Gå til innhold

Forståelse på sin egen seksualitet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

«Mange kvinner forstår ikke sin seksualitet.» Denne kommentaren kom opp i en nylig tråd her inne. Hva mener vedkommende med dette egentlig? Er noen her som har ikke forstått sin seksualitet men har i senere tid forstått den liksom og kan dele sin erfaring?

Hva er det å forstå?

Anonymkode: 1906c...eda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Mange kvinner forstår ikke sin seksualitet.» Denne kommentaren kom opp i en nylig tråd her inne. Hva mener vedkommende med dette egentlig? Er noen her som har ikke forstått sin seksualitet men har i senere tid forstått den liksom og kan dele sin erfaring?

Hva er det å forstå?

Er det ikke bare et typisk snakke-ned-kvinner-utsagn da? Enten fra en erkeekte mansplain'er eller en pick me-girl. Man vet jo personlig mer om sin egen seksualitet enn noen andre. Hvis det er en felles oppfattelse blandt f.eks noen menn om at kvinner som gruppe ikke forstår sin egen seksualitet, er det kanskje ikke hos disse kvinnene problemet ligger?

Anonymkode: ce77d...72c

AnonymBruker
Skrevet

Nå hadde det vel vært lettere å spørre vedkommende.. 

Men første jeg tenker på er det ofte er stor forskjell på ord og handling blant kvinner når det gjelder sin egen seksualitet, og da er det naturlig å tenke at de kanskje ikke helt forstår seg selv. Om en person forstår sin egen seksualitet, så vil det vel heller ikke være forskjell på ord og handling 

Anonymkode: e81b1...d4a

• Nyttig 2
Skrevet

Min erfaring er at en god del kvinner i slutten av tyveårene og i tredveårene ikke 'forstår' sin seksualitet. Dette fordi de ikke har vært i en relasjon med en mann som skaper en trygg sfære slik at man kan utforske seksualiteten uten å bli dømt.

Jeg ville dog ikke sagt at de ikke forstår den, slik personen gjorde, men at en god del kvinner ikke har aksepter sin seksualitet om den ikke er i rammene som samfunnet har definert opp. Det tok også en god stund før jeg ble komfortabel med min seksualitet, og det gjelder ikke hele dybden av den. 

Håper det er noe som kommer til å dø ut til slutt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er det å forstå?

Det er jo helt garantert en sånn typisk "kvinner er underlegne"-dritt som enkelte svette, ensomme og usikre mannebabyer slenger rundt seg med mens de lurer på hvorfor det ikke kommer masse damer på besøk i kjellerleiligheten deres for å pule dem. 

At man med åra blir mer trygg på hva man liker og at mange kanskje ikke har eksperimentert og prøvd så mye forskjellig er jo naturlig, men det gjelder jo like mye for menn som for kvinner. Ikke handler det om å "forstå" sin egen seksualitet heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er det å forstå?

Det myldrer av menn her som mener de forstår den bedre, bare å styre unna sånne. Det blir startet minst en tråd om dagen i snitt om "helt ærlig damer, hva tenker dere om...." og når de ikke tenker det mannen tror de tenker, så lever de i fornektelse eller lyver. Og hvis noen sjeldne er enige med mannen, kommer klassikeren "endelig et ærlig svar". 

Anonymkode: 1cb13...d1e

• Nyttig 1
Skrevet

Å forstå sin seksualitet er å vite hva man liker, hva man tenner på, og hvorfor man gjør det. Samtidig er man stødig på å skille mellom seksualitet og hverdagslivet ellers. 

Som en kjent sexolog sa: vi gjør ting i senga om kvelden som vi protesterer mot i gatene på dagtid.

Dette er kjønnsnøytralt.

Å komme med "mange kvinner" i en slik setning er totalt dust

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva er det å forstå?

Jeg er mer bevisst på meg selv og min sensuelle utstråling nå, enn noensinne. Føles ut som jeg har vært i dvale, og våknet opp fra de døde. Det er en enorm forskjell. 

Dette har mest med min personlighet å gjøre, hvem jeg er og hvem jeg ønsker å være ☀️

Kvinner som ikke er bevisste på seg selv forstår seg selv ikke like godt, som de som er det. 

• Nyttig 1
Skrevet
Strigiformes skrev (4 timer siden):

Jeg er mer bevisst på meg selv og min sensuelle utstråling nå, enn noensinne. Føles ut som jeg har vært i dvale, og våknet opp fra de døde. Det er en enorm forskjell. 

Dette har mest med min personlighet å gjøre, hvem jeg er og hvem jeg ønsker å være ☀️

Kvinner som ikke er bevisste på seg selv forstår seg selv ikke like godt, som de som er det. 

@Strigiformes Villet du sagt dette er vanligere enn folk flest tror?

ts. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

@Strigiformes Villet du sagt dette er vanligere enn folk flest tror?

ts. 

Jeg har vært i kontakt med mange mennesker som ikke er bevisste på seg selv, om det var det du mente.

Bevisstgjøring kan skje i kommunikasjon med et annet menneske, og akkurat det synes jeg det er superfint om jeg kan være med å bidra til. Det man er bevisst på beskytter man, og da blir man god på å hevde sine grenser. 

Det er veldig viktig å kjenne sine egne grenser med tanke på det seksuelle, og at man er trygg på at de menneskene man inngår i seksuelle relasjoner med er respektfulle. 

Det er ingen selvfølge. 

Jeg er veldig streng med tanke på dette, siden jeg er så bevisst på meg selv.

Endret av Strigiformes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...