ajarRun Skrevet 10. mai #1 Skrevet 10. mai Min ekskone bruker uttrykket regelmessig. En venninne sa det når jeg ga henne en gave. Jeg skjønner ikke hva det betyr? Om vi er sammen eller ikke har jo ingen betydning, de er jo samme person uansett.
AnonymBruker Skrevet 10. mai #2 Skrevet 10. mai Det kan jo hende de synes det er ubehagelig, og derfor etablerer en klar grense på at det ikke er noe romantisk mellom dere. Anonymkode: 417c8...a29 3 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai #3 Skrevet 10. mai Jeg måtte si det tydelig til en eks som fortsatt oppførte seg som om vi var et par, selv om forholdet var over. Det tok tid før han forstod at enkelte ting ikke lenger var passende nå som det var slutt. Han hadde uklare grenser, og jeg måtte forklare dem for ham. Anonymkode: e45e2...bc6 8
AnonymBruker Skrevet 11. mai #4 Skrevet 11. mai Det kan jo virke som om de gjør det fordi du oppfører deg som om dere er sammen. Ga du en veldig fin/dyr gave til venninnen din uten at dere har en avtale om å gi hverandre gaver? Og blander du deg i livet til ekskona di? Jo, det har en betydning om dere er sammen eller ikke. Man oppfører seg ikke på samme måte overfor den man er sammen med som med alle andre. Anonymkode: dac72...cf7 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #5 Skrevet 11. mai ajarRun skrev (16 timer siden): Min ekskone bruker uttrykket regelmessig. En venninne sa det når jeg ga henne en gave. Jeg skjønner ikke hva det betyr? Om vi er sammen eller ikke har jo ingen betydning, de er jo samme person uansett. Hvis du ikke skjønner hva "Vi er ikke sammen" betyr og to personer føler behov for å presisere det jevnlig, så hinter det veldig mye om hva som er situasjonen. Du er trolig for kontaktsøkende og har behov for å føle en tilknytning. Kanskje lurt å jobbe med egen selvstendighet og kanskje overdrevet kontaktbehov. Anonymkode: 2d269...95d 2 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai Selvfølgelig har det betydning. Hun vil ikke at folk skal tro dere er et par (lenger). Anonymkode: e0b1a...0d6 2
ajarRun Skrevet 11. mai Forfatter #7 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (På 10.5.2026 den 16.19): Det kan jo hende de synes det er ubehagelig, og derfor etablerer en klar grense på at det ikke er noe romantisk mellom dere. Anonymkode: 417c8...a29 Føler hverken gaver, eller å sove i samme seng har noe med romanse å gjøre... AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg måtte si det tydelig til en eks som fortsatt oppførte seg som om vi var et par, selv om forholdet var over. Det tok tid før han forstod at enkelte ting ikke lenger var passende nå som det var slutt. Han hadde uklare grenser, og jeg måtte forklare dem for ham. Anonymkode: e45e2...bc6 Kan du forklare det for meg? AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det kan jo virke som om de gjør det fordi du oppfører deg som om dere er sammen. Ga du en veldig fin/dyr gave til venninnen din uten at dere har en avtale om å gi hverandre gaver? Og blander du deg i livet til ekskona di? Jo, det har en betydning om dere er sammen eller ikke. Man oppfører seg ikke på samme måte overfor den man er sammen med som med alle andre. Anonymkode: dac72...cf7 Sammen eller ikke sammen handler vel bare om eksklusivitet og framtidsplaner? Det er ikke uvanlig å kysse, ha sex med eller dele seng med venner. Man trenger ikke være kjærester. Hverken dyr eller veldig fin. Noe jeg fant på tilbud som jeg trodde hun ville like. Jeg respekterer selvsagt at noen hater å få noe, jeg har en venninne og hun vil aldri la meg betale for maten for eksempel. Og så har jeg noen som aldri vil betale. Jeg er ambvialent, jeg fører ikke regnskap med vennner. Hvis jeg er sammen med noen, endrer det hvordan jeg oppfører meg ovenfor alle andre enn den jeg er sammen med. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvis du ikke skjønner hva "Vi er ikke sammen" betyr og to personer føler behov for å presisere det jevnlig, så hinter det veldig mye om hva som er situasjonen. Du er trolig for kontaktsøkende og har behov for å føle en tilknytning. Kanskje lurt å jobbe med egen selvstendighet og kanskje overdrevet kontaktbehov. Anonymkode: 2d269...95d Kun en som sier det jevnlig. Å jobbe med tilknytning og selvstendighet er nok smart. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvfølgelig har det betydning. Hun vil ikke at folk skal tro dere er et par (lenger). Anonymkode: e0b1a...0d6 Naboen tror vi er sammen igjen hver gang hun bestemmer seg for å bo her i noen dager, bør kanskje advare henne om det...
AnonymBruker Skrevet 11. mai #8 Skrevet 11. mai ajarRun skrev (7 minutter siden): Føler hverken gaver, eller å sove i samme seng har noe med romanse å gjøre... Kan du forklare det for meg? Sammen eller ikke sammen handler vel bare om eksklusivitet og framtidsplaner? Det er ikke uvanlig å kysse, ha sex med eller dele seng med venner. Man trenger ikke være kjærester. Hverken dyr eller veldig fin. Noe jeg fant på tilbud som jeg trodde hun ville like. Jeg respekterer selvsagt at noen hater å få noe, jeg har en venninne og hun vil aldri la meg betale for maten for eksempel. Og så har jeg noen som aldri vil betale. Jeg er ambvialent, jeg fører ikke regnskap med vennner. Hvis jeg er sammen med noen, endrer det hvordan jeg oppfører meg ovenfor alle andre enn den jeg er sammen med. Kun en som sier det jevnlig. Å jobbe med tilknytning og selvstendighet er nok smart. Naboen tror vi er sammen igjen hver gang hun bestemmer seg for å bo her i noen dager, bør kanskje advare henne om det... O lord. Akkurat alt du skriver her er grunne til at personen sier det. Anonymkode: 99536...bc7 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #9 Skrevet 11. mai ajarRun skrev (53 minutter siden): Føler hverken gaver, eller å sove i samme seng har noe med romanse å gjøre... Men hvis de ikke er interessert i å sove i samme seng som deg så må du respektere det, du kan ikke tvinge deg på noen. Anonymkode: 417c8...a29 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #10 Skrevet 11. mai ajarRun skrev (1 time siden): Føler hverken gaver, eller å sove i samme seng har noe med romanse å gjøre... Sammen eller ikke sammen handler vel bare om eksklusivitet og framtidsplaner? Det er ikke uvanlig å kysse, ha sex med eller dele seng med venner. Man trenger ikke være kjærester. Hvis jeg er sammen med noen, endrer det hvordan jeg oppfører meg ovenfor alle andre enn den jeg er sammen med. Selv om du ikke anser gaver som noe romantisk, så kan andre oppfatte det som ett tegn på romantikk eller interesse. Spesielt om gaven kommer utenom bursdag/jul. At du ikke endrer oppførsel om du er sammen med noen eller ikke, kan være nettopp det som gjør at noen blir usikre på deg og vil spesifisere at det ikke er noe romantikk fra deres side. De fleste blir mer oppmerksomme på en person de er i ett forhold med, og for eksempel blir mer gavmild. Jeg ville også begynt lure om en fwb plutselig hadde begynt med gaver. Anonymkode: 3b19d...ec5 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #11 Skrevet 11. mai Du høres veldig grenseløs ut, og i feil kontekst kan det føles kontrollerende og manipulerende selv om du har bare gode intensjoner. Hun har sikkert et behov for å skape en distanse mellom deg og henne ettersom du ikke følger sosiale spilleregler som kommer med rollen som venn, og dette blir bare enda mer viktig å påtale om det dreier seg om en eks. Kan godt være at hun hadde akseptert fra en annen venn som ikke var en eks, hun er vel redd for at du skal få forhåpninger. Nå vet ikke jeg hvordan situasjonen er hos dere, men de gangene jeg har måttet si det er det ubehagelig og jeg tråkket over egne grenser i god tid før jeg sa det bare for å være grei. Anonymkode: 8ddf9...200 1 2
ajarRun Skrevet 11. mai Forfatter #12 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv om du ikke anser gaver som noe romantisk, så kan andre oppfatte det som ett tegn på romantikk eller interesse. Spesielt om gaven kommer utenom bursdag/jul. At du ikke endrer oppførsel om du er sammen med noen eller ikke, kan være nettopp det som gjør at noen blir usikre på deg og vil spesifisere at det ikke er noe romantikk fra deres side. De fleste blir mer oppmerksomme på en person de er i ett forhold med, og for eksempel blir mer gavmild. Jeg ville også begynt lure om en fwb plutselig hadde begynt med gaver. Anonymkode: 3b19d...ec5 Jeg glememr noen ganger at andre mennesker planlegger hva de skal gjøre, og har tanker om hvorfor. Forsåvidt et godt poeng at noen kan bli usikre fordi mine grenser er milevis unna hva som er forventet. AnonymBruker skrev (1 time siden): Du høres veldig grenseløs ut, og i feil kontekst kan det føles kontrollerende og manipulerende selv om du har bare gode intensjoner. Hun har sikkert et behov for å skape en distanse mellom deg og henne ettersom du ikke følger sosiale spilleregler som kommer med rollen som venn, og dette blir bare enda mer viktig å påtale om det dreier seg om en eks. Kan godt være at hun hadde akseptert fra en annen venn som ikke var en eks, hun er vel redd for at du skal få forhåpninger. Nå vet ikke jeg hvordan situasjonen er hos dere, men de gangene jeg har måttet si det er det ubehagelig og jeg tråkket over egne grenser i god tid før jeg sa det bare for å være grei. Anonymkode: 8ddf9...200 Tror de eneste gangene jeg setter grenser er når jeg vil få et inntrykk av deres kompetanse innen grensesetting. Hvis de ikke kjenner igjen når noen setter grenser, eller ignorerer dem er det litt problematisk. Hvis den andre personen er attraktiv, og ikke kjeder meg er stort sett alt greit for meg. Sånn utover overdrevent mye blod, avføring eller ulovlig (kan være ok hvis vi neppe blir tatt). Jeg tror ikke jeg har intensjoner i det hele tatt. Jeg bare snubler inn i ting. Tror hun forstår at jeg ikke har lyst til å bli sammen igjen. Brukes stort sett som et svar på et spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 11. mai #13 Skrevet 11. mai Du virker så slitsomt grenseløs at det er veldig forståelig at de rundt deg vil sette grenser og holde avstand. Å si at dere ikke er sammen er en litt fin måte å vise at man tar avstand på. Jeg tror nesten du enten troller eller ikke er helt frisk i hodet. Anonymkode: b0a1f...dcb 5 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai #14 Skrevet 12. mai ajarRun skrev (11 timer siden): Hvis de ikke kjenner igjen når noen setter grenser, eller ignorerer dem er det litt problematisk. Det er jo du som har dette problemet, ikke andre. Og hovedproblemet er at du ikke forstår dette. Det at du ikke setter grenser er ikke generøst eller fleksibelt, bare slitsomt for andre som da blir stuck med å åpenlyst markere sine grenser🤷♀️ Anonymkode: 8ddf9...200 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:16 #15 Skrevet tirsdag kl. 22:16 ajarRun skrev (På 11.5.2026 den 22.21): Jeg glememr noen ganger at andre mennesker planlegger hva de skal gjøre, og har tanker om hvorfor. Forsåvidt et godt poeng at noen kan bli usikre fordi mine grenser er milevis unna hva som er forventet. Tror de eneste gangene jeg setter grenser er når jeg vil få et inntrykk av deres kompetanse innen grensesetting. Hvis de ikke kjenner igjen når noen setter grenser, eller ignorerer dem er det litt problematisk. Hvis den andre personen er attraktiv, og ikke kjeder meg er stort sett alt greit for meg. Sånn utover overdrevent mye blod, avføring eller ulovlig (kan være ok hvis vi neppe blir tatt). Jeg tror ikke jeg har intensjoner i det hele tatt. Jeg bare snubler inn i ting. Tror hun forstår at jeg ikke har lyst til å bli sammen igjen. Brukes stort sett som et svar på et spørsmål. Du tror ikke det at du har grenser mulevis unna hva som forventes, er nettopp grunnen til at de velger være tydelig hvor de setter grensen? At du glemmer at andre ikke er som deg, kan vitne om at du kanskje ikke alltid ser og respekterer andres grenser, med mindre de er så tydelig? Når du selv ikke vet om du har intensjoner, hvordan skal andre kunne oppfatte hvilke intensjoner du har? De fleste av oss liker å vite hvilke intensjoner motparten har i en relasjon, uavhengig om det er en vennskapelig eller romantisk relasjon. Anonymkode: 3b19d...ec5 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:27 #16 Skrevet tirsdag kl. 22:27 ajarRun skrev (På 11.5.2026 den 22.21): Tror hun forstår at jeg ikke har lyst til å bli sammen igjen. Brukes stort sett som et svar på et spørsmål. Hvordan skal hun forstå det hvis du oppfører deg som da dere var sammen? Anonymkode: 4bbab...24b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:29 #17 Skrevet tirsdag kl. 22:29 ajarRun skrev (På 11.5.2026 den 22.21): Jeg glememr noen ganger at andre mennesker planlegger hva de skal gjøre, og har tanker om hvorfor. Forsåvidt et godt poeng at noen kan bli usikre fordi mine grenser er milevis unna hva som er forventet. Tror de eneste gangene jeg setter grenser er når jeg vil få et inntrykk av deres kompetanse innen grensesetting. Hvis de ikke kjenner igjen når noen setter grenser, eller ignorerer dem er det litt problematisk. Hvis den andre personen er attraktiv, og ikke kjeder meg er stort sett alt greit for meg. Sånn utover overdrevent mye blod, avføring eller ulovlig (kan være ok hvis vi neppe blir tatt). Jeg tror ikke jeg har intensjoner i det hele tatt. Jeg bare snubler inn i ting. Tror hun forstår at jeg ikke har lyst til å bli sammen igjen. Brukes stort sett som et svar på et spørsmål. Dette fremstår nesten litt skremmende. Anonymkode: 892c7...fd3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:54 #18 Skrevet onsdag kl. 06:54 Når du har grenser som er "milevis unna hva som er forventet" er det faktisk du som må tilpasse deg andre, du kan ikke forvente at alle andre tilpasser seg deg. Du ser ut til å fullstendig mangle respekt for at andre har andre grenser enn deg. Du bør ikke bli overrasket om mennesker trekker seg unna deg og ikke ønsker kontakt i det heletatt. Det er greit å være annerledes. Men det er ikke greit å ikke respektere andres grenser. Anonymkode: da99c...7c8
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:58 #19 Skrevet onsdag kl. 06:58 ajarRun skrev (På 10.5.2026 den 15.10): Min ekskone bruker uttrykket regelmessig. En venninne sa det når jeg ga henne en gave. Jeg skjønner ikke hva det betyr? Om vi er sammen eller ikke har jo ingen betydning, de er jo samme person uansett. Du er for raus og det virker litt for mye. Anonymkode: 091ea...72e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå