Heather_ Skrevet 8. mai #1 Skrevet 8. mai Dere som har levd med/lever med gad (generalisert angstlidelse) og depresjon (moderat), samt traumer, hvordan håndterer/håndterte dere det? Jeg går i behandling, har akkurat fått diagnosen. Men føler DPS stresser det, og vil ha meg ut for å prøve å håndtere livet på egen hånd. Har ikke gått der så lenge, mindre enn ett år. Jeg blir bare enda mer bekymret, og er livredd for å bli overlatt til meg selv. Jeg strever med å åpne meg og vise sårbarhet, for jeg blir hard for å beskytte meg. Nå når psykologen stresser går jeg i lås, føler jeg. Jeg har mye følelser, men vært nummen og ignorert følelsene mine såpass lenge at jeg strever med å kjenne på vonde følelser.
AnonymBruker Skrevet 8. mai #2 Skrevet 8. mai Når det nærmer seg et år så har du faktisk vært der ganske lenge. Man må nytte tiden man får hjelp godt. Det er køer og mange som er realativt lette å hjelpe, så det sier seg selv at de som ikke responderer godt nok må ut. Helsevesenet skal tross alt produsere helse. Du må fokusere mindre på det du mister på DPS og heller suge til deg det du har fått av kunnskap. Den kunnskapen må du sette ut i livet for det er tross alt derfor du har fått behandling. Anonymkode: 94169...c3a
Fighter83 Skrevet 8. mai #3 Skrevet 8. mai Heather_ skrev (8 minutter siden): Dere som har levd med/lever med gad (generalisert angstlidelse) og depresjon (moderat), samt traumer, hvordan håndterer/håndterte dere det? Jeg går i behandling, har akkurat fått diagnosen. Men føler DPS stresser det, og vil ha meg ut for å prøve å håndtere livet på egen hånd. Har ikke gått der så lenge, mindre enn ett år. Jeg blir bare enda mer bekymret, og er livredd for å bli overlatt til meg selv. Jeg strever med å åpne meg og vise sårbarhet, for jeg blir hard for å beskytte meg. Nå når psykologen stresser går jeg i lås, føler jeg. Jeg har mye følelser, men vært nummen og ignorert følelsene mine såpass lenge at jeg strever med å kjenne på vonde følelser. Mengdetrening er det eneste som fungerer mot angst utenom å dope seg ned.
AnonymBruker Skrevet 8. mai #4 Skrevet 8. mai Så du er av den oppfatning at til_tross_for_betydelig_kunnskap om emnet som sier at det å eksponere seg for "livet igjen" er beste medisin - og korteste veien for å bli frisk så vil du bruke all din makt på å motbevise det? Jeg leste i går at det er nok en økning i uføre blant kvinner. 12,7 %, opp 0,1 %. Med din holdning så vil den statistikken øke ytterligere. Kuriositet, 8,5 % av menn er ufør. Anonymkode: a682a...9b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå