Gå til innhold

Kronisk senebetennelse over mange år.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Noen her som har blitt bedre etter mange år med senebetennelser av og på? Tips til hvordan dere har løst dette? 

Det er så smertefullt, ingenting hjelper for smertene, jeg finner ikke trening som hjelper, fysioterapeut er håpløst (er ufør så jeg blir satt sist på ventelisten). Dette har pågått siden 2009 da jeg fikk overbelastning på jobb. Ble sykmeldt og omskolert meg så jeg ble ganske så fin. Gikk vel en 8-9 år og så kom det tilbake pga en jobb jeg måtte gjøre som tok noen uker. Nå sliter jeg med alt, lage mat, holde en gaffel, løfte ett glass, tørke meg etter dobesøk, pusse tenner alt som man gjør med høyre hånd trigger smertene. 

Anonymkode: a1644...0ef

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått kortisonsprøyte? 

Min senebetennelse var leddgikt. Etter kortisonsprøyte rett i leddet og medisiner, merker jeg veldig lite til det.

Anonymkode: 4900a...46a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Min senebetennelse var leddgikt. Etter kortisonsprøyte rett i leddet og medisiner, merker jeg veldig lite til det.

Nei, jeg er ikke sikker på hvor jeg skulle fått den. Tenker du i tommelleddet 😨 

AnonymBruker
Skrevet

Trykkbølgebehandling hjelper

Anonymkode: 29b9f...1de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Trykkbølgebehandling hjelper

Kun midlertidig ved å roe ned nervene i området slik at smerten forsvinner for en periode. Har lest masse om dette.

Ts sjekk ut Jill Cook på youtube. Den eneste løsningen for tendinopati er gradvis opptrening

Anonymkode: c40c8...837

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kun midlertidig ved å roe ned nervene i området slik at smerten forsvinner for en periode. Har lest masse om dette.

Ts sjekk ut Jill Cook på youtube. Den eneste løsningen for tendinopati er gradvis opptrening

Hvorfor svarer du for ts?

Jeg bruker fokusert trykkbølge for kronisk senebetennelse, som er helt annerledes enn radial trykkbølge behandling

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde senebetennelse i håndleddet i mange år. Trykkbølgebehandlig var det som til slutt fjernet smertene permanent for meg. Har vært helt bra i 10 år nå.

Anonymkode: c9b72...2fa

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd akupunktur?

Anonymkode: 4d2cf...046

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i høyrehånd gjør det vondt ?

Anonymkode: 96d66...f35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk. Jeg skal søke henne opp.

Har forresten forsøkt trykkbølge på skuldra (antok tidl det kom derfra) men der hjalp det bare litt ja. Er helt fin i skuldra nå men det pga jeg har brukt slynge og trent styrke. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du prøvd akupunktur?

Anonymkode: 4d2cf...046

Ja, har forsøkt flere ganger. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor i høyrehånd gjør det vondt ?

Anonymkode: 96d66...f35

Tommel og ringfinger er verst men hele hånden er egentlig rammet. Selve håndleddet er vondt men ellers er leddene ikke utpreget. Har brukt skinne med tommelstøtte mye, sover med den om natta en del bla. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har søkt opp Jill, må sette av tid til å se det på mandag. 

En ting, på 90 tallet hadde vi ett lokalsykehus og der gipset de armen på en venn av meg som hadde senebetennelse for at hun skulle holde den i ro lenge nok. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har gått gjennom 12-ukers treningsprogram? Det hjalp meg.

Anonymkode: a9ef8...1b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2026 den 9.38):

Du har gått gjennom 12-ukers treningsprogram? Det hjalp meg.

Anonymkode: a9ef8...1b5

Nei, aldri ett eget program for dette. Har du lyst til å dele programmet evt det du husker fra det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2026 den 8.34):

Jeg ville styrt unna kortison. Det får bein til å bli porøse. Sener kan også ryke. Hørt det av to forskjellige leger. 

Anonymkode: e9837...3cb

AnonymBruker
Skrevet

Trykkbølgebehandling funket som midlertidig løsning for meg. Styrketrening var det som til sist gav permanent lindring, men det tok flere år med trening. Fikk hjelp av fysio. Gikk privat

Anonymkode: dc4d2...566

AnonymBruker
Skrevet

Du må trene opp. Ingenting annent som hjelper

Anonymkode: a40a2...43b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet med senebetennelser i armen i mange år. Fikk ingen behandling eller hjelp. 

Graviditeten derimot hjalp ekstremt. Var vel et spesielt hormon, relaxon?, som løste opp alt. Gikk fra vondt en dag til helt fin den neste. En kul i håndleddet forsvant på samme tid, også. Det skjedde samtidig som bekkenløsningen. Tydeligvis noe hormonelt. 

Ikke at jeg anbefaler deg å bli gravid, altså. Men det hjalp! 😂

Anonymkode: 8bd83...6a4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...