Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å starte på dans som kan bidra til at jeg får økt selvtillit og blir mindre selvbevisst. Jeg kjenner på mye skam over min egen kropp og er veldig lei av at det holder meg tilbake fra å gjøre ting 100%. Jeg har ingen danseerfaring fra før, men går for tiden på et annet dansekurs (pardans) hvor det å være kvinnelig ved bruk av blant annet hofter og femininitet er viktig, men jeg blir så flau og klarer ikke å yte alt jeg egentlig har i meg. Så! Er det noen som har gode tips til en selvstendig dansestil hvor jeg kan utvikle min selvsikkerhet og sensualitet? Pole er uaktuelt pga sykdom. 

Anonymkode: 31344...3ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

zumba?

Anonymkode: 01bb7...bab

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil danse alene er zumba, jazzdans og hiphop fint

Anonymkode: c4c45...c49

AnonymBruker
Skrevet

Altså alene som i solodans/uten partner 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså alene som i solodans/uten partner 

Ja. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du vil danse alene er zumba, jazzdans og hiphop fint

Handler ikke bare om å danse alene, men å utvikle en selvsikkerhet i å tørre å være sensuell. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 9.5.2026 den 11.10):

Jeg ønsker å starte på dans som kan bidra til at jeg får økt selvtillit og blir mindre selvbevisst. Jeg kjenner på mye skam over min egen kropp og er veldig lei av at det holder meg tilbake fra å gjøre ting 100%. Jeg har ingen danseerfaring fra før, men går for tiden på et annet dansekurs (pardans) hvor det å være kvinnelig ved bruk av blant annet hofter og femininitet er viktig, men jeg blir så flau og klarer ikke å yte alt jeg egentlig har i meg. Så! Er det noen som har gode tips til en selvstendig dansestil hvor jeg kan utvikle min selvsikkerhet og sensualitet? Pole er uaktuelt pga sykdom. 

Ville siktet meg mot Latin-Amerika her.

Det grunnleggende i Salsa åpner for veldig mye sensualitet når man har kommet til punktet hvor hofte-bevegelsene automatisk synkroniseres med føttene.. Dette er etter min erfaring et veldig fint sted å starte, og man trenger ikke partner for å lære dette. Etter å ha bodd i Latin-amerika over flere år har jeg merket at selv de mest simpleste bevegelsesmønstrene blir veldig sensuelle om man har bevegelsene i hofta på stell.. Har hatt mange venninner som har blir utrolig gode dansere kun ved bruk av youtube-leksjoner på mobilen..

Ellers så er det å ikke tørre å slippe seg løst et mentalt hinder så å lære å rette den fulle oppmerksomheten mot kroppen og musikken en veldig godt ting.

Endret av Bigote

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...