 

Hvorfor klager du på at oppgaven lønnes godt da?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (3 minutter siden):

Tja?

Tråden handler om at arbeidere som utfører svært enkelt arbeid tjener mer enn lederne. Det et ikke snakk om ingeniører, teknikere med ettertraktet kompetanse. Vi kan i prinsippet hente inn folk fra gata og gi dem 30 min opplæring. Ingen krav til utdanning eller jobberfaring.

Hvis det er ansatte som bidrar bra og gjør arbeidet for deg som leder enklere - så hadde jeg absolutt ikke hatt noe i mot dette.

Hvilket ansvar har du som leder da? 

Anonymkode: 18dec...c31

Arbeidet har null betydning for meg, det ligger under en annen avdeling og ville aldri havnet på mitt bord med mindre jeg sa ja.

Det var altså ikke en oppgave du var villig til å ta på deg. 

Hvorfor klager du på at oppgaven lønnes godt da?

Fordi vanlige arbeidere alltid skal lønnes lavere enn lønnstrinnet til lederne, med mindre det er mer krevende arbeid og/eller krever bestemt kompetanse. Man lønner ikke en renholdsarbeider bedre enn lederen bare fordi lederen ikke vil vaske toaletter.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De produserer jo mer omsetning enn en leder. 

Anonymkode: 7c132...458

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får da vitterlig ta den stillingen i stedet og tjene mer!!

Husker godt da jeg selv jobbet i anleggsbransjen på 90 og 00 tallet. Det var ikke uvanlig at de i grøfta hadde nesten det dobbelte utbetalt i forhold til eiere/sjefer.

Hadde selv årslønn på +/÷500.000 som 25 åring for 30 år siden totalt uten utdanning i faget utenom noen kurs og bevis etterhvert. Hadde rundt 180 i timen,men mange timer. Overtid og ekstra godt betalt ved arbeider på natten.   Det var som en 18-20 åring skulle ha tjent over en Mill i dag.

Anonymkode: e6ea5...3b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, med opplæring kan alle klare det. Det er utrolig kjedelig så ikke noe folk vil gjøre for ofte.

Men da er det jo fint at de får godt betalt da!

Anonymkode: c51a0...e4b

AnonymBruker
Skrevet

De produserer jo mer omsetning enn en leder. 

Anonymkode: 7c132...458

Er ikke slik verden fungerer. Det er svært gode grunner til at jeg tjener mer enn samtlige av de vanlige arbeiderne selv om jeg ikke er operativ i "produksjonen".

Du får da vitterlig ta den stillingen i stedet og tjene mer!!

Husker godt da jeg selv jobbet i anleggsbransjen på 90 og 00 tallet. Det var ikke uvanlig at de i grøfta hadde nesten det dobbelte utbetalt i forhold til eiere/sjefer.

Hadde selv årslønn på +/÷500.000 som 25 åring for 30 år siden totalt uten utdanning i faget utenom noen kurs og bevis etterhvert. Hadde rundt 180 i timen,men mange timer. Overtid og ekstra godt betalt ved arbeider på natten.   Det var som en 18-20 åring skulle ha tjent over en Mill i dag.

Hvis du leser første innlegget... Jeg ville tjent mindre i stillingen til denne personen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi vanlige arbeidere alltid skal lønnes lavere enn lønnstrinnet til lederne, med mindre det er mer krevende arbeid og/eller krever bestemt kompetanse. 

Du får ta det opp med ledelsen at du ikke liker at oppgaver ikke en gang du er villig til å ta, lønnes så godt. Lykke til som leder.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg ble spurt og takket nei. Personen som spurte meg visste kanskje ikke at jeg har blitt leder. Det blir for dumt om jeg skal gjøre dette som leder, ingen av de andre lederne ville giddet dette.

Oser slett arbeidsmoral av deg 🤣🤣

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...