AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:32 #1 Skrevet mandag kl. 18:32 Min svært nære venn og jeg har delt mer enn det venner vanligvis deler....han hjalp meg finne tilbake tilmegselv og så gikk tolkningene mine litt banas....han oppførte seg forøvrig ufint og svært klønete...hva tenker dere om denne meldingen? Jeg vurderer å sende den som en forklaring på en melding jeg sendte han for ca en uke siden.....hva tenker dere når dere leser? Patetisk? Dere har jo ikke konteksten, men jeg vil fjerne vite din umiddelbare tanke når du leser den. Vennskapet vårt er fremdeles betydningsfullt. Han sender fremdeles meldinger og jeg vet ikke hvordan jeg skal svare...derfor vurderer jeg denne meldingen... "Jeg har tenkt litt....jeg ønsker å forklare deg litt mer... reaksjonen min handler ikke bare om deg og dine valg... Den handler også mye om hvor jeg er i mitt eget liv akkurat nå... ...ekteskapet og skilsmissen har tappet meg for krefter over så lang tid... Når jeg endelig åpnet opp og følte på en trygghet og nærhet hos deg (som forøvrig var veldig uventet og sterkt for meg), ble den utrolig betyningsfull for meg...antagelig unaturlig betydningsfull... Du investerte så mye tid i meg og brukte så sterke ord..... Da jeg merket at tilstedeværelsen din begynte å endre seg, føltes det som om jeg gradvis gikk fra å være en du ønsket å prioritere, til å bli noen som måtte balanseres... Det å merke at du trakk deg unna litt etter litt...det føltes som om jeg ble sittende og se på at du sakte lukket døren. Jeg har brukt litt tid på å prøve å forstå megselv....hva som er årsaken til at dette her ble så vondt for meg....jeg gikk fra å være en person du sa du hadde lengtet etter....selv om jeg ikke ønsket den plassen i ditt hjerte....for meg føltes det unaturlig med tanke på det du selv står i som nyskilt, jeg vet jeg sa til deg at du antagelig er litt forvirret....du trodde nok på dine egne følelser....jeg har trodde ikke på dybden i følelsene dine... jeg sa det til deg flere ganger... men allikevel...... det føles ikke godt å oppleve å miste verdi.... ...dette har gitt meg en utrygghet på min verdi hos deg...og det blusset opp all usikkerhet jeg har kjent på tidligere de gangene du har tatt "pause" fra vår relasjon...det var så utrolig tungt... Jeg opplevde at det var noe du ikke formidlet....det var noe usagt sist vi så hverandre....min intuisjon...alt i meg varslet... Du formidlet svært ladede både bilder og tekster.....uten å mene noe med det....veldig forvirrende... timer etter "satser du 100%" på en relativt ny bekjent.... Det ble en bekreftelse for meg på vår relasjon... på hvor lett du faktisk tar ting....selv om vi kun er venner....og vennskap var alt som var forespeilet.... allikevel så forvaltet du noe i meg..... helt uten å vite eller forstå det... Hadde jeg hatt det bra og vært stødig i meg selv, hadde jeg nok taklet dette mye bedre.. Akkurat nå føles det som at jeg har ingen ting å gå på....jeg trenger forutsigbarhet...trygghet... Syntes du fortjente litt mer enn en stor reprimande fra meg 🙈 Jeg må ta ansvar for mine egne reaksjoner, og jeg ser nå at de henger sammen med alt det andre jeg kjemper med også Anonymkode: f52a0...a8f 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:40 #2 Skrevet mandag kl. 18:40 Tror du gjør best i å ignorere han og holde kjeft selv. Anonymkode: 30b8d...7f9 9 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:45 #3 Skrevet mandag kl. 18:45 Skal du sende noe, så kutt ut alle punktum og skriv heller hele setninger. Og skriv kortere. Litt usammenhengende og alt for langt. Anonymkode: c5ba9...c5f 13 4
AprilLudgate Skrevet mandag kl. 18:50 #4 Skrevet mandag kl. 18:50 Mmmmm….. Dette var veldig mange ord for å si «jeg mistolket nok deg litt/jeg har følelser for deg og føler du har tatt avstand». Nei? 10 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:54 #5 Skrevet mandag kl. 18:54 Du kan gjøre meldinga halvparten så lang ved å si ting rett ut. Ikke alt dette kvinnelige visvaset! Jeg kan ikke vite noe sikkert, men noe sier meg at denne situasjonen dere er i krever 100% tydelighet fra dere begge. Lykke til… Hilsen kvinne. Anonymkode: cbac5...b49 2
ajarRun Skrevet mandag kl. 18:59 #6 Skrevet mandag kl. 18:59 hva skrev du for en uke siden da? antar at det er mer fornuftig å si noe ala: "Jeg savner deg mann, jeg liker deg, kan vi henge sammen?" Hvor gammel er du? 1 1
Raven.Writingdesk Skrevet mandag kl. 19:01 #7 Skrevet mandag kl. 19:01 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Min svært nære venn og jeg har delt mer enn det venner vanligvis deler....han hjalp meg finne tilbake tilmegselv og så gikk tolkningene mine litt banas....han oppførte seg forøvrig ufint og svært klønete...hva tenker dere om denne meldingen? Jeg vurderer å sende den som en forklaring på en melding jeg sendte han for ca en uke siden.....hva tenker dere når dere leser? Patetisk? Dere har jo ikke konteksten, men jeg vil fjerne vite din umiddelbare tanke når du leser den. Vennskapet vårt er fremdeles betydningsfullt. Han sender fremdeles meldinger og jeg vet ikke hvordan jeg skal svare...derfor vurderer jeg denne meldingen... "Jeg har tenkt litt....jeg ønsker å forklare deg litt mer... reaksjonen min handler ikke bare om deg og dine valg... Den handler også mye om hvor jeg er i mitt eget liv akkurat nå... ...ekteskapet og skilsmissen har tappet meg for krefter over så lang tid... Når jeg endelig åpnet opp og følte på en trygghet og nærhet hos deg (som forøvrig var veldig uventet og sterkt for meg), ble den utrolig betyningsfull for meg...antagelig unaturlig betydningsfull... Du investerte så mye tid i meg og brukte så sterke ord..... Da jeg merket at tilstedeværelsen din begynte å endre seg, føltes det som om jeg gradvis gikk fra å være en du ønsket å prioritere, til å bli noen som måtte balanseres... Det å merke at du trakk deg unna litt etter litt...det føltes som om jeg ble sittende og se på at du sakte lukket døren. Jeg har brukt litt tid på å prøve å forstå megselv....hva som er årsaken til at dette her ble så vondt for meg....jeg gikk fra å være en person du sa du hadde lengtet etter....selv om jeg ikke ønsket den plassen i ditt hjerte....for meg føltes det unaturlig med tanke på det du selv står i som nyskilt, jeg vet jeg sa til deg at du antagelig er litt forvirret....du trodde nok på dine egne følelser....jeg har trodde ikke på dybden i følelsene dine... jeg sa det til deg flere ganger... men allikevel...... det føles ikke godt å oppleve å miste verdi.... ...dette har gitt meg en utrygghet på min verdi hos deg...og det blusset opp all usikkerhet jeg har kjent på tidligere de gangene du har tatt "pause" fra vår relasjon...det var så utrolig tungt... Jeg opplevde at det var noe du ikke formidlet....det var noe usagt sist vi så hverandre....min intuisjon...alt i meg varslet... Du formidlet svært ladede både bilder og tekster.....uten å mene noe med det....veldig forvirrende... timer etter "satser du 100%" på en relativt ny bekjent.... Det ble en bekreftelse for meg på vår relasjon... på hvor lett du faktisk tar ting....selv om vi kun er venner....og vennskap var alt som var forespeilet.... allikevel så forvaltet du noe i meg..... helt uten å vite eller forstå det... Hadde jeg hatt det bra og vært stødig i meg selv, hadde jeg nok taklet dette mye bedre.. Akkurat nå føles det som at jeg har ingen ting å gå på....jeg trenger forutsigbarhet...trygghet... Syntes du fortjente litt mer enn en stor reprimande fra meg 🙈 Jeg må ta ansvar for mine egne reaksjoner, og jeg ser nå at de henger sammen med alt det andre jeg kjemper med også Anonymkode: f52a0...a8f Her får du mye negative svar TS. Jeg synes innlegget ditt var fint og balansert og i motsetning til mange andre jeg har lest skrevet tilsvarende innlegg på KG hvor de ber om råd på en sms eller mail så er du verken passiv aggressiv, nedlatende, spiller offer eller går til angrep. Du er rett og slett bare moden, ærlig og balansert. Samtidig leser man mellom linjene at dette er kanskje en som du enten har misforstått agendaen til eller han vakler og liker å dra deg inn når det passer seg men bytter deg ut når han finner noe bedre, noe i meg sier at du kanskje vet at den siste kommentaren min der vil stikke i magen, det gjør vondt å føle seg avvist og at andre er såkalt bedre. Men de er ikke bedre, TS. De er bare en annen han har interesse for. Og han er ikke oppriktig med deg hvis han kan så enkelt vikle og vakle rundt deg. Det at dere begge er nyskilte (med barn?) gjør også at det neppe er noe smart løsning å hoppe inn i en ny kjærlighetsrelasjon, selv om jeg mistenker at du kommer til å gjøre det uansett 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:22 #8 Skrevet mandag kl. 19:22 Du må fullføre setningene dine, ikke ha så mange … Anonymkode: a655a...522 8 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:25 #9 Skrevet mandag kl. 19:25 Rotete..... og usammenhengende..... ALT for mange ord og ...... Anonymkode: 405e8...dcd 11 2
ajarRun Skrevet mandag kl. 19:30 #10 Skrevet mandag kl. 19:30 Raven.Writingdesk skrev (6 minutter siden): Her får du mye negative svar TS. Jeg synes innlegget ditt var fint og balansert og i motsetning til mange andre jeg har lest skrevet tilsvarende innlegg på KG hvor de ber om råd på en sms eller mail så er du verken passiv aggressiv, nedlatende, spiller offer eller går til angrep. Du er rett og slett bare moden, ærlig og balansert. Samtidig leser man mellom linjene at dette er kanskje en som du enten har misforstått agendaen til eller han vakler og liker å dra deg inn når det passer seg men bytter deg ut når han finner noe bedre, noe i meg sier at du kanskje vet at den siste kommentaren min der vil stikke i magen, det gjør vondt å føle seg avvist og at andre er såkalt bedre. Men de er ikke bedre, TS. De er bare en annen han har interesse for. Og han er ikke oppriktig med deg hvis han kan så enkelt vikle og vakle rundt deg. Det at dere begge er nyskilte (med barn?) gjør også at det neppe er noe smart løsning å hoppe inn i en ny kjærlighetsrelasjon, selv om jeg mistenker at du kommer til å gjøre det uansett Hvordan er det ikke et angrep? Sitat Jeg har tenkt litt....jeg ønsker å forklare deg litt mer... reaksjonen min handler ikke bare om deg og dine valg... Den handler også mye om hvor jeg er i mitt eget liv akkurat nå... ...ekteskapet og skilsmissen har tappet meg for krefter over så lang tid... Min reaksjon er ikke bare din feil, at jeg har det så fælt gjør at det er litt min feil. Sitat Når jeg endelig åpnet opp og følte på en trygghet og nærhet hos deg (som forøvrig var veldig uventet og sterkt for meg), ble den utrolig betyningsfull for meg...antagelig unaturlig betydningsfull... Du investerte så mye tid i meg og brukte så sterke ord..... Da jeg merket at tilstedeværelsen din begynte å endre seg, føltes det som om jeg gradvis gikk fra å være en du ønsket å prioritere, til å bli noen som måtte balanseres... Det å merke at du trakk deg unna litt etter litt...det føltes som om jeg ble sittende og se på at du sakte lukket døren. Du sviktet meg. Sitat Jeg har brukt litt tid på å prøve å forstå megselv....hva som er årsaken til at dette her ble så vondt for meg....jeg gikk fra å være en person du sa du hadde lengtet etter....selv om jeg ikke ønsket den plassen i ditt hjerte....for meg føltes det unaturlig med tanke på det du selv står i som nyskilt, jeg vet jeg sa til deg at du antagelig er litt forvirret....du trodde nok på dine egne følelser....jeg har trodde ikke på dybden i følelsene dine... jeg sa det til deg flere ganger... men allikevel...... det føles ikke godt å oppleve å miste verdi.... Når jeg satte grenser, respekterte du dem. Du fikk meg til å føle meg vondt, og du fikk meg til å oppleve at jeg mistet verdi. Red.Anm: Her avfeier TS følelsene han har uttrykt, antyder at han ikke forstår sine egne følelser og samtidig beskylder han for å ha overfladiske følelser. Når jeg forteller kvinner hva de føler og hvordan, opplever de det som nedlatende. Sitat ...dette har gitt meg en utrygghet på min verdi hos deg...og det blusset opp all usikkerhet jeg har kjent på tidligere de gangene du har tatt "pause" fra vår relasjon...det var så utrolig tungt... Du har tidligere fått meg til å føle meg usikker og utrygg, nå har du gjort det igjen. Sitat Jeg opplevde at det var noe du ikke formidlet....det var noe usagt sist vi så hverandre....min intuisjon...alt i meg varslet... Du formidlet svært ladede både bilder og tekster.....uten å mene noe med det....veldig forvirrende... timer etter "satser du 100%" på en relativt ny bekjent.... Du skulle ha protestert når jeg avviste deg. Selv om jeg ikke vil ha deg, liker jeg ikke at du har noen andre. Sitat Det ble en bekreftelse for meg på vår relasjon... på hvor lett du faktisk tar ting....selv om vi kun er venner....og vennskap var alt som var forespeilet.... allikevel så forvaltet du noe i meg..... helt uten å vite eller forstå det... Hadde jeg hatt det bra og vært stødig i meg selv, hadde jeg nok taklet dette mye bedre.. Akkurat nå føles det som at jeg har ingen ting å gå på....jeg trenger forutsigbarhet...trygghet... Denne delen skjønner jeg ikke. Du avviste han, og han trakk seg tilbake? Hva var alternativet? Sist jeg sjekket er det ikke greit å ignorere grensene til andre personer. Sitat Syntes du fortjente litt mer enn en stor reprimande fra meg 🙈 Jeg må ta ansvar for mine egne reaksjoner, og jeg ser nå at de henger sammen med alt det andre jeg kjemper med også Hele teksten beskylder han for å være uærlig, illojal og for å få deg til å føle deg dårlig. Hvordan er det å ta ansvar? 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:16 #11 Skrevet mandag kl. 20:16 Du bruker for mange ord til å forklare, prøv å kort det ned til korte fakta setninger så skjønner vi og trolig mottager bedre hva du prøver å formidle. Dette blir litt rotete og lett å misforstå. Anonymkode: be6c9...97f 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:35 #12 Skrevet mandag kl. 20:35 Dette ... var...meget...tungvint....å..... lese.....:/.... Anonymkode: 09c39...eb4 5 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:44 #13 Skrevet mandag kl. 20:44 AnonymBruker skrev (2 timer siden): timer etter "satser du 100%" på en relativt ny bekjent.... Anonymkode: f52a0...a8f Han har gått videre. Anonymkode: 68dd5...a20
Anonym90059005 Skrevet mandag kl. 20:49 #14 Skrevet mandag kl. 20:49 En mann og en dame, begge slitt i eget ekteskap og etter hvert gått mot skilsmisse. Funnet "trøst" i hverandre og har hatt en slags "dyp connection" i det dere går gjennom, føler i hvert fall du. Han har hatt lyst å ligge med deg, men synes også du har vært en fin venn og ha. Du har utviklet litt følelser for han kjenner du nå, selv om du har insistert på bare vennskap, mens han nå har gått videre til en annen relasjon og du føler deg litt sveket og mindre verdt. Sånn, kortet det ned for deg... 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:49 #15 Skrevet mandag kl. 20:49 Hva vil du egentlig? Vil du at det skal bli noe mer mellom dere? Vil du at dere skal bli gode venner? Kan hende jeg tolker dette feil - men virker som han prøvde å vise følelser mot deg og at du avslo disse. Det er nok tøft for han da. Kanskje han prøver å ha litt kommunikasjon for å være hyggelig - men likevel er han såret og kanskje bare vil trekke seg vekk. Det er ikke så lett for oss mannfolk å åpne oss og det kan virke som det slo feil. Kanskje jeg mistolker alt, men prøvde å lese litt mellom linjene. Ville skrevet en kortere melding: "Beklager hvis jeg såret deg. Håper vi ....." Anonymkode: 6341b...001 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:52 #16 Skrevet mandag kl. 20:52 Åh herremin hatt! Sender du den meldingen så får han den bekreftelsen han trenger på at han aldri mer bør ha kontakt med deg.. Om han allerede har gått videre så er det nok en sånn patetisk melding som så mange menn har fått tidligere, kvinner som trenger denne avslutningen - ha det siste ordet - for sin egen del.. Anonymkode: e6f9f...91c 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:54 #17 Skrevet mandag kl. 20:54 Ja….veldig….patetisk….. Anonymkode: 84da9...99e 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:55 #18 Skrevet mandag kl. 20:55 Jeg bruker også for mange ord. Og er kjent for skrive alt for mye på meldinger så jeg kaster Jostein i glasshus her... Men dette er for mange ord. Dette er noe man kan ha i en samtale men han skal være en veldig høyt intelligent mann både i iq og da for å klare å henge med deg i resonnementet. Du starter også ut et sted - med å forklare deg selv men så havner du over i å gi ham skyld likevel. Så det blir litt uklart det hele. Anonymkode: 89566...c9d 1 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:55 #19 Skrevet mandag kl. 20:55 Stakar Jostein 😂 Anonymkode: 89566...c9d 6 1 7
Lorieen Skrevet mandag kl. 20:57 #20 Skrevet mandag kl. 20:57 Ordsalat, ingen mann i hele verden orker å lese det der. 4 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå