AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:20 #1 Skrevet søndag kl. 14:20 Jeg har en nettside klar, og prøver å finne ut hvordan jeg best kan få den ut på nett. Jeg har allerede kjøpt et domene, men har ikke webhotell. Er Netlify bra å bruke som hosting? Hvordan gjør jeg dette best og enklest mulig? Anonymkode: 07e7c...816
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:33 #2 Skrevet søndag kl. 14:33 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har en nettside klar, og prøver å finne ut hvordan jeg best kan få den ut på nett. Jeg har allerede kjøpt et domene, men har ikke webhotell. Er Netlify bra å bruke som hosting? Hvordan gjør jeg dette best og enklest mulig? Anonymkode: 07e7c...816 Netlify er kun ment som prototype (frontend) proof of consept greie - en må ofte lage slikt for å komme forbi Inovasjon Norge, og tilsvarende i andre land. Ville heller anbefalt https://render.com/, i og med de har gratis greie for prototyping (du skriver under på at du kun lager prototyper som er ment som proof of consept) og hobby prosjekter. Beste er google cloud eller Azure fra Microsoft, som er gratis for hobby prosjekter. Anonymkode: 3c8e6...157
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:23 #3 Skrevet søndag kl. 15:23 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Netlify er kun ment som prototype (frontend) proof of consept greie - en må ofte lage slikt for å komme forbi Inovasjon Norge, og tilsvarende i andre land. Ville heller anbefalt https://render.com/, i og med de har gratis greie for prototyping (du skriver under på at du kun lager prototyper som er ment som proof of consept) og hobby prosjekter. Beste er google cloud eller Azure fra Microsoft, som er gratis for hobby prosjekter. Anonymkode: 3c8e6...157 Takk for tips. Det er egentlig ikke en privat hobby- nettside, det er en nettside som skal brukes til et privat lite firma. Jeg har ikke så mye peiling på dette (som du skjønner). Han som har laget nettsiden, har fått til dette veldig bra, selv om det er første gang han gjør det. Men det er altså første gang han også gjør prosessen med å få den ut på nett, og vet ikke helt hvordan. Men han leser seg sikkert litt opp på det. Anonymkode: 07e7c...816
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:55 #4 Skrevet mandag kl. 11:55 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Netlify er kun ment som prototype (frontend) proof of consept greie - en må ofte lage slikt for å komme forbi Inovasjon Norge, og tilsvarende i andre land. Ville heller anbefalt https://render.com/, i og med de har gratis greie for prototyping (du skriver under på at du kun lager prototyper som er ment som proof of consept) og hobby prosjekter. Beste er google cloud eller Azure fra Microsoft, som er gratis for hobby prosjekter. Anonymkode: 3c8e6...157 Hæ?? Netlify er da en web host (++), hva babler du om? TS, du kan fint bruke Netlify, Github pages, Cloudflare pages, statichost.eu eller tilsvarende. Jeg har en forholdsvis statisk side hostet på Netlify, koster meg ingenting. 🙂 Anonymkode: 3490c...1f4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:08 #5 Skrevet mandag kl. 14:08 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hæ?? Netlify er da en web host (++), hva babler du om? TS, du kan fint bruke Netlify, Github pages, Cloudflare pages, statichost.eu eller tilsvarende. Jeg har en forholdsvis statisk side hostet på Netlify, koster meg ingenting. 🙂 Anonymkode: 3490c...1f4 Tusen takk! Ja jeg tror han som har laget nettsiden fra bunnen også mente vi kunne bruke Netlify (han har i utgangspunktet ikke så mye peiling, men lærer fort). Det er en statisk side jeg har, som bare skal brukes som informasjon. Ingen e-post knyttet til siden, bare en link til en Facebook-side og mailadresse notert. Anonymkode: 07e7c...816
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:09 #6 Skrevet mandag kl. 14:09 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hæ?? Netlify er da en web host (++), hva babler du om? TS, du kan fint bruke Netlify, Github pages, Cloudflare pages, statichost.eu eller tilsvarende. Jeg har en forholdsvis statisk side hostet på Netlify, koster meg ingenting. 🙂 Anonymkode: 3490c...1f4 Er prosessen med å få siden online via Netlify vanskelig for oss som aldri har gjort det før? Anonymkode: 07e7c...816
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 11.5.2026 den 13.55): Hæ?? Netlify er da en web host (++), hva babler du om? TS, du kan fint bruke Netlify, Github pages, Cloudflare pages, statichost.eu eller tilsvarende. Jeg har en forholdsvis statisk side hostet på Netlify, koster meg ingenting. 🙂 Anonymkode: 3490c...1f4 Netlify fungerte kjempebra! 😃 Anonymkode: 07e7c...816
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå