AnonymBruker Skrevet 11. mai #1 Skrevet 11. mai Noen som har plasser i Bergen de anbefaler foreldre med barn å flytte til? Anonymkode: d9575...45d
AnonymBruker Skrevet 11. mai #2 Skrevet 11. mai Hvor skal dere jobbe? Hvor er evt venner og familie? Hva er budsjettet deres? Anonymkode: f0a5a...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #3 Skrevet 11. mai Det er mye trafikk i rushtiden, så jeg anbefaler å bo i den bydelen dere skal jobbe i, eller sjekke bussforbindelser/parkering. Anonymkode: 17ba0...227 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai Hva er budsjettet, ønsket størrelse på bolig, og hvor er jobbsted? Skal det være sentralt/sentrumsnært? Eller er bydeler utenfor ok? Anonymkode: 5440a...e25
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er mye trafikk i rushtiden, så jeg anbefaler å bo i den bydelen dere skal jobbe i, eller sjekke bussforbindelser/parkering. Anonymkode: 17ba0...227 Dette er riktig, det er ingen bydeler som er dårlige, og ingen som ikke har noe dårlig. om du deler mer om hvem dere er interesser/typer kan du få mer skreddersydde råd, men det er ofte best å tenke på arbeid og økonomi. Anonymkode: 302c2...e3a 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai Boligprisene her er så høye at det er bestemmende for veldig mange. Nå for tiden er Morvik, Knarvik, Frekhaug svaret for mange pga hinsides boligpris. Anonymkode: b1a55...365
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er mye trafikk i rushtiden, så jeg anbefaler å bo i den bydelen dere skal jobbe i, eller sjekke bussforbindelser/parkering. Anonymkode: 17ba0...227 Dette er et godt råd Anonymkode: 375b3...61e 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #8 Skrevet 11. mai Olsvik. Nærhet til natur, mange fine lekeplasser, idrettshall, flere barnehager i nærheten og skole. Kort vei til både sentrum (og andre bydeler) Askøy og Sotra. Gode kollektivtilbud. En blanding av eneboliger, rekkehus og leiligheter. Anonymkode: f2931...e27 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #9 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noen som har plasser i Bergen de anbefaler foreldre med barn å flytte til? Anonymkode: d9575...45d Sædalen! Anonymkode: 392c3...b22 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #10 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Olsvik. Nærhet til natur, mange fine lekeplasser, idrettshall, flere barnehager i nærheten og skole. Kort vei til både sentrum (og andre bydeler) Askøy og Sotra. Gode kollektivtilbud. En blanding av eneboliger, rekkehus og leiligheter. Anonymkode: f2931...e27 Hvorfor i alle dager skal man ønske kort vei til Askøy og Sotra når man bor i Bergen? Anonymkode: 05e35...034 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #11 Skrevet 11. mai Hva er budsjettet deres, og hvilket type nabolag er dere ute etter? Anonymkode: 05e35...034
AnonymBruker Skrevet 11. mai #12 Skrevet 11. mai Nordåsgrenda borettslag er det aller beste stedet å bo. Der er husrekkene ordnet i sosiale tun, med lekeplass og grøntområder. I tillegg har man tilgang til parsell, frukttrær og bærbusker. Det er et grendehus i midten av borettslaget, der det er barnehage, i tillegg til fester, sankthansfeiring, syttendemaifeiring, juletrefest og så videre. Dette borettslaget ble i sin tid kåret til Bergens beste nabolag. Det er et paradis for barna, som kan gå i barnehage rett ved hjemmet sitt, de kan leke på lekeplasser og i skogholt, og i tillegg er det kort vei ned til Nordåsvannet med bademuligheter. Lagunen ligger i gangavstand (20 min) og Kilden Senter ligger rett ved. Det eneste negative er prisene der. Det er et dyrt sted å bo. Og så er det et stykke fra byen, rundt 1,2 mil, tror jeg. Anonymkode: 05fa0...94f 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #13 Skrevet 11. mai Jeg bor i indre Sandviken og her er det gåavstand til alt, trenger ikke bil for å frakte barn til barnehagen eller skolen, men kvm prisen er rundt 65-75 000 😵💫 Trives veldig godt Anonymkode: 3a930...ef2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #14 Skrevet 12. mai Det er jo ennå billig å kjøpe bolig i Bergen sånn i forhold til Oslo, og meglerne har klødd seg mange ganger i hode på hvorfor. Først de siste 3 årene at Bergen har hentet inn en del på Oslo. Jeg bor på Laksevåg og det går buss hvert 5. minutt, du slipper alt av kø. Og det er utrolig greie priser enn så lenge her. Anonymkode: 1a5fc...fba
AnonymBruker Skrevet 13. mai #15 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er jo ennå billig å kjøpe bolig i Bergen sånn i forhold til Oslo, og meglerne har klødd seg mange ganger i hode på hvorfor. Først de siste 3 årene at Bergen har hentet inn en del på Oslo. Jeg bor på Laksevåg og det går buss hvert 5. minutt, du slipper alt av kø. Og det er utrolig greie priser enn så lenge her. Anonymkode: 1a5fc...fba Men du bor jo der ingen vil bo, derfor er det lave priser. Du kan ikke sammenligne Frogner med Stovner, eller Laksevåg med Paradis. Boligprisene i Bergen er veldig høye, og de stiger mye raskere enn i Oslo, men du må jo sammenligne epler med epler. Anonymkode: 05e35...034 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #16 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Men du bor jo der ingen vil bo, derfor er det lave priser. Du kan ikke sammenligne Frogner med Stovner, eller Laksevåg med Paradis. Boligprisene i Bergen er veldig høye, og de stiger mye raskere enn i Oslo, men du må jo sammenligne epler med epler. Anonymkode: 05e35...034 Hva svarer du på egentlig her? Anonymkode: 302c2...e3a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #17 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hva svarer du på egentlig her? Anonymkode: 302c2...e3a Hun svarer på at det kanskje ikke er så fryktelig gunstig å dra barn inn i narkotika-og tyverihelvetet på Solheim-Laksevåg som domineres av rusmiljøet ved Straxhuset. Det er også like dyrt der som i resten av byen. Anonymkode: b1a55...365 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #18 Skrevet 14. mai Hvis du flytter til Bergen bør du bo med utgangspunkt i jobb, det skal lite til før trafikken står i stampe og rushen ødelegger dagen. Derfor er det nødvendig å vite hvor du skal jobbe (Sandsli, Nesstun, Hylkje, Toppe, Sentrum, Laksevåg ect) for å komme med råd om bosted. Jeg har mange områder i byen jeg aldri ville bosatt meg med barn, men det betyr ikke at ingen andre vil bo der. Jeg jobber på Haukeland og bor ti minutter unna, helt glimrende plassering, og ville aldri bodd noe annet sted. Turløyper utenfor døren, mye sol, kort vei til sentrum, svært gode kollektivforbindelser, trygt og rolig område, null kø i hverdagen, fler butikker i nærheten, rett og slett perfekt. Men å bo her hvis du skal kjøre bil til Salhus er ikke så perfekt. Og prisene er høye, så det vil jo ha en del å si. Anonymkode: bbcb5...3f8
AnonymBruker Skrevet 14. mai #19 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (På 12.5.2026 den 22.59): Det er jo ennå billig å kjøpe bolig i Bergen sånn i forhold til Oslo, og meglerne har klødd seg mange ganger i hode på hvorfor. Først de siste 3 årene at Bergen har hentet inn en del på Oslo. Jeg bor på Laksevåg og det går buss hvert 5. minutt, du slipper alt av kø. Og det er utrolig greie priser enn så lenge her. Anonymkode: 1a5fc...fba Kremt... hvilken buss går hvert 5 minutt fra Laksevåg? Anonymkode: 3a930...ef2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #20 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Kremt... hvilken buss går hvert 5 minutt fra Laksevåg? Anonymkode: 3a930...ef2 kanskje hun mener de bussene som kommer ut fra Løvstakktunnelen på Gyldenpris. Anonymkode: be9d8...249
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå