AnonymBruker Skrevet 8. mai #1 Skrevet 8. mai Dere med migrene, har dere smerter på samme side hver gang? Jeg har alltid hatt aura ved migreneanfall så har visst forskjell på migrene og spenningshodepine på den måten (jeg er mye plaget med det også). Men i det siste har jeg fått hodepine som er så intens at jeg tror det må være migrene uten aura, og den er ensidig (spenningshodepine er typisk tosidig). Men det er ikke samme side hver gang. Med aursmigrene pleier jeg alltid å få på høyre side... Er det vanlig med samme side? Eller veksling? Anonymkode: 0feed...b98
AnonymBruker Skrevet 8. mai #2 Skrevet 8. mai Har ikke migrene mange ganger i året, men har hatt det helt siden jeg kan huske. Jeg har også aura følelse før et anfall. Hos meg har migrene alltid vært på høyre side for meg over øyet på øyenbrynet. Det hender at jeg ikke får aura, men dette er veldig sjelden, har faktisk bare skjedd noen få ganger. Uavhengig om det er med eller uten aura har det alltid bare vært vondt høyre side for meg over øyet, aldri en annen plass. Anonymkode: d0481...722
AnonymBruker Skrevet 8. mai #3 Skrevet 8. mai Jeg hadde migrene på venstre side i 8 år. Så fikk jeg forverring i migrene og fikk det også på høyre side. Nå veksler det på venstre og høyre side. Så ja det kan skifte side. Jeg har ikke aura. Anonymkode: 955ce...965
AnonymBruker Skrevet 8. mai #4 Skrevet 8. mai Jeg har nesten bare på venstresiden, og aldri høyresiden alene. (Min migrene er mild og består mest i sårhet og sensitivitet i ansiktshud, øyne, nese og hårrøtter/hodebunn, gjerne ledsaget av litt uggenhet.) Anonymkode: 74b30...55a
AnonymBruker Skrevet 8. mai #5 Skrevet 8. mai Jeg har alltid på samme side. (Venstre). Hatt i mange år. Anonymkode: 96ff4...e3b
AnonymBruker Skrevet 8. mai #6 Skrevet 8. mai Min er som regel på høyre side, merker at et migreneanfall er i anmarsj ved at det begynner med en svak smerte bak høyre øye, om jeg tar anfallsmedisin med en gang da så klarer jeg stort sett å avverge anfallet ganske bra. Men har og opplevd at migrenen har vært på venstre side, og da ikke alltid med at det begynner med svak smerte bak venstre øye (eller høyre), og da rekker jeg ikke å ta anfallsmedisin i tide fordi jeg ikke tror det er et anfall. Jeg kan fremdeles ta anfallsmedisin etter en stund når jeg skjønner at det er migrene, men da bruker den lenger tid på å virke, og er ikke like effektiv. Anonymkode: 813f5...916
AnonymBruker Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai Alltid høyre side her. Tidligere fikk jeg synsforstyrrelser i forkant, men nå får jeg nakkesmerter noen dager i forkant og anfall varer mye lenger tror det er pga hormonelt kaos og overgangsalder🙈 Anonymkode: 138d3...e46 1
Nussepus Skrevet 8. mai #8 Skrevet 8. mai Alltid i venstre tinning. Heldigvis blitt mye bedre etter jeg kom i overgangsalderen🤞🏻🤞🏻
AnonymBruker Skrevet 9. mai #9 Skrevet 9. mai Mens jeg hadde episodisk migrene kunne den endre side fra gang til gang. Nå er den kronisk, og det er på høyre side 98% av tiden. Hender den sprer seg til venstre en sjelden gang, men aldri BARE på venstre side.... Anonymkode: 59976...800
Smurf26 Skrevet 9. mai #10 Skrevet 9. mai Om jeg får hodepine-migrene så er det alltid på venstre side, men jeg får noen ganger øye-migrene og da er det alltid bak høyre øye.
AnonymBruker Skrevet 9. mai #11 Skrevet 9. mai Smurf26 skrev (6 timer siden): Om jeg får hodepine-migrene så er det alltid på venstre side, men jeg får noen ganger øye-migrene og da er det alltid bak høyre øye. Hvordan vet dere forskjell på spenningshodepine, øyemigrene og migrene uten aura egentlig? Jeg har som nevnt vært mye plaget med spenningshodepine som da er tosidig og helt tydelig kan kobles til ømme triggerpunkter i nakken. Men også med migrene men da med aura. Så da har auraen vært giveawayen liksom. Men nå i det siste har jeg fått intens hodepine, gjerne lokalisert rundt tinning og øye, som smertestillende ikke biter på og som er veldig hemmende. Men ikke typisk spenningshodepine (ensidig og ikke stiv nakke). Ts Anonymkode: 0feed...b98
AnonymBruker Skrevet 9. mai #12 Skrevet 9. mai Jeg har stort sett migrene på høyre side. Aura også. Veldig sjelden på venstre side, og jeg blir alltid så satt ut når det skjer. Særlig aura - det er ikke hvert år engang. Får ofte kraftige nakkesmerter med migrenen. Spenningshodepine har jeg hver dag. Da har jeg smerter på begge sidene. Anonymkode: 3caf2...9cb
Smurf26 Skrevet 9. mai #13 Skrevet 9. mai (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan vet dere forskjell på spenningshodepine, øyemigrene og migrene uten aura egentlig? Jeg har som nevnt vært mye plaget med spenningshodepine som da er tosidig og helt tydelig kan kobles til ømme triggerpunkter i nakken. Men også med migrene men da med aura. Så da har auraen vært giveawayen liksom. Men nå i det siste har jeg fått intens hodepine, gjerne lokalisert rundt tinning og øye, som smertestillende ikke biter på og som er veldig hemmende. Men ikke typisk spenningshodepine (ensidig og ikke stiv nakke). Ts Anonymkode: 0feed...b98 Spenningshodepine føles for meg som en stram strikk rundt hele hodet og er aldri kun på den ene siden, men heller i hele hodet, og den starter gjerne ved hårfestet bak ved nakken. Med migrene får jeg også flere symptomer. Øye-migrene som jeg kaller det, er veldig lokalt og jeg kjenner det bak høyre øyet og ved tinningen, migrene kjenner jeg ved en rekke andre symptomer som f.eks. ekstrem sult i forkant, lysømfintlighet og hyppigere vannlating. Endret 9. mai av Smurf26
LilleVy94 Skrevet 9. mai #14 Skrevet 9. mai Jeg har som regel migrene på venstre side, en sjelden gang på høyre og enda sjeldnere (heldigvis) begge sider samtidig. Jeg har migrene både med og uten aura, i tillegg til spenningshodepine som deg. Det som gjør at jeg kan skille spenningshodepine fra migrene er tilleggssymptomene: lyssky, ør og kvalm. Ofte glir spenningshodepinen over i migrene og da er det ikke like lett å vite før jeg er blitt skikkelig dårlig. De gangene jeg har hatt status migrene (anfall som varer i 72+ timer, da har jeg hatt konstant anfall i minst en uke i strekk) har jeg kjent at migrenen bytter side flere ganger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå