AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Skrevet 9. mai Jeg liker ikke vanlig brødskive til lunch og trenger tips til gode matpakker som ikke er salater. Jeg liker best salt mat, så ikke overnight oats eller chia-puddding heller. Er åpen for gode sandwicher (det er bare de tradisjonelle brødskivene jeg ikke liker)…synes bare det er så vanskelig å vite hva jeg skal ha på dem. Kom med tips!!! Anonymkode: 6e381...516
AnonymBruker Skrevet 9. mai #2 Skrevet 9. mai Jeg bruker mye pålegg som karbonader, rester av skinkestek, fiskepudding, stekt fisk/fiskefilet etc. Fyller på med salat, agurk, andre grønnsaker, surkål, remulade osv. Et smørbrød er ofte nok når det er masse på. Anonymkode: c7442...5a0
AnonymBruker Skrevet 9. mai #3 Skrevet 9. mai Toast, wraps, pita, pai, omelett, lag en pastasaus og ha klar i porsjonsbeger i frysen- så koker du kun pasta og tar med i tillegg, supper, middagsrester. Anonymkode: fcf79...843
AnonymBruker Skrevet 9. mai #4 Skrevet 9. mai Siden du nevner sandwicher vil jeg komme ned et tips om dette hjemmelaget pålegget. Jeg har laget det ukentlig i flere år og blir aldri lei. Sammen med godt brød ferske spirer, agurk og tomat har man i mine øyne den perfekte sandwich. https://pranava.no/solsikkepostei-med-karri-og-gresslok/ Anonymkode: 8a6ea...eef
AnonymBruker Skrevet 10. mai #5 Skrevet 10. mai Jeg elsker tunfisksalat på ristet brød. Kan også spise det inni wrap, eller på tortillachips. Kan også lages med kylling i stedet for tunfisk. Og jeg bruker det jeg har av grønnsaker oppi, som nesten alltid inkluderer paprika, cherrytomater, sylteagurk, rødbete, grønnkålmix. Rødløk rr godt oppi, men jeg lar det ligge oppkuttet i isvann en halvtimes tid for å få mildere smak på løken. Jeg har en miks av cottage cheese og gresk yoghurt sammen med majones, og jeg moser en pakke hvite bønner sammen med salt, pepper, dill, litt paprikapulver, sitronsaft, en teskje honning eller ketchup, en minidash av dijonsennep. Blir kremete og digg! På slutten rører jeg inn oppkuttede kokte egg, for jeg vil at de skal beholde formen litt. Topper med litt ristede frø. Himmelsk! Spiser det på måtene nevnt over, men også ved siden av middagsmat for ekstra protein! Anonymkode: f63b1...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai Omelett har jeg litt dilla på nå, med grønnsaker til. Anonymkode: 9107c...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai Finn et par type brød/rundstykker/knekkebrød du liker. Alternativt pålegg kan f.eks være: Pesto, spekeskinke og tomatskiver Kokt egg og røkelaks God leverpostei med majones og sylteagurk/syltet rødløk/rødbeter Hjemmelaget kyllingsalat: majones, salatkylling, mais, rødløk, karri, salt, vårløk, evt litt chilli Andre alternativer kan være: Suppe på termos: Hjemmelaget tomatsuppe, aspargessuppe, kyllingsuppe, grønnsakssuppe, linsesuppe. Kan tilsette kokt egg, pastaskruer, litt stekt spekeskinke eller choritzo. Foccacia på siden. Wraps med diverse fyll. Kan også lages lefseruller/del i to så du får store. Godt med kremost i ulike smaker, ruccola, rødløk eller syltet rødløk, spirer, agurk, paprika i tynne skiver og skinke/ost/spekeskinke/fenalår/laks. Grove vafler med salt pålegg. Feks ost og skinke og grønnsaker. Fylte horn og pizzasnurrer Diverse mat i mindre porsjoner for variasjon, i stedet for en ting. Kan være oppskåret frukt og grønt, et kokt egg med litt salt på, osteskiver, skinkebiter, noe rester fra middag. Omelett. Kan varieres mye og må ikke spises på skive. Potetskiver er godt å ha i, og gjør det også mer mettende. Anonymkode: c9eb9...3c6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå