AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Jeg er kvinne og får en del matcher på Tinder. Men de setter aldri i gang en samtale. Jeg er nok så gammeldags at jeg forventer at han setter i gang samtalen hvis han ønsker kontakt. Men jeg ser at hovedregelen er at han ikke gjør det. Hva handler det om? Har det blitt slik at det er kvinnen som er den førende på markedet og er den som må ta kontakten? Anonymkode: 853fa...227 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er kvinne og får en del matcher på Tinder. Men de setter aldri i gang en samtale. Jeg er nok så gammeldags at jeg forventer at han setter i gang samtalen hvis han ønsker kontakt. Men jeg ser at hovedregelen er at han ikke gjør det. Hva handler det om? Har det blitt slik at det er kvinnen som er den førende på markedet og er den som må ta kontakten? Anonymkode: 853fa...227 Man kan jo si at mennene er progressive og egalitære og feministiske og derfor lar kvinnen ta ansvaret for å sette i gang samtalen. Egentlig er det nok sånn at både menn og kvinner generelt er late og/eller feige, men kanskje gjemmer seg bak begreper som "gammeldags". Anonymkode: fb5eb...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Egentlig er det nok sånn at både menn og kvinner generelt er late og/eller feige, men kanskje gjemmer seg bak begreper som "gammeldags". Anonymkode: fb5eb...8ae Opplever meg nok hverken som lat eller feig. Jeg har ingen problemer med å ta kontakt sånn praktisk, de er jo ukjente det er jo bare å starte en prat. Ikke noe big deal. Men hvis han er en som ikke har initiativ så er han ikke mannen for meg tenker jeg.... Men jeg kommer jo ikke langt med den strategien da når 80% av matchene ikke sier hei en gang. Anonymkode: 853fa...227 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai Så mange kvinner svarer ikke på første melding en gang. Alle de 3 siste kvinnene på rad jeg har sendt melding til har ikke svart. Er nesten ikke vits å sende melding Anonymkode: 6d686...9b1 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai Da er du ikke interessant nok. Evt har de swipet litt aggressivt, og synes egentlig ikke du var bra nok uansett. Om du ønsker kontakt med noen på Tinder forsøk at du selv swiper på menn som er ca på ditt eget nivå utseendemessig. Anonymkode: d6afb...6d3 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er du ikke interessant nok. Evt har de swipet litt aggressivt, og synes egentlig ikke du var bra nok uansett. Om du ønsker kontakt med noen på Tinder forsøk at du selv swiper på menn som er ca på ditt eget nivå utseendemessig. Anonymkode: d6afb...6d3 Det er hva jeg tenker også. At de ikke var interessert nok. Jeg skulle likt å se Tinder profilen til andre kvinner, for å se hvordan de får flere matcher. Jeg er nok egentlig attraktiv nok, men har valgt ærlige bilder som sier noe om hvem jeg er, mye ansikt ikke så mye kropp. Går de etter utseende og fitness alene så er jo ikke det en mann jeg ønsker. Men tror jeg bommer litt på profilen min for å vekke interesse. Trorbjeg fremstiller meg selv som for søt Anonymkode: 853fa...227
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det er hva jeg tenker også. At de ikke var interessert nok. Jeg skulle likt å se Tinder profilen til andre kvinner, for å se hvordan de får flere matcher. Jeg er nok egentlig attraktiv nok, men har valgt ærlige bilder som sier noe om hvem jeg er, mye ansikt ikke så mye kropp. Går de etter utseende og fitness alene så er jo ikke det en mann jeg ønsker. Men tror jeg bommer litt på profilen min for å vekke interesse. Trorbjeg fremstiller meg selv som for søt Anonymkode: 853fa...227 Du trenger antagelig ikke (bare) å lete etter årsaker hos deg selv, det er bare sånn det er på datingapper. En veldig stor andel er ikke villig til å legge inn en innsats, eller vise sårbarhet. De bor på appen i årevis, og bruker det for å bekrefte attraktivitet, eller det motsatte. Hvor mange har jeg ikke lest om her, som har som prinsipp, å ikke sende første melding? Slike prinsipper forteller meg at du ikke er ute etter å møte noen, men bare spiller Tinder som Lotto. Kanskje på magisk vis, blir det match, melding og date med drømmetypen, men det må skje helt av seg selv. Jeg slipper å lete lenger, og en av årsakene er et løfte til meg selv, om at ikke skulle være min skyld, om ting kokte bort. Du kan fortsette din gammeldagse taktikk, og ikke melde først, eller prøve å justere metoden. Anonymkode: 2ffe5...86b 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #8 Skrevet 11. mai De tar kontakt, om de er interessert. Menn sveiper ja på alle og sorterer etterpå. Anonymkode: 7ae86...841 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #9 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så mange kvinner svarer ikke på første melding en gang. Alle de 3 siste kvinnene på rad jeg har sendt melding til har ikke svart. Er nesten ikke vits å sende melding Anonymkode: 6d686...9b1 Tror alle er drit lei Tinder.. Tiden for å finne noen på app er forbi. Anonymkode: a10b0...43b 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #10 Skrevet 11. mai Du svarer på spørsmålet ditt selv: Grunnen til at du ikke får kontakt er fordi du er gammeldags og forventer at de skal ta kontakt først. Du er på en app. Ikke i en bar eller på gata hvor du forventer at menn skal legge seg etter deg. Anonymkode: 35a13...f64 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #11 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): De tar kontakt, om de er interessert. Menn sveiper ja på alle og sorterer etterpå. Anonymkode: 7ae86...841 Nei det gjør vi ikke. Noen av oss er selektive og sveiper slett ikke ja til alt som vises. Ta med holdningene dine om menn tilbake til tiåret de hører til. Anonymkode: 35a13...f64 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai #12 Skrevet 11. mai opplede det også masse. Verste var en gang jeg faktisk skrev og så ble like'n fjernet! Takk skal du ha, liksom. Jeg mistet helt troen på Tinder og Hinge, syns bare det var masse jobb, folk ser ikke ut som på bildene og det er bare skuffelser eller at man må avvise selv, hvilket heller ikke er gøy. Jeg tror ikke det er så mange sjanser man går glipp av ved å ikke være der, og så har jeg det mye bedre med meg selv når jeg slipper å føle at jeg er på et sånt tilbudsbord hvor menn kan velge og vrake. Anonymkode: bc613...92d 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai #13 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei det gjør vi ikke. Noen av oss er selektive og sveiper slett ikke ja til alt som vises. Ta med holdningene dine om menn tilbake til tiåret de hører til. Anonymkode: 35a13...f64 Generelt så gjør de det. Jeg møtte mannen på tinder og han skrev først, ikke sveipet han på noen som ikke virket interessante heller Anonymkode: 7ae86...841
AnonymBruker Skrevet 11. mai #14 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er kvinne og får en del matcher på Tinder. Men de setter aldri i gang en samtale. Jeg er nok så gammeldags at jeg forventer at han setter i gang samtalen hvis han ønsker kontakt. Men jeg ser at hovedregelen er at han ikke gjør det. Hva handler det om? Har det blitt slik at det er kvinnen som er den førende på markedet og er den som må ta kontakten? Anonymkode: 853fa...227 Jeg er mann og får også en del matcher på Tinder. Opplever det samme som deg. Omtrent ingen av kvinnene jeg matcher med starter samtalen. Kanskje alle venter på at jeg / vi skal gjøre det først? Anonymkode: 2b43c...6d2 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai #15 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er mann og får også en del matcher på Tinder. Opplever det samme som deg. Omtrent ingen av kvinnene jeg matcher med starter samtalen. Kanskje alle venter på at jeg / vi skal gjøre det først? Anonymkode: 2b43c...6d2 Tenker at en mann som vil finne noen på en app burde skrive først ja. Det er ikke fordi jeg er vanskelig, har selv skrevet først mange ganger, men fikk som regel ikke svar. Dette begynner å bli noen år siden da, og tenker vel at de fleste har gitt opp. Det er nok enklere å sjekke på gamlemåten. Anonymkode: a10b0...43b 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #16 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Generelt så gjør de det. Jeg møtte mannen på tinder og han skrev først, ikke sveipet han på noen som ikke virket interessante heller Anonymkode: 7ae86...841 Så mannen din gjorde det og du har nå kjennskap til alle menn. Jeg opplevde at en kvinne stalket meg og ikke ville la meg være i fred selv om jeg sa nei, så da er alle kvinner besatte av menn og takler ikke å bli avvist? Det er ikke logisk tankegang for min del, men hver sin smak. Anonymkode: 35a13...f64 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #17 Skrevet 11. mai Min erfaring er at menn sveiper nesten alle til høyre, og de damene de faktisk er interessert i de tar de kontakt med. Resten siles vekk i stillhet eller sletting av match. Anonymkode: 999f5...1f7 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai #18 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min erfaring er at menn sveiper nesten alle til høyre, og de damene de faktisk er interessert i de tar de kontakt med. Resten siles vekk i stillhet eller sletting av match. Anonymkode: 999f5...1f7 Da hadde du matchet med alle menn som finnes, og tro det eller ei, det gjør du ikke. Anonymkode: 35a13...f64 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #19 Skrevet 11. mai Du kan jo kontakte noen? Men det er ikke alltid så positivt når de tar kontakt, heller. Husker det var mange som sendte en første melding, men aldri svarte på mitt svar .... Anonymkode: 9981b...bf4 1
ajarRun Skrevet 11. mai #20 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Opplever meg nok hverken som lat eller feig. Jeg har ingen problemer med å ta kontakt sånn praktisk, de er jo ukjente det er jo bare å starte en prat. Ikke noe big deal. Men hvis han er en som ikke har initiativ så er han ikke mannen for meg tenker jeg.... Men jeg kommer jo ikke langt med den strategien da når 80% av matchene ikke sier hei en gang. Anonymkode: 853fa...227 20% av menn får 78% av matchene. Kjønnsfordelingen i Norge er relativt lik. De du matcher med, har sannsynligvis matchet med flere andre. Da kan de sende meldinger til matchene de likte best, eller de kan la kvinnene ta intitativ slik at de slipper å bære samtalen. Å la matchen ligge til senere er nok en bedre strategi enn å starte en samtale før man er ledig til å møtes. En annen måte å lese tallene i avsnittet over: 78% av matchene dine er med de 20% beste profilene. 78% er påfallende likt de 80% som ikke sier hei til deg... 50% av alle på tinder møter ingen. For disse har det ingen hensikt å skrive meldinger. De andre 50% av menn som faktisk får dates har følgende suksessrate: 80% har ikke hatt sex med noen av datene 13% har hatt sex med en av datene 3% har hatt sex med to av datene 4% har hatt sex med flere enn to *OBS* Prosenten viser andel menn, ikke andelen av dates - de uten sex har sannsynligvis langt færre dates per mann enn de som har hatt sex en gang Kvinner sveiper til høyre på 4.5% av profilene. Hvis man antar at mer attraktiv profil, fører til sex med flere, følger det naturlig at de fleste profilene vil tilhøre de som kun er ute etter sex. Foreslår følgende eksperiment: Sveip til høyre på dobbelt så mange av profilene Sveip til høyre på halvparten så mange av profilene Hvordan disse strategiene påvirker resultatene hadde vært veldig spennede å se. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå