AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Jeg og kjæresten har vært sammen i to år, og flyttet sammen for et halvt års tid siden. Vi hadde jevnlig sex før vi flyttet sammen, spesielt i starten. Vet ting dabber litt av, men nå har vi ikke hatt sex siden jul. Vi kysser, koser, holder rundt hverandre osv hver eneste dag, og jeg er veldig glad i den nærheten. Men; han har noen traumer han jobber gjennom og har mye å tenke på, så jeg regner kanskje med at det er det som gjør det? Noen som har vært borti det samme? Hvordan kan jeg ta det opp med han? Jeg er elendig til å ta initiativ, kanskje det er det han venter på? Hva er det beste å gjøre om man vil ta initiativ? Anonymkode: 5d71b...76f
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Hvorfor i alle dager har du gått i snart et halvt år uten å ta initiativ? Det samme kan man jo spørre han for så vidt. Høres ut som dere trenger en prat vil jeg si, er ikke normalt at sexen skal skli helt ut allerede fra man flytter sammen. Anonymkode: 3abf5...6bd
SlemUlv Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Du må jo sette deg ned og prate med ham. Første steg til et bedre sexliv, for meg hvertfall, har alltid vært god kommunikasjon. 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai Du kan ikke la være å ta initiativ, også klage på at det ikke blir sex... Er det mulig Anonymkode: 245c1...ed1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai Jeg klager ikke, jeg spør jo om tips. Jeg er og har alltid vært dårlig til å ta initiativ. Å få avslag har jeg alltid vært dårlig på, og om han eventuelt ikke har lyst synes jeg kan være vanskelig. Her spør jeg om hva som kan være lurt for å løse nettopp det. Så jeg spør igjen: Noen gode tips for å ta initiativ? Eller hvordan prate om det? Anonymkode: 5d71b...76f 1
SlemUlv Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg klager ikke, jeg spør jo om tips. Jeg er og har alltid vært dårlig til å ta initiativ. Å få avslag har jeg alltid vært dårlig på, og om han eventuelt ikke har lyst synes jeg kan være vanskelig. Her spør jeg om hva som kan være lurt for å løse nettopp det. Så jeg spør igjen: Noen gode tips for å ta initiativ? Eller hvordan prate om det? Anonymkode: 5d71b...76f Du har vært sammen med denne personen i to år, påstår du. Også vet du ikke hvordan du skal prate med dem? Det er det vel kun du som kan svare på. Men prate sammen bør dere jo.
Hedonborealis Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai (endret) Du sier han har traumer han jobber med? Betyr det han oppsøker profesjonell hjelp, går til psykolog? Eller på hvilken måte jobber han med traumene sine? Støtt han i dette. Si du ønsker å hjelpe ham i å komme over det han sliter med. Spør ham hva han ønsker seg i deres forhold og vis ham at du er der for ham. Siden dere ikke er redde til å klemme rundt hverandre: gi ham en massasje om kvelden. På sofaen eller i sengen. Hvorfor er du redd for å ta initiativ til sex? Massér da bare skuldrene, nakken, ryggen. Ligger han slik at mer er tilgjengelig: rompeballene, niplene, så inkludér de. Du trenger ikke å gå under klærene, men deilig er det jo. Om det ikke blir noe den kvelden, så gjenta dette ved neste mulighet. Men du MÅ snakke med ham, MÅ spørre ham, hvordan han har det, hvordan dagen har vært. Si til han at du har gledet deg på ham, til å se ham igjen etter jobben. Forslår å lese bok sammen, for hverandre mens dere ligger i armkroken til hverandre. Midnattsbiblioteket av Matt Haig. Utrolig bra icebreaker når det gjelder å snakke om egen fortid, egne valg man angrer, eller ikke angrer. Plutselig begynner man å tenke og det kastes lys over egne, dels mørke veier man selv har gått og man ser: så ille er det ikke at jeg har gjort disse valgene, siden de har brakt meg hit. Hit til deg, en person som genuint er interessert i meg, som tørr å spørre meg om hvordan jeg har det og ikke gir seg, selv om jeg avviser de første forsøkene med "jo takk bare bra". Å jobbe med forholdet er et langtidsprosjekt. Ta deg god tid. Endret 11. mai av Hedonborealis Skrivefeil 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:18 #8 Skrevet tirsdag kl. 07:18 hadde aldri orket å ha så sjelden sex. Da blir man som fremmede for hverandre og den flyten og naturlige selvfølgeligheten forsvinner for min sin del. Jeg hadde også følt meg avvist mest sannsynlig. Finner kun en ting å gjøre, og det er å snakke med han, direkte. Ikke gå rundt grøten. Traumer betyr ikke at alt ligger på deg, men han må også snakke om dette og dere må sammen finne veien. Hvis ikke han viste vilje eller initiativ til det så hadde jeg avsluttet. Livet er for kort til å dele det med noen man ikke er kompatibel med. Anonymkode: 63aee...ac3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:53 #9 Skrevet tirsdag kl. 08:53 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du kan ikke la være å ta initiativ, også klage på at det ikke blir sex... Er det mulig Anonymkode: 245c1...ed1 Hehe.. det er jo faktisk en HELT normal tilnærming fra kvinners side. Tar ingen initiativ eller ansvar for noe selv, men klager gjerne når de ikke får de som de vil Anonymkode: e2a4b...900
Topper og daler Skrevet tirsdag kl. 10:05 #10 Skrevet tirsdag kl. 10:05 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg klager ikke, jeg spør jo om tips. Jeg er og har alltid vært dårlig til å ta initiativ. Å få avslag har jeg alltid vært dårlig på, og om han eventuelt ikke har lyst synes jeg kan være vanskelig. Her spør jeg om hva som kan være lurt for å løse nettopp det. Så jeg spør igjen: Noen gode tips for å ta initiativ? Eller hvordan prate om det? Anonymkode: 5d71b...76f Send ham sms: «Skal vi ha sex i kveld?» 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå