AnonymBruker Skrevet 7. mai #1 Skrevet 7. mai Heisann dere, Rundt 30 mars fikk jeg UVI, da kontaktet jeg en lege over nettet som ga meg 3 dagers antibiotika kur. Det var ganske ille, pga det brant under vannlating og jeg begynte å blø. Etter jeg var ferdig med kuren, så følte jeg enda det ikke var helt over. Så jeg kontaktet legen min og tok urinprøve og det var fortsatt påvist UVI, så jeg fikk ny antibiotikakur. Den gikk jeg på i 5 dager. Da jeg var ferdig med denne kuren, så føler jeg ikke alt er over enda. Jeg føler sånn små brenning som kommer og går. Tillegg trykk rundt området i underlivet. Så jeg gikk til legen igjen og tok med en urinprøve og den viste negativ på UVI. Så legen sendte den inn som dyrkning. Den viste også negativ. Disse testene ble tatt 4 dager etter siste antibiotika kur. Håper det ikke påvirket det. Legen kontaktet meg aldri noe etter dette. Så jeg dro til en gynekolog for å sjekke om jeg har fått sopp infeksjon eller slikt. De testene viste også negativ på infeksjoner. Jeg har også tatt test for klamydia og slikt også. De var også i orden. Jeg har en fast partner nå i snart 6 måneder, men vi har ofte sex når vi møtes. Jeg har ikke hatt sex siden jeg hadde UVI, siden jeg er livredd for å få det igjen. Siden jeg enda har noe rar brennende følelse enda nedentil. Jeg vet ikke om det er urinrøret eller vaginaen som gir meg disse følelsene. Det kommer og går. Jeg føler ikke at jeg må på do hele tiden og slikt, men er kun brenningen og det trykket. Noen andre av dere som har vært borti det samme? Takk for svar på forhånd :) Anonymkode: 5d39b...983
AnonymBruker Skrevet 8. mai #2 Skrevet 8. mai Ikke helt det samme, men noe lignende. Hadde mild UVI som ikke ga seg med gjentatte kurer over et års tid. Fikk midlertidig bedring under kurene, men rett tilbake igjen etterpå. Går nå på Hiprex og er kvitt den typiske kjemiske uvi-lukta og får heller ikke utslag på stix, men blæra (? er ille så kjent med anatomien inni der. Men antar jo det) er fremdeles vond og må tømmes hele tiden- det er ubehagelig med en gang den fylles litt opp. Noe svie i urinrøret også. Så det er litt rart, den er borte, men ikke helt... Ingen sterke smerter, men milde, og det føles aldri "greit", hvis du skjønner... Skal selvfølgelig ta det opp med legen neste gang jeg er innom. Jeg har sex da, dette har pågått så lenge at det ville vært trøblete for forholdet ellers. Anonymkode: 0ff61...a93
AnonymBruker Skrevet 8. mai #3 Skrevet 8. mai Jeg er skikkelig asymptomatisk når jeg har UVI så jeg får ingen særlige problemer før enn jeg sitter der med nyrebekkenbetennelse. Hadde en i året i 3 år. Har vært gjennom utallige CT'er med kontrastvæske og flere besøk hos urolog. Etter hvert er jeg blitt hyper obs på mulige symptomer og kjenner igjen UVI lukta med en gang. Jeg får aldri sviingen/brenningen når UVI'en er altiv (har bare lukta å gå etter) men etter endt kur får jeg det hvis jeg drikker for lite vann. I fjor høst testet jeg cysticina fra apoteket og opplevde at den brennende følelsen holdt seg i sjakk med de. De skal man ikke bruke så lenge om gangen visst nok. Var på ferie i England før jul og da fant jeg kapsler som skulle forhindre UVI på superdrug. De var helt fantastiske, brenningen forsvant og jeg er ikke like avhengig av å ha med meg vannflaska mi over alt! De kapslene inneholder Dmannose, de har noen lignende på sunkost her i Norge så de bruker jeg nå. Fastlegen min sa at de var bedre for meg enn Hiprex som kan ha en rekke bivirkninger og så lenge de virker bra, kan jeg jeg bare fortsette med de. Du skriver ikke hvor gammel du er, men gjentatte UVI'er er visst helt normalt når man er i perimenopause pga tynnere slimhinner og hormonelle endringer. Det har ingen sagt til meg- hverken fastlege eller urolog. Fant det ut helt plutselig via en podcast😆 Jeg bruker disse: Dmannose med cranactin Anonymkode: 81507...208
AnonymBruker Skrevet 8. mai #4 Skrevet 8. mai Kan være en kjønnssykdom selv om du ikke testet positivt. Har du f.eks. fått herpes slår det ofte ikke ut på test, med mindre du har et aktivt utbrudd med åpne sår. Anonymkode: 3b04a...aa3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #5 Skrevet 8. mai 2 hours ago, AnonymBruker said: Ikke helt det samme, men noe lignende. Hadde mild UVI som ikke ga seg med gjentatte kurer over et års tid. Fikk midlertidig bedring under kurene, men rett tilbake igjen etterpå. Går nå på Hiprex og er kvitt den typiske kjemiske uvi-lukta og får heller ikke utslag på stix, men blæra (? er ille så kjent med anatomien inni der. Men antar jo det) er fremdeles vond og må tømmes hele tiden- det er ubehagelig med en gang den fylles litt opp. Noe svie i urinrøret også. Så det er litt rart, den er borte, men ikke helt... Ingen sterke smerter, men milde, og det føles aldri "greit", hvis du skjønner... Skal selvfølgelig ta det opp med legen neste gang jeg er innom. Jeg har sex da, dette har pågått så lenge at det ville vært trøblete for forholdet ellers. Anonymkode: 0ff61...a93 Er noe lignende jeg har også. Føler det ikke er «greit» der. Samtidig når jeg er på do føler det ut som jeg ikke har fått ut alt og når det fylles opp som du sier. Har ikke kjent etter lukten egentlig. Jeg har hatt UVI før, men det er mange år siden og da fikk jeg en kur og ble helt kvitt det. Men da hadde jeg også en fast kjæreste i over lengre tid. Men sexen ble mye mindre etter årene som kom. Tenker da var mindre sjanse for å få UVI. Nå med ny kjæreste så er det masse mer. Jeg har nå bare kun hatt UVI 3 ganger gjennom livet mitt. 1 som barn (spedbarn) og 2 i voksne alder. Vet ikke om jeg kan gå på noe hiprex enda. Anonymkode: 5d39b...983
AnonymBruker Skrevet 8. mai #6 Skrevet 8. mai 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er skikkelig asymptomatisk når jeg har UVI så jeg får ingen særlige problemer før enn jeg sitter der med nyrebekkenbetennelse. Hadde en i året i 3 år. Har vært gjennom utallige CT'er med kontrastvæske og flere besøk hos urolog. Etter hvert er jeg blitt hyper obs på mulige symptomer og kjenner igjen UVI lukta med en gang. Jeg får aldri sviingen/brenningen når UVI'en er altiv (har bare lukta å gå etter) men etter endt kur får jeg det hvis jeg drikker for lite vann. I fjor høst testet jeg cysticina fra apoteket og opplevde at den brennende følelsen holdt seg i sjakk med de. De skal man ikke bruke så lenge om gangen visst nok. Var på ferie i England før jul og da fant jeg kapsler som skulle forhindre UVI på superdrug. De var helt fantastiske, brenningen forsvant og jeg er ikke like avhengig av å ha med meg vannflaska mi over alt! De kapslene inneholder Dmannose, de har noen lignende på sunkost her i Norge så de bruker jeg nå. Fastlegen min sa at de var bedre for meg enn Hiprex som kan ha en rekke bivirkninger og så lenge de virker bra, kan jeg jeg bare fortsette med de. Du skriver ikke hvor gammel du er, men gjentatte UVI'er er visst helt normalt når man er i perimenopause pga tynnere slimhinner og hormonelle endringer. Det har ingen sagt til meg- hverken fastlege eller urolog. Fant det ut helt plutselig via en podcast😆 Jeg bruker disse: Dmannose med cranactin Anonymkode: 81507...208 Å nei, uff! Må være irriterende å være asymptomatisk på det så det går til nyrebekkenbetennelse. Jeg kommer også nå til å være helt obs på alle symptomer der. Jeg er 30 år btw, hehe. Jeg har faktisk kjøpt inn de pillene, dmannose. Har ikke begynt med dem. Hvor fort forsvant symptomene med dem? Bruker du de hver dag som kosttilskudd? Anonymkode: 5d39b...983
AnonymBruker Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai 1 hour ago, AnonymBruker said: Kan være en kjønnssykdom selv om du ikke testet positivt. Har du f.eks. fått herpes slår det ofte ikke ut på test, med mindre du har et aktivt utbrudd med åpne sår. Anonymkode: 3b04a...aa3 Vet ikke hvordan jeg kan se om jeg har åpne sår og slikt der. Siden jeg var hos gynekolog, burde de kanskje ha sett noe. Jeg skal til lege igjen snart, så håper på han finner noe ut av det. Anonymkode: 5d39b...983
AnonymBruker Skrevet 8. mai #8 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Å nei, uff! Må være irriterende å være asymptomatisk på det så det går til nyrebekkenbetennelse. Jeg kommer også nå til å være helt obs på alle symptomer der. Jeg er 30 år btw, hehe. Jeg har faktisk kjøpt inn de pillene, dmannose. Har ikke begynt med dem. Hvor fort forsvant symptomene med dem? Bruker du de hver dag som kosttilskudd? Anonymkode: 5d39b...983 Kapslene jeg kjøpte i England skulle tas to morgen og to kveld med et glass vann, de virket på en dag. De kapslene jeg linket til, tas to om kvelden, litt mildere dose så da tok det ca 2 dager før jeg merket bedring. Drikker mye vann for det da, men nå tåler jeg flere timer uten - ikke så praktisk alltid å måtte fly på do hele tiden. 😅 Håper dmannose hjelper deg også🤞🏻 Anonymkode: 81507...208 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #9 Skrevet 8. mai 7 minutter siden, AnonymBruker said: Kapslene jeg kjøpte i England skulle tas to morgen og to kveld med et glass vann, de virket på en dag. De kapslene jeg linket til, tas to om kvelden, litt mildere dose så da tok det ca 2 dager før jeg merket bedring. Drikker mye vann for det da, men nå tåler jeg flere timer uten - ikke så praktisk alltid å måtte fly på do hele tiden. 😅 Håper dmannose hjelper deg også🤞🏻 Anonymkode: 81507...208 Skjønner, men da prøver jeg det. Tusen takk! Å ta dem på kvelden. Har bare brukt nå for tiden i 2 uker bare tranebær tabletter som jeg vil bruke for å forebygge UVI. Men du tar d-mannose hver dag nå eller bare når du har UVI-symptomer? Anonymkode: 5d39b...983
AnonymBruker Skrevet 8. mai #10 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Heisann dere, Rundt 30 mars fikk jeg UVI, da kontaktet jeg en lege over nettet som ga meg 3 dagers antibiotika kur. Det var ganske ille, pga det brant under vannlating og jeg begynte å blø. Etter jeg var ferdig med kuren, så følte jeg enda det ikke var helt over. Så jeg kontaktet legen min og tok urinprøve og det var fortsatt påvist UVI, så jeg fikk ny antibiotikakur. Den gikk jeg på i 5 dager. Da jeg var ferdig med denne kuren, så føler jeg ikke alt er over enda. Jeg føler sånn små brenning som kommer og går. Tillegg trykk rundt området i underlivet. Så jeg gikk til legen igjen og tok med en urinprøve og den viste negativ på UVI. Så legen sendte den inn som dyrkning. Den viste også negativ. Disse testene ble tatt 4 dager etter siste antibiotika kur. Håper det ikke påvirket det. Legen kontaktet meg aldri noe etter dette. Så jeg dro til en gynekolog for å sjekke om jeg har fått sopp infeksjon eller slikt. De testene viste også negativ på infeksjoner. Jeg har også tatt test for klamydia og slikt også. De var også i orden. Jeg har en fast partner nå i snart 6 måneder, men vi har ofte sex når vi møtes. Jeg har ikke hatt sex siden jeg hadde UVI, siden jeg er livredd for å få det igjen. Siden jeg enda har noe rar brennende følelse enda nedentil. Jeg vet ikke om det er urinrøret eller vaginaen som gir meg disse følelsene. Det kommer og går. Jeg føler ikke at jeg må på do hele tiden og slikt, men er kun brenningen og det trykket. Noen andre av dere som har vært borti det samme? Takk for svar på forhånd Anonymkode: 5d39b...983 🙋♀️🙋♀️ Jepp hadde det i 5 uker. Hadde en svak uvi som jeg fikk 3 dagers kur mot som deg! Men trykket kom og gikk i flere uker etterpå.. Ikke gravid Ikke uvi Ikke klamydia Fast partner 3 år Ble henvist MR for jeg er livredd eggstokk kreft😳 Fått time juni,men vipps så forsvant trykket!!! Akkurat likt som deg. Har ikke peiling hva det var. Anonymkode: cb927...f87
AnonymBruker Skrevet 8. mai #11 Skrevet 8. mai 13 minutter siden, AnonymBruker said: 🙋♀️🙋♀️ Jepp hadde det i 5 uker. Hadde en svak uvi som jeg fikk 3 dagers kur mot som deg! Men trykket kom og gikk i flere uker etterpå.. Ikke gravid Ikke uvi Ikke klamydia Fast partner 3 år Ble henvist MR for jeg er livredd eggstokk kreft😳 Fått time juni,men vipps så forsvant trykket!!! Akkurat likt som deg. Har ikke peiling hva det var. Anonymkode: cb927...f87 Kan høres ut som det samme. Det kan også være at det har noe med vårt mentale å gjøre eller noe slikt. Eller at området trengte tid til å helbrede seg. Blir så stresset over dette. Vil glede meg til å ha et godt sexliv med partneren uten å være bekymret over dette. 🫠 Men er godt å høre at det forsvant for deg 🤗 Anonymkode: 5d39b...983
AnonymBruker Skrevet 8. mai #12 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner, men da prøver jeg det. Tusen takk! Å ta dem på kvelden. Har bare brukt nå for tiden i 2 uker bare tranebær tabletter som jeg vil bruke for å forebygge UVI. Men du tar d-mannose hver dag nå eller bare når du har UVI-symptomer? Anonymkode: 5d39b...983 Jeg tar de nå hver dag. I stedet for Hiprex. Men kan fint ha noen dagers pause uten at sen brennende følelsen kommer tilbake, men etter 3-4 dager er den der igjen så det er tydelig de fungerer for meg. Anonymkode: 81507...208 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #13 Skrevet 8. mai 41 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tar de nå hver dag. I stedet for Hiprex. Men kan fint ha noen dagers pause uten at sen brennende følelsen kommer tilbake, men etter 3-4 dager er den der igjen så det er tydelig de fungerer for meg. Anonymkode: 81507...208 Oki, skjønner! Men skal få prøvd å teste dem litt! 💪🏻 Anonymkode: 5d39b...983
AnonymBruker Skrevet 9. mai #14 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (På 8.5.2026 den 8.18): Vet ikke hvordan jeg kan se om jeg har åpne sår og slikt der. Siden jeg var hos gynekolog, burde de kanskje ha sett noe. Jeg skal til lege igjen snart, så håper på han finner noe ut av det. Anonymkode: 5d39b...983 Hadde du hatt åpne sår ville nok gynekologen påpekt det, men du kan likevel ha herpes uten å ha åpne sår. Dessverre er det vanskelig å oppdage visse kjønnssykdommer som f.eks. herpes, nettopp fordi det er et kort vindu for å teste positivt. Anonymkode: 3b04a...aa3
AnonymBruker Skrevet 10. mai #15 Skrevet 10. mai On 5/9/2026 at 11:39 AM, AnonymBruker said: Hadde du hatt åpne sår ville nok gynekologen påpekt det, men du kan likevel ha herpes uten å ha åpne sår. Dessverre er det vanskelig å oppdage visse kjønnssykdommer som f.eks. herpes, nettopp fordi det er et kort vindu for å teste positivt. Anonymkode: 3b04a...aa3 Uff, skjønner. Kan høre med legen eventuelt om det. Skal til han på tirsdag. Men tusen takk for tipset om det. ☺️ Anonymkode: 5d39b...983
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå