Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Er det noen som har sett programmet russejentene? Det gir et innblikk i en vanvittig rikmannsdatter-verden.. helt utrolig..

Stakkars, tenker jeg, tror ikke de kommer ikke til å synes det er så stas med det programmet om et par år når de har sett litt mer av verden enn bare lille Asker..

Kommer selv fra Asker, og blir flau over hvordan ungdommen der oppfører seg (de som er av den typen, da, vel å merke). Hva slags foreldre er det de har, hva slags verdier er de oppdratt med?

Dette programmet gjør meg bare enda mer skeptisk til å la barna mine vokse opp i Asker/Bærum/Oslo vest..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det programmet har ikke jeg sett. Hvordan oppfører de seg da?

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

De er bare vanvittig snobbete. De er rikmannsdøtre, det er jo absolutt ikke noe galt i det (det er forsåvidt jeg og), men jeg reagerer på hvilket verdisyn de er oppdratt med. Alt handler om penger, alle går med vesker/pannebånd osv med stor emerker på og kjører kule biler.

Serien handler om at jentene gjør istand russebussen sin. Synes det er interessant fordi jeg gikk på samme gymnas som dem for ti år siden. De er bare så vanvittig verdensvante og selvopptatte og uten bakkekontakt at det er helt utrolig! Må være slitsomt å være i et sånt miljø..

Skrevet

Jeg så litt av de første episodene, men fant fort ut at dette var for spesielt interesserte :forvirret: Sikkert gøy å se for de som kjenner jentene, men kan ikke helt skjønne interessen utenom det.....

Skrevet

Og noen lurer på hvorfor vi ikke er den smarteste befolkninga i Europa.... Søppel-tv!

Skrevet

Husk at dette er klipept lit togså, da. Og at tv nok har prøvd å finne frem til folk som synes det er helt ok å bli fremstilt slik.

Skrevet

Syns ikke de oppfører seg noe annerledes enn alle andre jeg kjenner.......

I tillegg må man ikke glemme hvor mye som har blitt klippet sammen her.

Skrevet
Hva slags foreldre er det de har, hva slags verdier er de oppdratt med?

Hun ene er jo datteren til Hallvard Flatland, så der fikk du svaret på hva slags foreldre de har og hvilke verdier de har :forvirret:

Jeg har kun sett på en gang, nemlig i går. Da var det mye mas, siden de måtte skaffe 100.000 til russebussen i løpet av noen dager, pga budsjettsprekk. :overrasket: Selv om de er mange på denne bussen, hadde det være helt utenkelig å bruke så mye penger som de har brukt på russetida for mitt vedkommende.

Og så er jeg helt enig i din observasjon av måten de oppfører seg på. Makan til snobber. Det morsomste er jo at de samtidig som å være vestkant prøver å være "kule", ved å ikke bare gå i nystrøkne klær. Og så prøver de å snakke slang ved å legge inn engelske ord som "nice" osv. :ler:

Er selv oppvokst på vestkanten og gikk på snobbeskole. Men mine foreldre har alltid være så jordnære og sparsommelige (ble nektet merkeklær osv), så jeg slapp heldigvis å møte verden med et slikt snevert syn som disse menneskene har. Og tro meg: vestkantfolk er faktisk så ille som det blir framstilt på tv. Jeg har jobbet i butikk på vestkanten, og dere aner ikke hvor kravstore disse menneskene er. De tror de eier verden fordi de har litt penger. Og de jeg gikk i klasse med på skolen var like ille som disse jentene på tv når det gjelder snobberi, arroganse og sneversynthet. :forvirret:

Skrevet

Da jeg så det programmet for første gang ble jeg enda gladere for å ha vokst opp på verste østkant enn det jeg allerede her. Det er helt kvalmt å se på.

Skrevet

Å hallo - snakk om en tråd som oser misunnelse da. Gidder ikke se på programmet, men det er fordi jeg er ferdig med russetia og har ikke behov for å mimre :lol:

Skrevet

Bare ventet på at en eller annen skulle nevne misunnelse. Nei, det er faktisk ikke misunnelse!

Skrevet
Bare ventet på at en eller annen skulle nevne misunnelse. Nei, det er faktisk ikke misunnelse!

Har lurt meg i hvertfall. Hvorfor bry seg med andre og hvor mye penger de bruker? Synes det er litt tarvelig å ta med at de slekter på faren også da :roll:

Gjest Gjesta
Skrevet
Å hallo - snakk om en tråd som oser misunnelse da. Gidder ikke se på programmet, men det er fordi jeg er ferdig med russetia og har ikke behov for å mimre :lol:

:ler: Ja, veeeeldig missunnelig. Skulle ønske jeg var en av disse jentene :ironi:

Skrevet

Jeg så litt av dette en tirsdag, og da var de på en slags samling, og der fikk de se en film av fjordårets russ. Og da ble ei av jentene så rørt at hun tok til tårene, (så de er nok sympatiske :ler::ironi: )

Skrevet

Har klart å se dette noen ganger nå og det er jo bare morsomt! GENIALT rett og slett! Bedre underholdning tror jeg man skal se lenge etter. En gjeng jenter som koser seg med å bruke penger på noe så tåpelig som russetida - ei tid som ikke engang varer en måned. Nei - jeg finner meg bare veldig fascinert og ler en god del :ler:

Skrevet

Jeg har sett programmet et par ganger og synes disse jentene er akkurat slik som jeg og mine venninner var på den tiden - bortsett fra at disse har litt mer penger å rutte med ;)

Det er en alder hvor de fleste jenter for det meste er opptatt av klær, sminke, gutter, utseende og festing ... jeg kjenner meg ihvertfall godt igjen. Dere framstiller det som om man må være blåst i toppen for å oppføre seg slik - det kan jeg tilbakevise på det sterkeste. Jeg har til tross for mine "enkle" interesser i ungdomstiden klart å få meg utdannelse som siviløkonom og en ettertraktet jobb i en av landets største banker.

Så selvom det benektes på det på det sterkeste så mistenker jeg at det er mye misunnelse ute og går ;)

Et lite apropos - jeg har da absolutt fått inntrykk av at jentene jobber for å tjene penger og skaffe seg sponsorer til denne bussen - jeg tviler sterkt på at det er pappa som betaler gildet.

Det er nok elendighet i verden om man ikke skal lage elendighet utav noe som faktisk er helt uskyldig.

Skrevet

Jaaada, du har nok rett i det Donna - de er sikkert like smarte som gjensomsnitts jenta på samme alder i hele Norge.. men gøy er det da likevel! Men jeg skal være realist nok og si, som flere har før meg, at mye skyldes nok klippingen.

Og dette er ikke ment som en kritikk mot de russejentene, men i den ene episoden jeg så så var de ute og kjøpte klær til hunden.. Dette er et fenomen jeg aldri har forstått. Har ikke hunden pels som skal holde den varm? Og greit nok - de jobber for pengene sine, men å da bruke pengene på buss og klær til en hund er virkelig ikke noe jeg klarer å forstå..

Skrevet

Den episoden med klær til hunden så jeg også. Syns bare synd på dyret jeg. Trenger en virkelig å kle på en hund? Hvor stor glede hadde dyret av dette i forhold til eiers egeninteresse?

Skrevet

Dyret vil jo ende opp med å måtte gå med klær konstant, stakkars dyret. Jeg forstår det virkelig ikke, ved å kle på dyra ødelegger man jo den isolasjonen som pelsen faktisk gir.. men dette er off-topic, beklager.

Gjest Embla s
Skrevet

Til dels enig med Donna, disse jentene er sikkert ikke stort annerledes enn andre jenter på den alderen. Regner ikke med at jeg var stort bedre selv. Med den forskjellen at disse har mer penger og flere muligheter enn mange andre. Vel og greit. Men jeg stusser litt over hvor fint det vil være for dem i ettertid å ha dette på rullebladet sitt. Kjenner til ei jente som i sin tid var med i en ralityserie. Hun gjorde et meget dårlig inntrykk og skjemmes over det nå, pluss at det ikke er så stas når aktuelle arbeidsgivere googler henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...