AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Skrevet 9. mai Hei, lurer på om det er noen som bor/har bodd på Askøy eller Sotra utenfor Bergen og som vil si noe om hvordan det er med tanke på trivsel og tilgjengelighet og nærhet til ulike servicetilbud? Anonymkode: 676ab...3a2
AnonymBruker Skrevet 10. mai #2 Skrevet 10. mai Vokst opp på Sotra. Sotra er en lang øy, over en time å kjøre fra nord til sør. Så det er ikke helt mulig å si noe generelt om tilgjengelighet og nærhet til servicetilbud. Jeg vokste opp helt vest på Sotra, i det som den gang het Fjell kommune. 2 km å gå til nærmeste busstopp, 3,5 km til nærmeste butikk. Buss inn til Straume ("sentrum" på Sotra) én gang i timen. Andre steder på Sotra er har bedre tilgjengelighet, andre mindre. Jeg elsket å vokse opp der. Masse natur og frihet som barn og ungdom. Hadde egen hest og andre kjæledyr, syklet eller kjørte båt til venner. Aktiviteter etter skolen var en god blanding av å fiske med venner nede ved sjøen, spille Nientendo med venner, ri på tur med hesten, ta bussen til Bergen for å gå på kino. Osv. Super oppvekst, ble naturglad og selvstendig. Samtidig kan man bosette seg rundt Straume, og få mer "byfølelse" med nærhet til kjøpesenter, kino, bibliotek, busser hele tiden til byn (Bergen), men samtidig nærhet til natur. Askøy har jeg vært lite på, men har venner som bor der, og trives godt. Mye likt som Sotra mtp. natur. Tilgjengelighet og servicetilbud der kjenner jeg ikke til, men vil tro det kanskje er litt det samme som Sotra. Anonymkode: acd96...3ff 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå