Gå til innhold

Hva slags effekt har du av meditasjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke effekter har dere som mediterer regelmessig fått? Hjelper det mot angst, depresjon? Bedre søvn?

Anonymkode: bcbcd...28f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kptsd og er nesten symptomfri etter at jeg startet å meditere daglig. Anbefaler kirtan kriya på det varmeste. Det har forandret livet mitt. 

Ja, jeg sover bedre, jeg er roligere og mer harmonisk, jeg ser løsninger på ting og føler meg ikke så fanget. Vanskelig å forklare det helt uten å høres rar ut 🤩Men jeg føler meg som en del av alt og klarer å bare være. Jeg kan lese bøker igjen! Gå tur uten å få panikk! Jeg trenger ikke vektdyne lenger! 

12 minutter daglig, hver dag. 

Anonymkode: 6ac7d...20b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir sint, frustrert og ufordragelig av å måtte delta på mindfullness og slike opplegg.

Anonymkode: 49d6d...06b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilke effekter har dere som mediterer regelmessig fått? Hjelper det mot angst, depresjon? Bedre søvn?

Anonymkode: bcbcd...28f

Økt oppmerksomhet, bedre konsentrasjon og mer avspenning i kroppen osv.

Vipassana-typ meditasjon kan være gunstig å praktisere da det hjelper å skape et rom mellom tanker/følelser/reaksjoner og din egen oppmerksomhet. For personer som sliter med depresjon og angst er dette være veldig gunstig, og jeg har lest at mange har hatt god effekt av dette..

AnonymBruker
Skrevet

Null.. syns det er tullete. Unaturlig for meg.

Anonymkode: 40e8e...9e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...